2,3,4,5 zit inderdaad een rare waas over de foto's
foto 1, wat betreft kleur en scherpte de beste uit de serie. Hij zou het als tussen/detail-shot in een serie wel aardig doen. Als eerste foto weet ik niet waar ik hier naar kijk en ziet het er niet interessant uit.
foto 2 vind ik nog de beste omdat hier het gebouw het beste zichtbaar is, ik snap dat je vrijwel niet aan de fietsen ontkomt maar ik zou in ieder geval voor de witte reling gaan staan. Verder zou ik de foto links afsnijden tot en met de groene plant en het stationsgebouw, daar wordt de foto veel rustiger van en de aandacht komt meer op het gebouw te liggen.
foto 3, hier was ik meer achter de vrouw gaan staan, zodat ook duidelijk is dat ze het blauwe gebouw aan het fotograferen is. En zodat ook duidelijk is dat het in deze serie/foto om dat gebouw gaat en niet om de vrouw.
foto 4 is een aardige overzichtsfoto. Maar slechts puur vanuit het oogpunt van registratie, verder niets bijzonders en de details (en scherpte?) van het gebouw gaan verloren op deze afstand.
foto 5 vind ik de enige foto waar de fietsen niet storend zijn. Omdat hier duidelijk 'rijwielstalling' te lezen is, is het juist wel grappig. Alleen de kleuren, scherpte en belichting zijn hier niet lekker. Verder stoort de prullenbak en vind ik de dakrand van het gebouw te strak in het kader staan.
Eerlijk gezegd vind ik ook deze serie erg tegenvallen, ik ben benieuwd naar wat er morgen volgt. (en ben eigenlijk vooral benieuwd naar ingescande LX foto's!!! Aangezien je die denk ik beter onder de knie hebt