Auteur Topic: Ik heb een 5D Mark II vastgehad ......  (gelezen 3580 keer)

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re:Ik heb een 5D Mark II vastgehad ......
« Reactie #23 Gepost op: 10 september 2010, 12:44:39 »
:D, dan je chauffeur naar binnen sturen en zelf blijven zitten :D
Toppunt van zuinigheid.

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #23 Gepost op: 10 september 2010, 12:44:39 »

Serpiente

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: 9 september 2010, 18:18:50 »
Met een Rolls kun je uitstekend rijden, parkeren is lastig. Wel leuk, zaterdagochtend bij de Aldi  ;D
Het blijft natuurlijk crisis. Boodschappen doen met een Rolls bij de Aldi! :D

Offline roeland

• Super Pentaxian
« Reactie #21 Gepost op: 9 september 2010, 03:31:08 »
wellicht verstandig, die Rols staat naar't schijnt ook meer in de garage dan dat je er mee kunt rijden :D

Met een Rolls kun je uitstekend rijden, parkeren is lastig. Wel leuk, zaterdagochtend bij de Aldi  ;D
"12 significant photographs in any one year is a good crop"
Ansel Adams

elkim

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: 7 september 2010, 20:44:08 »
wellicht verstandig, die Rols staat naar't schijnt ook meer in de garage dan dat je er mee kunt rijden :D

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
« Reactie #19 Gepost op: 7 september 2010, 20:25:51 »
Mijn eerste indruk bij het openen van dit topic was: he, weer een potentiële overstapper, maar het wordt uiteindelijk een lekker potje dagdromen. Wat als.....
Leuk om te lezen.
Zelf zou ik het wel weten als ik zo'n bedrag te besteden had. Heb ik inmiddels wel wat met Pentax dus ik zou mezelf helemaal in het nieuw steken met alle toplenzen. Dat moet best lukken. Een 645D gaat het niet worden. Prachtige camera, maar voor mij een "beetje" tè. Als ik een miljoen te besteden had kocht ik ook geen Rolls.

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

macsterdam

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 6 september 2010, 21:39:28 »
welke camera heb je nu, ik zag je K20D in de verkoop of had je al de K-7 gekocht? Dat 1 lens 1 camera project heeft toch wel wat wijzigingen.

M'n projectje was, en is, om één jaar één lens te gebruiken, te weten de Mir-24, en dat blijft hoor.  :) De camera is weliswaar weg, maar de lenzen niet.
Voor de rest, zie PM, om niet teveel off-topic te gaan.

Serpiente

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 6 september 2010, 18:38:09 »
Kijk een goede Nederlander rekend tot achter de komma :D Valt inderdaad mee zo je lijstje.
precies ;)

Als je het zelf bij elkaar moet sparen valt het weer niet mee ;)

bbwijdieks

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 6 september 2010, 17:47:33 »
Ik twijfel heel erg om naar een FF over te stappen, vooral vanwege het dynamische bereik.
Het punt is de ontwikkeling van APS-c sensoren verloopt veel sneller.
De sensor die 99% zeker in de K-5 komt is hier een goed voorbeeld van.
Het dynamische bereik is even groot als dat van een FF sensor en de ruisprestatie is ook nagenoeg hetzelfde.
Voor groothoek hoef je eigenlijk ook niet meer naar FF te kijken, hier zijn ook al tal van alternatieven voor.
Wat overblijft is de [extra] DOF, maar eigenlijk geef ik daar niet zoveel om.
Ik wacht dus ff af wat de K-5 gaat doen.

En ja als ik een smak met geld van jullie zou krijgen weet ik het ook wel.
Uiteraard word het dan een 645D, angstaanjagend veel DR niet normaal meer.

P.S. De k10D is nooit een uitblinker geweest in DR

RonHendriks

• Gast
« Reactie #15 Gepost op: 6 september 2010, 16:01:02 »
Ik zou gaan voor een Leica M9 met een 50 of 35mm lens - gaat absoluut lukken voor die €7500,00
welke camera heb je nu, ik zag je K20D in de verkoop of had je al de K-7 gekocht? Dat 1 lens 1 camera project heeft toch wel wat wijzigingen.

macsterdam

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 6 september 2010, 15:37:31 »
Ik zou gaan voor een Leica M9 met een 50 of 35mm lens - gaat absoluut lukken voor die €7500,00

RonHendriks

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 6 september 2010, 15:30:27 »
neejhor.. in die laatste regel staat "of" ;) De 1D (geen 1Ds) heeft zowel CF als SD  ;) Kaartjes zijn geen noodzaak.
Ik heb mijn post aangepast ;)
Kijk een goede Nederlander rekend tot achter de komma :D Valt inderdaad mee zo je lijstje.

