Auteur Topic: HDMI op K7  (gelezen 2485 keer)

RonHendriks

• Gast
Re:HDMI op K7
« Reactie #21 Gepost op: 23 september 2010, 19:58:24 »
Je bedoelt zoiets als dit:
http://www.video54.nl/?p=109

Zoek naar: portable lcd hdmi

Kan je met de K7 niet via je computer fotograferen? De Canon instappers van een paar jaar geleden konden dat wel. Zou handig zijn voor studiofotografen.

Helaas was de K20D de laatste Pentax waarmee je via de PC de besturing kon doen.

Die ene monitor is te koop bij http://www.beetronics.nl/ maar dat wist Buks al.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #21 Gepost op: 23 september 2010, 19:58:24 »

Serpiente

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: 23 september 2010, 19:48:54 »
Haha, ja ik snap je gedachtengang. Die gebruik ik ook voor het overzetten van de bestanden.
Maar ik was dus opzoek naar een goede oplossing voor het direct terug kijken van foto's.

Voorbeeld: Foto's op lokatie. Je maakt een foto en ipv dat je hem beoordeelt op je 3"LCD, zie je hem direct op je laptop.
Dus niet foto maken, kaartje eruit en in de pc, kijken, kaartje weer terug. Die handelingen zijn te lang als je met mensen werkt  ;)
Ik begrijp het...

Je bedoelt zoiets als dit:
http://www.video54.nl/?p=109

http://cheesycam.com/external-hdmi-lcd-7/

Zoek naar: portable lcd hdmi

Kan je met de K7 niet via je computer fotograferen? De Canon instappers van een paar jaar geleden konden dat wel. Zou handig zijn voor studiofotografen.

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
« Reactie #19 Gepost op: 23 september 2010, 12:23:34 »
Een 17" lcdmonitor met DVI-ingang hoeft niet zo duur te zijn, bijv. een Iiyama E1706s kost bij Azerty.nl €117,26. Deze kan je via een adaptertje HDMI-> DVI-D aansluiten. Waarschijnlijk kan je op Marktplaats een 15 of 17" monitor met DVI zelfs voor een paar tientjes scoren...
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Buksbeest

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 22 september 2010, 16:49:52 »
Misschien een te simpele oplossing, maar een USB cardreader werkt toch ook prima?

Haha, ja ik snap je gedachtengang. Die gebruik ik ook voor het overzetten van de bestanden.
Maar ik was dus opzoek naar een goede oplossing voor het direct terug kijken van foto's.

Voorbeeld: Foto's op lokatie. Je maakt een foto en ipv dat je hem beoordeelt op je 3"LCD, zie je hem direct op je laptop.
Dus niet foto maken, kaartje eruit en in de pc, kijken, kaartje weer terug. Die handelingen zijn te lang als je met mensen werkt  ;)

Serpiente

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 22 september 2010, 13:47:41 »
Misschien een te simpele oplossing, maar een USB cardreader werkt toch ook prima?

RonHendriks

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 21 september 2010, 17:14:35 »
Kabel van mini HDMI naar HDMI op K7 aangesloten. Andere deel op 40inch TV. Het achterste K7 scherm wordt helemaal uitgeschakeld en weergegeven op TV. Werkt prima en snel (even snel als foto op je scherm)!

Nadeel: kabel zit in de weg :)

Ik gebruik die methode wel om zo eens in mijn luie stoel voor de tv om door een fotostapel te bladeren en de mislukten te selecteren en te delten. Kijkt toch iets prettiger als het kleine schermpje achterop. Ik heb helaas slechts een 26 inch tv.

ArjanvH

• Gast
« Reactie #15 Gepost op: 21 september 2010, 15:07:34 »
HDMI kan ook worden aangesloten op een DVI ingang van een monitor.
Die heeft hetzelfde protocol, alleen geen geluid.

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #14 Gepost op: 21 september 2010, 12:31:12 »
Als ik Mharda goed lees heeft hij het gedaan met usb.
Ik weet niet of dit klopt, maar in Theorie zou het kunnen met USB. Dit is/kan twee richtings verkeer zijn met data.

Goed gelezen, maar was foutje: HDMI kabel... Post aangepast om verdere verwarring te voorkomen. Thanx!

Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline Sentinel

• Senior Member
  • **
  • Pentax rules!
« Reactie #13 Gepost op: 21 september 2010, 12:15:09 »
Als ik Mharda goed lees heeft hij het gedaan met usb.
Ik weet niet of dit klopt, maar in Theorie zou het kunnen met USB. Dit is/kan twee richtings verkeer zijn met data.
K5-II & K200D| Pentas 16-45 F4 | Tamron 28-75 F2.8| Sigma 70-200 F2,8 USM II| Sigma 18-125 F3,5-5,6| Metz 48-af1| Metz 58-af1|

Buksbeest

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 21 september 2010, 12:06:41 »
Kabel van mini usb naar usb op K7 aangesloten. Andere deel op 40inch TV. Het achterste K7 scherm wordt helemaal uitgeschakeld en weergegeven op TV. Werkt prima en snel (even snel als foto op je scherm)!

Dat is goed om te horen, toch voor mij nog een probleem: Mijn laptop heeft alleen HDMI-output. Kan er dus niets instoppen. En om nou een extra scherm te kopen ...  :D

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #11 Gepost op: 21 september 2010, 11:45:04 »
Kabel van mini HDMI naar HDMI op K7 aangesloten. Andere deel op 40inch TV. Het achterste K7 scherm wordt helemaal uitgeschakeld en weergegeven op TV. Werkt prima en snel (even snel als foto op je scherm)!

