Auteur Topic: Coffee Splash!  (gelezen 808 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sandra

  • Gast
Re:Coffee Splash!
« Reactie #6 Gepost op: 30 mei 2010, 16:51:18 »
Het is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk zo'n 'Splash' foto. Ik heb het van iemand op Flickr die prachtige splash foto's maakt. Je gooit gewoon iets zwaars in een volle mok koffie. Eigenlijk moet je eerst even in de gootsteen oefenen (met water) hoe je moet gooien zodat je de beste 'splashes' krijgt. Ik heb een waxine lichtje gebruikt die ik in de mok gooi.

Wat betreft het maken van de foto, dat is vrij simpel. Zet je camera op statief (of op de grond als de mok koffie op de grond staat) en zet de camera op de burst-modus (meerdere foto's achter elkaar).  Handmatig scherpstellen op de mok en vervolgens met de ene hand het waxine lichtje in de mok laten vallen en de andere hand op de sluiter indrukken.


@ Cire: Koffie is in Amerika niet te drinken.. De frappuccino is wel heerlijk van Starbucks :)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Coffee Splash!
« Reactie #6 Gepost op: 30 mei 2010, 16:51:18 »

Offline Lysvik

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1929
  • Geslacht: Man
  • LYSVIK PHOTOS
    • Lysvik Photos
Re:Coffee Splash!
« Reactie #5 Gepost op: 30 mei 2010, 16:31:09 »
Knap gedaan. Dan heb ik wel de vraag hoe je dat zo gedaan hebt. Je hebt het kopje niet laten vallen zo te zien en ik zie ook geen hand die het kopje plotseling beweegt. Het geheim van de smid zeker?

Inderdaad een geslaagde foto. Ik heb de foto al een tijdje terug op Flicker of het Nikon forum gezien. Ik dacht dat de truc is om iets zwaars in het kopje te laten vallen zoals bijvoorbeeld een golfballetje waardoor de vloeistof naar buiten/boven wordt geperst. San zal de sluier wel verder oplichten...
« Laatst bewerkt op: 3 juni 2010, 20:04:41 door Lysvik »

Alwin

  • Gast
Re:Coffee Splash!
« Reactie #4 Gepost op: 30 mei 2010, 15:31:24 »
Knap gedaan. Dan heb ik wel de vraag hoe je dat zo gedaan hebt. Je hebt het kopje niet laten vallen zo te zien en ik zie ook geen hand die het kopje plotseling beweegt. Het geheim van de smid zeker?

Offline cire

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4084
  • Geslacht: Man
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
Re:Coffee Splash!
« Reactie #3 Gepost op: 30 mei 2010, 15:28:17 »
Prima foto San
Hier is de selectieve kleur uitstekend gebruikt. Veelal is het een "maniertje", hier gelukkig niet.
Overigens is het niet erg dat die koffie er overheen gaat; het is Starbucks, niet te drinken....
(ervaring in New York...je krijgt een beker van heb ik me jou daar, maar de bodem blijft zichtbaar, het leek meer op warm water met vreemd koffiesmaakje...)
Cire
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

Offline kraayke

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 828
  • Geslacht: Man
  • Het meervoud van Lef is... Leffe.. .. Goei bierke
    • Tractor pulling
Re:Coffee Splash!
« Reactie #2 Gepost op: 30 mei 2010, 09:51:50 »
Mooie foto, en een leuk idee..

Was die in 1 keer goed? of heb je meedere malen de tafel moeten poetsen  ;)
Pentax K-x, F 100-300mm, DA 18-55mm II, Tamron SP AF 90mm F2.8, DA 50-200mm, F 35-80mm, Metz 48 AF-1

Sandra

  • Gast
Coffee Splash!
« Reactie #1 Gepost op: 30 mei 2010, 09:06:02 »
Erg leuk om hier mee te experimenteren (geprikkeld door een flickr groep ben ik deze splashes gaan proberen).
Foto is alweer van een tijdje geleden, maar ik heb hier nog niet veel laten zien met mijn nieuwe camera....
Ben zelf niet zo'n liefhebber van het selectief kleurgebruik trucje in een zwartwit foto, maar vond het hier wel goed uitkomen.

« Laatst bewerkt op: 30 mei 2010, 09:09:30 door San »