Auteur Topic: Nieuw objectief  (gelezen 1251 keer)

Offline C20v

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re:Nieuw objectief
« Reactie #4 Gepost op: 25 juni 2010, 20:28:33 »
Thanks  :)

@ André:
Ik heb de sigma al eens een uurtje gehanteerd. Dit was tijdens de meet in Emmen dierpark.
Harry was zo vriendelijk om me een uurtje met het ding te laten rommelen. Ik ben toen eigenlijk direct verliefd geworden op het apparaat en 2 van de foto`s die ik ermee heb gemaakt hebben de PPG gehaald.

Ik vond `m beter te hanteren dan de 150-500, die is pas echt lomp en zwaar (om nog maar te zwijgen van de bigma). Met de 120-400 kan ik handheld goed en stabiel schieten, bovendien is het geen probleem `m de hele dag te dragen.

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #4 Gepost op: 25 juni 2010, 20:28:33 »

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
« Reactie #3 Gepost op: 25 juni 2010, 19:28:35 »
Leuke serie en van die 55-300 ga je een hoop plezier beleven!

greetz,
Erik

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Lenses are the eyes of your Pentax
« Reactie #2 Gepost op: 25 juni 2010, 12:20:26 »
Je begint de lens al aardig onder de knie te krijgen. Die ooievaar is zeker een bonus en mijn favo. Jammer dat ie zich niet even omdraaide zodat je hem van de voorkant kon fotograferen.
Als je die Sigma 120-400 hebt en wilt gaan gebruiken dan zal je merken dat je daar flink wat tijd in moet steken om dat monster te "temmen".

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline C20v

• Super Pentaxian*Ltd
  • Macroaddict
Nieuw objectief
« Reactie #1 Gepost op: 24 juni 2010, 17:17:07 »
Na wederom een opmerking van iemand (Y-cam deze keer) was ik het zat...de tamrom 70-300 had afgedaan. Hij is niet slecht, zeker niet voor het geld maar voor mijn fotografie voldoet hij niet meer. Maw, ik ben `m ontgroeid.
Vanmiddag was ik om 12:00 klaar met werken en ik had al zin om weer de polder in te gaan. Maar het vooruitzicht om weer met de tamron te moeten werken stond me totaal niet aan. Dus heel impulsief besloten om direct na het werk naar Foka te rijden voor een DA 55-300.

Vanuit R`dam weer de Alblasserwaard ingereden en lekker wat rond getourd (cabrio  ;D ) om wat foto`s te schieten met m`n nieuwe aanwinst. Ik moet het objectief nog leren kennen maar de 1e resultaten vallen me verre van tegen.
En ja, ik wil nog steeds de sigma 120-400 en die gaat er ook echt komen maar dat is nou eenmaal geen lens om ff snel in je paraattas te steken. De DA55-300 is natuurlijk veel handzamer en kan je ook voor andere gelegenheden gebruiken. De sigma zal er uiteindelijk naast komen, als dedicated objectief voor wild en gevogelte.

Maar goed, hier zijn de 1e resultaten:

1 Onbewerkt en niet verscherpt (ook niet na verkleinen)

2 Crop van #1, onbewerkt, verscherpt met usm 46%, radius 0.6 na verkleinen

3 Ongecropped, niet bewerkt, verscherpt met usm 46%, radius 0.6 na verkleinen

4 Onbewerkt en niet verscherpt (ook niet na verkleinen)

5 Crop van #4, licht bewerkt (contrast, exposure, brightness), verscherpt met usm 46%, r 0.6

Grtz Jacco
PS:  De ooievaar was trouwens een dikke bonus :toppie:

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-