Serpiente

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 6 september 2010, 13:34:07 »
ik dat je nu al meer heb uitgegeven hoor  :D :D
vergeet niet dat je ook nieuwe kaartjes moet kopen he  ;D
neejhor.. in die laatste regel staat "of" ;) De 1D (geen 1Ds) heeft zowel CF als SD  ;) Kaartjes zijn geen noodzaak.
Ik heb mijn post aangepast ;)
« Laatst bewerkt op: 6 september 2010, 13:45:31 door Serpiente »

Offline EricR

• Super Pentaxian
  • Selling mode
« Reactie #11 Gepost op: 6 september 2010, 12:46:04 »
Een deal maken met de winkel dat je voor 2.000 euro spullen koopt en bijvoorbeeld voor 3.000 cash krijgt. Voor die 2.000 koop ik een Pentax 60-250mm + Pentax 16-50. Die 3.000 gebruik ik voor een vakantie naar een fotogenieke bestemming.

Ik fotografeer toch vooral op vakantie en dan heb ik niks aan een kolos van een camera. De vakantie die ik gisteren heb afgerond heb ik ook bijna alleen de K-x gebruikt, echt een prima vakantie-camera. De K20D alleen ingezet in het begin, vooral vanwege de weathersealing.

Met APS-C valt prima werk af te leveren, voor fullframe of zelfs een groter formaat zoals de 645D zie ik geen noodzaak. Er zijn natuurlijk wel situaties dat je betere resultaten neerzet met grotere sensoren dan APS-C maar zolang je je werk niet hoeft te verkopen zie ik weinig heil in het meezeulen van kilo's extra aan materiaal.

elkim

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 6 september 2010, 12:34:30 »
Mag het allemaal ineens weg? dan zou ik een aanbetaling op een H4D setje overwegen  :P

Nee hoor dat in in ieder geval niet mijn intentie
het was enkel een stoute gedachte die in me op kwam
mocht je veeeel geld hebben wie zou dan gewoon over stappen en het beste kopen wat er zou zijn
( niet dat een 5D perse het beste is natuurlijk, een K5 misschien ;D
en wie is een ECHTE PENTAXIAN en is met ons merk getrouwd ;)

JohnnieS

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 6 september 2010, 10:59:29 »
Tja , Ik zou het hele bedrag uitgeven aan speciale Pentaxlenzen. :yahoo: :yahoo:

grt JohnnieS

Offline roeland

• Super Pentaxian
« Reactie #8 Gepost op: 6 september 2010, 08:17:32 »
Mag het allemaal ineens weg? dan zou ik een aanbetaling op een H4D setje overwegen  :P
"12 significant photographs in any one year is a good crop"
Ansel Adams

RonHendriks

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 6 september 2010, 00:16:37 »
Had serpiente gelezen dat je slechts 7500 euro krijgt, want zijn lijstje is toch echt iets duurder.

Ik zou de 645D kopen, ik heb er al mooie lenzen voor dus dat komt helemaal goed.

Ik weet ook wel dat met zo'n mooie 1D of D3x je geweldig kunt werken, maar denk dat dat met een 645D ook prima kan.

Tsja over de shoot die je beschreef, ja als je niet goed op je licht let of de compositie dan maakt het niet meer uit welke camera je in handen hebt. Voor zo'n groep mag je ook wel veel regelen om dat goed te laten lopen. Nog een vraagje over de verkeerde lens die hij gebruikte, vergeet niet dat hij geen cropcamera heeft en dus ook andere lenzen moet gebruiken dan wij op onze aps-c camera.

Buksbeest

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 5 september 2010, 23:53:01 »
Nunspeet!!!??? En dan doe je mij niet even een berichtje? Daar woon ik!!! Jammer hoor!

Maar 5D is idd een geweldige camera. Ook de enige camera waarvoor ik ooit een overstap zou overwegen als het aanbod mooi is, maar zegt nog niet dat ik het dan ook zou doen.
Voor de € 7500,- komt er een nieuwe flitser, extra prime lensjes en een studioflitsset. En een belichtingsmeter.
Dan is het allemaal ruimschoots op  :D

Offline y-cam

• Super Pentaxian*Ltd
  • Niet geschoten is altijd mis !
« Reactie #5 Gepost op: 5 september 2010, 23:30:58 »

stel je krijgt van een fotozaak een bon van 7500€ wat zou je er mee doen???
gemene vraag???

geen gemene vraag want je krijgt 7.500 euro, zomaar ...

Ik zou dan toch wel bezwijken voor een D700 c.q. 5D mk II, met lichtsterke 24-70, 70-200, een 50 mm prime en een macro objectief, leuke flits en een conform statief.

elkim

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 5 september 2010, 23:20:22 »
ik dat je nu al meer heb uitgegeven hoor  :D :D
vergeet niet dat je ook nieuwe kaartjes moet kopen he  ;D

Serpiente

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 5 september 2010, 22:52:50 »
Het gaat inderdaad om de fotograaf! Alleen bieden betere camera's meer mogelijkheden/maken het makkelijker. Je moet er evengoed oog voor hebben en de apparatuur beheersen.

