Auteur Topic: CHIO Eindhoven 2010 - Springen  (gelezen 1728 keer)

Ann

• Gast
Re:CHIO Eindhoven 2010 - Springen
« Reactie #7 Gepost op: 17 mei 2010, 16:10:34 »
Mooie serie! Eigenlijk weinig op aan te merken, allemaal mooi scherp en prettig om naar te kijken  :)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #7 Gepost op: 17 mei 2010, 16:10:34 »

Offline vvo

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
« Reactie #6 Gepost op: 17 mei 2010, 14:06:06 »
Lekkere foto's Andre. Goed materiaal maakt het werk al makkelijker. Maar daarnaast heb je ook nog oog voor het juiste moment. Klasse!

Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Lenses are the eyes of your Pentax
« Reactie #5 Gepost op: 17 mei 2010, 14:04:04 »
Heren, bedankt voor het commentaar.
@Johan : was echt de eerste shoot met deze Sigma. Ga eens kijken of ik wat in de PPG kan krijgen.
@ Ron : ik denk dat je deze foto bedoelt van die vallende balk. Je ziet dat de achterkant in mijn focus zone zit en de voorkant er al weer uit is. Die Sigma is echt wel loeischerp, je ziet de modder achter de hoeven door de lucht vliegen en ik kan op zijn horloge zien hoe laat het is. Die DA*300 is gewoon een super lens en is van mijn favorieten en heeft me al vele mooie platen opgeleverd.

De fout van Henk van de Pol

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

RonHendriks

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 16 mei 2010, 19:24:36 »
Dat zijn mooie platen. Ik mis nog de vallende balk van de laatste sprong, of was die toch net niet scherp. De AF van die 70-200 is in ieder geval een heel stuk sneller dan van de 50-135mm, dus het ligt wat dat betrefd niet aan het AF-systeem van de camera. Je komt met zo'n shoot al snel thuis met erg veel paardekonten die dan toch weer de prullebak in gaan. Ook het lichtmeetsysteem doet soms een beetje raar omdat met paard mooi in het midden van het beeld de lichtmeeting perfect klopt, maar zonder die centrale ruiter er overbelichting is (iets wat een beetje te zien is aan het donkere paard van 1 die te weinig vullend is). Geen idee hoe het komt, maar de 300mm foto streelt mijn ogen het mooist, is dat toeval of het verschil van de lens?

Leuk om Andre tegen te komen, en nog wel met dezelfde camera als ik.

Offline Johan

• Super Pentaxian
« Reactie #3 Gepost op: 16 mei 2010, 19:00:31 »
Andre, dat zijn super gave foto's. Mooi scherp en mooi van kleur. Die komen we vast tegen in de PPG. Volgens mij heb je al langer geoefend met de sigma. ;)

gr Johan

Offline Bram

• Senior Member
  • **
  • Probeer van alles het beste te maken
« Reactie #2 Gepost op: 16 mei 2010, 18:36:48 »
super foto's waarbij de "actie" van foto nummer 2 mij het meest aanspreekt.
knappe serie.

Bram
Op iedere slak ligt wel een beetje zout

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Lenses are the eyes of your Pentax
CHIO Eindhoven 2010 - Springen
« Reactie #1 Gepost op: 16 mei 2010, 14:44:27 »
Gisteren met mijn nieuwe Sigma 70-200 naar het CHIO gegaan om die eens even link te testen in het veld. De AF is erg snel en ik moet mijn manier van werken met deze lens toch nog even fine tunen om nog meer keepers te krijgen. Zat bij sommige series scherp op de tent achter ipv op de ruiter. Maar dat gaat wel goed komen. Kwam daar ook nog Ron Hendriks tegen en we hebben samen nog even wat dingetjes uitgeprobeerd en vergeleken.
Hier voor de paarden liefhebbers de foto's

1 -

2 -

3 - Even eentje met de DA* 300

4 - Jur Vrieling, werd 2de

grtz, Andre
« Laatst bewerkt op: 17 mei 2010, 13:57:26 door andre-mz5 »

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm