Auteur Topic: Een goed beeldscherm  (gelezen 6843 keer)

Offline y-cam

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Niet geschoten is altijd mis !
Re:Een goed beeldscherm
« Reactie #7 Gepost op: 24 mei 2010, 21:30:09 »
Ik heb de Samsung Syncmaster 2253 BW (HDMI) met de datacolor Spyder 3 pro: goed en toch betaalbaar.

BTW (@Cmdr_keen): Lacie of Eizo adviseren aan een niet-professional is het zelfde als géén advies geven.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #7 Gepost op: 24 mei 2010, 21:30:09 »

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
« Reactie #6 Gepost op: 24 mei 2010, 21:24:51 »
Hoewel TN panelen steeds beter worden, zou ik panelen van dit type toch nog mijden. Deze panelen zijn goed voor gaming etc want ze zijn 'snel' maar niet helemaal kleur-echt (interpolatie, al leveren de fabrikanten daarin steeds betere presaties).

Ik heb zelf een DELL 24".

greetz,
Erik

Buksbeest

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 24 mei 2010, 16:00:09 »
Eizo! Eizo!

Maar die kan ik ook niet betalen. Heb zelf een samsung breedbeeld scherm. Doet het ook bijzonder goed!

RonHendriks

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 24 mei 2010, 15:53:39 »
Dat beeldscherm kun je zoals je vast wel weet ook aansluiten op je laptop, dus daar hoef je niet apart een PC voor aan te schaffen.

Cmdr_Keen

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 24 mei 2010, 13:16:51 »
Voor calibratie is inderdaad een Datacolor Spyder 3 een goede keuze. Zeker de express is erg betaalbaar en goed!

Qua beeldschermen: koop of een Eizo of een LaCie. Reken wel op een flink prijskaartje dan...

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #2 Gepost op: 24 mei 2010, 13:14:00 »
Even een kort door de bocht antwoord:
- Ik vind samsung erg goede prijs/prestatie leveren. Uiteraard, hoe meer je betaalt, hoe meer je krijgt;
- Spyder's zijn erg veel gebruikt voor beeldschermcalibratie. Zijn ook redelijk betaalbaar.
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline Sentinel

• Senior Member
  • **
  • Pentax rules!
Een goed beeldscherm
« Reactie #1 Gepost op: 24 mei 2010, 13:11:05 »
Hallo Mensen van het goede leven,

Ik ben opzoek naar een nieuw beeldscherm. Ik gebruik op het moment de pc en beeldscherm van mijn vader en dit wilt hij graag weer terug. Nu moet ik het bij mijn eigen thuis stellen met een laptop. Een lekker snel ding met een aparte videokaart. Alleen het beeldscherm is verre van ideaal voor het bewerken van foto's.
Ik wil dus een scherm (lcd) aanschaffen voor het bewerken van foto's. Nu zijn er diverse mogelijkheden met diverse panelen. Wat zijn jullie ervaringen en wat zouden jullie aanraden?
Welk merk? Wat voor een paneel? Breedbeeld of standaard afmetingen?

Ik wil naast het beeldscherm ook een monitor calibratie ding aanschaffen. Wat zijn hier de ervaringen mee en met welke merken en types?
K5-II & K200D| Pentas 16-45 F4 | Tamron 28-75 F2.8| Sigma 70-200 F2,8 USM II| Sigma 18-125 F3,5-5,6| Metz 48-af1| Metz 58-af1|