Auteur Topic: Revue 50mm  (gelezen 2339 keer)

asplx

• Gast
Re:Revue 50mm
« Reactie #13 Gepost op: 18 mei 2010, 13:54:01 »
En laat dát me nou nét iets te veel werk zijn...

Dús kocht ik het niet... en nu nog niet.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #13 Gepost op: 18 mei 2010, 13:54:01 »

Offline roeland

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
« Reactie #12 Gepost op: 18 mei 2010, 12:12:43 »
Revue is/was sinds 1961 het huismerk voor alle foto-, film- en videoapparatuur van postorderbedrijf Quelle in Duitsland. Veel spullen kwamen in de jaren 70 uit Oost-Duitsland uit de fabrieken van Praktica en Exacta, later steeds meer uit Japan, vooral van Cosina.
Wat over de geschiedenis van dit "historische" merk http://www.kameramuseum.de/archiv-foto-quelle/index.htm, wel in het Duits zoals het hoort.  ;)
De kwaliteit van de apparatuur is over het algemeen zeker niet zo slecht als de reputatie maar de spreiding van de kwaliteit maakt het noodzakelijk alles stuk voor stuk uit te proberen.
"12 significant photographs in any one year is a good crop"
Ansel Adams

asplx

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 18 mei 2010, 12:11:51 »
Het was dan ook die wisselende kwaliteit van Revue, die mij altijd van aankopen afhield.

Tja, "in de goede oude tijd" ,ahum, werden objectieven behoorlijk stevig aan de tand gevoeld in de diverse bladen.
En daarin zag je ook de verschillen in niveau van de bladen terug, zowel in benadering als in gestelde eisen. Voor een goed objectief werd het scheidend vermogen in lijnenparen/mm geteld en uiteraard gold: Hoe meer hoe
Foto en Focus zouden Revue nooit op de testbank leggen, andere bladen wel, waarmee de toon t.a.v. (zeer)goede en minder goede objectieven gezet was.
Ook de third-party lenzen werden genadeloos op de pijnbank gelegd en dan zag je merken wegzakken of opkomen.

Offline EricR

• Super Pentaxian
  • Selling mode
« Reactie #10 Gepost op: 18 mei 2010, 10:50:37 »
Zoals eerder gezegd, 35 tot en met 50 euro. Zijn er genoeg die een f1.4 prime willen kopen voor die prijzen en die Revuenon is geen slecht objectief. Het is geen Pentaxkwaliteit maar het is ook geen troep. Revue liet veel van die objectieven bouwen in Japan zoals de 55mm die gebouwd werd door Tomioka en dat is gewoon een prima objectief die kan wedijveren met de Pentax primes.

De 50mm is wel wat minder maar de foto's die ik er van gezien heb zijn zeker niet slecht te noemen. Goed contrast en scherpte.

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #9 Gepost op: 18 mei 2010, 10:23:47 »
Je stelt me uiteraard wel teleur... maar helaas: het is dus niet anders...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline Koos

• Senior Member
  • **
« Reactie #8 Gepost op: 18 mei 2010, 09:25:19 »
Revue was vroeger een B-merk van het duitse bedrijf Foto-Quelle. Een budget lens met een discutabele kwaliteit. Naar mijn idee is deze lens met €15,- al dik betaald. Ik hoop niet dat ik je hiermee teleurstel?
Met m'n Pentax ben ik nooit alleen....

Offline EricR

• Super Pentaxian
  • Selling mode
« Reactie #7 Gepost op: 18 mei 2010, 07:55:47 »
Oeps, ik had hem nog niet op mijn camera gezet. Net even gedaan en het is helaas geen AF... :( Ik vraag me dan wel af wat "Automatic Objektiv" op de doos betekent ....

Hou me ten goede, maar volgens mij is Auto niet meer dan een automatisch diafragma. Heb hier genoeg MF-objectieven met een Auto-opdruk. Voor die tijd had je alleen preset-objectieven en moest je het diafragma dus volledig handmatig instellen. Op een DSLR kan je een auto-objectief in stopdown mode gebruiken, een preset stel je in op een vastgesteld diafragma waarbij je dus handmatig het diafragma d.m.v. de diafragmaring bijstelt. In principe meestal 2 ringen, 1 om te blokkeren tot het gewenste diafragma en de andere om handmatig te diafragmeren.

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #6 Gepost op: 18 mei 2010, 07:49:01 »
AF-objectief? Dat verandert de zaak natuurlijk, eigenlijk nog nooit voorbij zien komen. Heb je een foto van het objectief? Meer uit nieuwsgierigheid, heb al een Pentax F 50mm f1.4.

Oeps, ik had hem nog niet op mijn camera gezet. Net even gedaan en het is helaas geen AF... :( Ik vraag me dan wel af wat "Automatic Objektiv" op de doos betekent ....
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda

Offline EricR

• Super Pentaxian
  • Selling mode
« Reactie #5 Gepost op: 18 mei 2010, 07:33:04 »
Tuurlijk niet!! Ik wil eventueel de revuenon verkopen... AF lens, K mount en F1.4... ik weet alleen niet wat ik er met goed fatsoen voor kan vragen.

AF-objectief? Dat verandert de zaak natuurlijk, eigenlijk nog nooit voorbij zien komen. Heb je een foto van het objectief? Meer uit nieuwsgierigheid, heb al een Pentax F 50mm f1.4.

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #4 Gepost op: 17 mei 2010, 23:44:29 »
Je wilt toch niet gaan vertellen, dat je je Pentax gaat verruilen voor een Revuenon?  :o :o :o :o

Tuurlijk niet!! Ik wil eventueel de revuenon verkopen... AF lens, K mount en F1.4... ik weet alleen niet wat ik er met goed fatsoen voor kan vragen.
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda

asplx

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 17 mei 2010, 22:39:25 »
Ik heb hier voor me liggen een Revue 50mm F1.4 (auto revuenon) met achterdop. Voordop mist.

op Ebay gaan de handmatige al voor boven de 75 euro (verbaast me...). Wat zou deze waard zijn? Ik heb zelf de PENTAX 50mm F1.4 en wil deze dus wel te koop aanbieden...

Je wilt toch niet gaan vertellen, dat je je Pentax gaat verruilen voor een Revuenon?  :o :o :o :o

Offline EricR

• Super Pentaxian
  • Selling mode
« Reactie #2 Gepost op: 17 mei 2010, 13:52:06 »
Ik heb hier voor me liggen een Revue 50mm F1.4 (auto revuenon) met achterdop. Voordop mist.

op Ebay gaan de handmatige al voor boven de 75 euro (verbaast me...). Wat zou deze waard zijn? Ik heb zelf de PENTAX 50mm F1.4 en wil deze dus wel te koop aanbieden...

Er zullen er niet veel worden verkocht voor 75 euro, wel aangeboden met BIN. Meeste gaan weg voor prijzen tussen de 35 en 50 euro. De 55mm f1.4 zijn wat gewilderder en schaarser maar dat is vooral omdat die door Tomokia zijn gemaakt voor Revue.

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
    • Mharda on SmugMug
Revue 50mm
« Reactie #1 Gepost op: 17 mei 2010, 13:32:14 »

Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda