Hallo,
Nadat ik vorig jaar een hoop technische problemen heb gehad is mijn camera inmiddels gerepareerd heb ik met veel plezier gefotografeerd. Ik ben blij met het resultaat, daar waar ik niet helemaal tevreden ben ligt het altijd aantoonbaar aan de fotograaf

.
Het lukt me alleen nog steeds niet de voetbalwedstrijden van zoonlief goed vast te leggen.
Met de Sigma 17-70 heb ik geen enkel probleem, prachtig scherpe foto's, maar zodra de Pentax 55-300 op de camera zit gaat het mis. Meer dan de helft van de foto's zijn niet scherp.
Ik heb gelezen, geexperimenteerd met de instellingen, beweeg mee met het onderwerp......kortom, ik weet het niet meer. Lens is in orde, die is ook nagekekeken. Ik gebruik 'm verder weinig, zal eens wat foto's maken van niet bewegende onderwerpen ter vegelijking.
Bij de andere topics kon ik het niet helemaal vinden, vandaar hier mijn vragen:
1. Voor degenen die met deze lens wel mooie sportfoto's maken, is er nog iets wat ik kan proberen? Gebruiken jullie vooral shutter priority of manual? AF-C of AF-S?
2. Is een andere (lichtsterke) lens misschien een optie? Liefst wil ik hier niet veel aan uitgeven, vooral niet omdat ik mijn wensenlijstje nog aardig gevuld is :-), wat zou een aardig alternatief kunnen zijn?
Alvast hartelijk dank voor de hulp,
groet,
Bernadette