Auteur Topic: Jonge eenden (DA*300)  (gelezen 949 keer)

RonHendriks

• Gast
Re:Jonge eenden (DA*300)
« Reactie #4 Gepost op: 7 augustus 2010, 12:59:23 »
Altijd een beetje lastige keuze, bevriezen of er wat beweging in laten. De uitsnede vind ik het mooist van deze twee. Voor een groepje werkt het vaak het mooist als degene die je eruit wil laten springen ook net iets anders is van uiterlijk. Dat heb je helaas dan weer niet in de hand.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #4 Gepost op: 7 augustus 2010, 12:59:23 »

Offline Lysvik

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • LYSVIK PHOTOS
    • Lysvik Photos
« Reactie #3 Gepost op: 7 augustus 2010, 09:19:45 »
De crop vind ik mooier dan het geheel - wellicht geeft de geringe scherptediepte het geheel een te overwegend onscherpte indruk.

Klopt, in de grote foto is de middelste eend het element waar de focus / aandacht op is gericht. Wellicht wordt scherpte over de hele foto heen verwacht, maar dat was hier vanwege de volle compositie en de stengels op de voorgrond niet beoogd (groot diafragma). Door de kop van middelste eend te isoleren kun je de scherpte goed zien. De rondvliegende waterdruppels vind ik een mooie toevoeging, jammer alleen van die ene druppel die net voor het onderste deel van het oog valt.

Offline Jazzer

• Super Pentaxian
  • multipentaxionist
« Reactie #2 Gepost op: 6 augustus 2010, 21:40:14 »
De crop vind ik mooier dan het geheel - wellicht geeft de geringe scherptediepte het geheel een te overwegend onscherpte indruk.

Offline Lysvik

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • LYSVIK PHOTOS
    • Lysvik Photos
Jonge eenden (DA*300)
« Reactie #1 Gepost op: 6 augustus 2010, 20:48:32 »
Sinds kort ben ik de gelukkige bezitter van de DA*300mm. Tijdens een tochtje door de polder kwam ik in een piepklein slootje een treintje jonge eenden tegen. Deze uit de hand geschoten foto laat prima de scherpte en kleurweergave van deze lens zien. Om de details beter te kunnen zien een crop toegevoegd.

1

2 crop