« Laatst bewerkt op: 21 september 2010, 12:30:07 door Mharda »
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda

RonHendriks

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 20 september 2010, 21:54:22 »
De hdmi is zeker een betere optie van de videoplugjes.

Zie het topic: http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=15951.0

Er is nog steeds weinig keuze in schermpjes, althans met HDMI aansluiting. Er zouden nog twee nieuwe fotolijstjes komen van Sony, in het hogere segment, dus die zouden een hdmi aansluiting kunnen hebben, maar daar vond ik nog geen specificatie over.

Wel zijn er nog een paar opties van andere schermen, maar onder de 200 euro komt het zeker niet snel.

http://www.lcdracks.com/monitors/v-lcd70p-hdmi.html er zijn er nog wel een paar.

Buksbeest

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 20 september 2010, 21:42:06 »
Even verder gezocht op WWW. Schijnt te werken... Aansluiting mini-HDMI in PENTAX, dus koop de goede kabel!

NB: werkt, althans dat las ik, alleen bij playback mode! Backscreen wordt dan monitor/TV...

Ben je kennelijk sneller dan ik. Ik zie het niet zo snel. Weet je ook met welk eventueel programma dat moet?

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #8 Gepost op: 20 september 2010, 21:40:58 »
Even verder gezocht op WWW. Schijnt te werken... Aansluiting mini-HDMI in PENTAX, dus koop de goede kabel!

NB: werkt, althans dat las ik, alleen bij playback mode! Backscreen wordt dan monitor/TV...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda

Offline Bernie

• Super Pentaxian
  • Westerlee (Gn)
« Reactie #7 Gepost op: 20 september 2010, 21:34:29 »
Citaat
Ik wist niet dat er verschillende smaken HDMI waren...

Is met fire-wire net zo! Ben ik al eens mee op de koffie gekomen!

K20D,  Tamron 18-250, Metz 48, Smc M 50mm F1.7 Tamron AF 90mm F/2.8 SP Di Macro Tamron SP AF28-75mm F/2.8 XR Di

Offline Bernie

• Super Pentaxian
  • Westerlee (Gn)
« Reactie #6 Gepost op: 20 september 2010, 21:33:41 »
Ron, in de tijd dat jij je idee post, ben ik aan het typen! Maar in grote lijnen bedoel ik het zelfde!

K20D,  Tamron 18-250, Metz 48, Smc M 50mm F1.7 Tamron AF 90mm F/2.8 SP Di Macro Tamron SP AF28-75mm F/2.8 XR Di

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #5 Gepost op: 20 september 2010, 21:33:16 »
Interessant...

Nou heb ik hier een HDMI kabel en een K7... Maar... de HDMI kabel past niet in de K7...! Ik wist niet dat er verschillende smaken HDMI waren...

Kan dus even niet testen...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda

Buksbeest

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 20 september 2010, 21:32:44 »
Ik heb de HDMI kabel wel. Ik denk niet dat het werkt, omdat je laptop waarschijnlijk alleen hdmi-out heeft om zo een extern beeldscherm als tweede scherm aan te sturen. Je kunt er wel een TV mee aansturen.

Verdikkie! Enjah, om nou een meter grote TV mee te nemen  :D
Zag wel van die kleine schermpjes staan, ook wel mooi! Maar ben je nog 200-300 euro verder  :(

Offline Bernie

• Super Pentaxian
  • Westerlee (Gn)
« Reactie #3 Gepost op: 20 september 2010, 21:32:10 »
Ik heb er geen verstand van, maar is die HDMI aansluiting op je laptop een inkomende of een uitgaande? Of is er geen verschil en is het "full-duplex" ?!

RonHendriks

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 20 september 2010, 21:30:55 »
Ik heb de HDMI kabel wel. Ik denk niet dat het werkt, omdat je laptop waarschijnlijk alleen hdmi-out heeft om zo een extern beeldscherm als tweede scherm aan te sturen. Je kunt er wel een TV mee aansturen.

Over eye-fi, hoe langzaam is dat? RAW sturen. Of een 6 megapixel jpeg om een indruk te hebben van de kwaliteit van de foto?

Overigens zou er nog iets onderweg zijn voor tethered shooting, maar via firmware update in het voorjaar, voor de 645D en de K-5.

Buksbeest

• Gast
HDMI op K7
« Reactie #1 Gepost op: 20 september 2010, 21:25:03 »
Mensen,

sorry dat ik deze vragen blijf stellen, maar ik probeer een goede oplossing te vinden voor het probleem van de K7: Geen tethered.
Als oplossing had ik al gekeken voor Eye-fi. Goede oplossing, maar traag (en best duur).
Ik wil dus graag op een laptop op lokatie snel foto's laten zien.

Nu zat ik zelf te denken aan een HDMI kabel van de K7 naar mijn laptop (Heeft HDMI aansluiting).
Zou dit werken? Ik bedenk me dit net, maar heb geen kabel, dus kan nu niet testen.

Lijkt mij wel: kabel tussen camera en laptop en als ik op de play knop van de camera druk, laat hij de foto zien. Niet continu, maar toch even ter beoordeling.
Kan iemand dit testen of weet iemand dit?