Tjah: €7500 cadeau krijgen is een soort natte droom.
Ik zou dit kopen.

Canon EOS-1D Mark IV (€ 3.859,00)
Canon EF 200/2.8 L II USM (€ 699,00)
1,4 teleconverter (€ 289,00)
Canon EF 100-400/4.5-5.6L USM IS (€ 1.349,00)
extra accu (€ 139,95)
nog wat CF kaartjes (aangezien ik al veel SD kaartjes heb, alleen een Sandisk CF Extreme Pro 16GB 90MB/sec voor webstrijden: € 176,95)

totaal: €6512,9

over: €987,1

Misschien nog: Canon EF 35/F2.0 (€249) +een fisheye (€ 649) of een 7D als backup (en wat bijlappen).
« Laatst bewerkt op: 6 september 2010, 13:45:05 door Serpiente »

Offline Corros

• Super Pentaxian
  • J316
    • Website
« Reactie #2 Gepost op: 5 september 2010, 22:02:28 »
Ik denk dat ik dan zo'n beetje alle lenzen die nu nieuw te koop zijn voor Pentax zou kopen, zoals gezegd: niet de apparatuur maar de persoon achter de knopjes is het belangrijkst. Mijn K-7 is prima en lekker klein en licht. De primes en andere lenzen zijn ook goed. Voor mij geen zware fullframe met enorme lenzen...
Alles wat relevant is over mij te weten is te vinden op: Website volg mij via twitter

elkim

• Gast
Ik heb een 5D Mark II vastgehad ......
« Reactie #1 Gepost op: 5 september 2010, 21:57:02 »
Op een familie dagje gisteren in Nunspeet op de Velue had een van de aangetrouwde neven een Canon 5D Mark II met 24-70 f2,8 L usm bij,
hij is beginnend redacteur bij de Zoom.

Ik wilde wel effe met zijn nieuwe speeltje spelen, 1 minutje stilte graag.
.

.

.

.
Hier ben ik weer,
Wat een camera zeg, bij kaarslicht op iso 3600 op het eerste zicht zo goed als ruisvrije foto’s maken, en ook nog scherp stellen in die omstandigheden ???

Waar ik versteld van stond is het dynamisch vermogen van deze camera
Ik op de grond zittend, camera omhoog een stel kids fotograferen met hun snoetjes in een laagstaande zon tegen en blauwe lucht met mooie witte doortekende wolkjes.
Enkel met m’n flits en met een flinke PS behandeling krijg ik dit voor elkaar.

Op Av lijkt het wel een point en shoot camera die altijd scherpe goed belichrte plaatjes geeft.

Ik weet het je mag m’n 2 1/2 jaar oude K10d met matig presterende 24-70 niet met dit beestje vergelijken maar toch, een GROOT verschil waar ik wel aan zou kunnen wennen, Prijskaartje 3000€

Anderzijds moest ik vanmorgen in alle vroegte met m’n oudste dochter op de Antwerpse grote markt zijn voor de jaarlijkse fotoshoot van de dames handbalploed, ik als  nederige 2de fotograaf.

De beste man, toffe serieuse gast had ook een leuk tasje bij
Nikon D3
Nikon 16-35 / 24-70 / 50mm 1,4         
Prijs rond de 8500 en 9500€

Hij heeft heel de groep gedaan op meerdere locaties ik holde er een beetje achteraan om snapshots te maken, wat later moest ik de belofte ploeg foto’s maken, en persoonlijke foto’s van hun voor in de persmap, achteraf bleek dat ik die van de eerste ploeg ook allemaal moest nemen.

Beide zijn we effe over huis geweest om de boel door de Raw converter te trekken en op cd te zetten

Toen ik in de sporthal aankwam was hij al vollop bezig met de verantwoordelijke de foto’s uit te zoeken voor website en voor de sponsors,
ik heb er een boel bekenen van hem???
Dat viel me effe tegen zeg zoals ik ‘s morgens al dacht veel schaduw parijen rond de ogen, tegenlicht opnamen.
De meiden tegen de toch al iets te felle opkomende zon gezet, oogjes dicht snaveltjes toe :o

Een naar mijn mening verkeerde lens gebruikt voor de groeps foto, een groothoek de buitenste dames vielen bijna van de foto.
Kortom de foto’s die ik gezien heb waren niet echt spetterend, wellicht zaten er betere bij, ik ben benieuwd welke foto’s er uiteindelijk gekozen worden.

Zo zie je nog maar eens ‘t is he manneke of vrouwke achter de knoppekes die de foto maakt, niet de mega apparatuur die hem vast legt.

stel je krijgt van een fotozaak een bon van 7500€ wat zou je er mee doen???
gemene vraag???