Wat voor gear heb je allemaal gebruikt?
thanks

M'n K10d en een reserve body, een K200 van een vriendin.
*hoofdzakelijk een geleende SMC DA17-70 f/4 SDM die zijn werk goed heeft gedaan
*in de kerk zat de Sigma 10-20 op de K200 dat was makkelijk voor overzichts foto's zonder te wisselen
*de Sigma 70-20 f/2,8 even in de kerk en tijdens het dinee
*m'n flits heb ik heel veel gebruikt om net even in te flitsen binnen en in de kerk
buiten met de kikkerkaart om mooie lichtjes in de ogen te krijgen
*de familie foto's heb ik gemaakt met m'n flitsparaplu op statief,
de foto's bij de auto zijn tegenlicht opnamen die met de paraplu zijn ingelijst.
ook de hooizolder waar he test donker was zijn gemaakt met dezelfde paraplu op statief.
*de sfeerfoto's op het feest iso400 f/8 2a3 sec met de flits
ja daar kun je het en beetje mee vergelijken straat fotografie, op elke locatie zijn we hooguit 10 a15 min geweest,
het moest vooruit gaan, dat was vooraf duidelijk de boodschap
dat is dan ook gebeurt ze waren ook daarover heel tevreden, hij is net niet ongeduldig geworden
proberen om je zo rustig mogelijk te bewegen zeker op de officiële momenten is de boodschap,
geen gehol en gevlieg dan kom je onopvallend en zelfverzekerd over.
mijn vrouw was assistente dat is ten zeerste aan te bevelen, mag ook iemand anders zijn natuurlijk,
zorg dat je met al die mensen om je heen jou ding blijft doen en laat je niet van de wijs brengen.
uiteindelijk liep er op de boerderij wel 8 man rond waar we aan het fotograferen waren vader boer en moeder boerin + de 2 broers en 3 stalknechten
haar chaperonne om de jurk in de gaten te houden, dat was wel effe focussen op de het geen waar ik mee bezig was, enkel op de hooizolder waren we met 3
dat heeft dan ook resultaat gegeven
ik heb alles op M geschoten in de kerk bv heb je dan geen last van andere licht meting als je een witte zuil of tegen een lichtraam in fotografeert
over het algemeen is het licht in een kerk redelijk gelijk, stel wel je camera opnieuw in als je van situatie verandert natuurlijk.
ik schiet de laatste maanden alles op M, mocht je dat niet gewend zijn is het op een paar dagen van je afspraak misschien toch niet zo slim om te wisselen van werkwijze.
susses in ieder geval
heb je nog vragen ? laat het weten
en ook al een slapeloze nacht achter de rug