toch de knop door gehakt,
ik wis dat ik over zou gaan naar Canon maar heb lang getwijfeld tussen de Canon 7D en de 5D Mark II.
het gaat worden de Canon 5D Mark II,
mijn voorkeur ging eerst uit naar de 7D omdat ik sportfotografie geweldig vind en daar is de 7D natuurlijk super voor,
maar portret fotografie vind ik ook leuk om te doen, en wil me toch meer verdiepen in bv bruisfotografie ,en kom je weer uit bij de 5D Mark II.
en het toeval wil dat ik enkele weken gelden ben benaderd door een lokale krant (oplage 13.000) ik stuurde af en toe wel eens een foto naar die krant toe van evenementen hier in de buurt, bv voetbal foto's, en cross foto's , foto's van koninginnedag enz... ze hebben mijn website bekeken en heb een uitnodiging gekregen,
het gesprek is goedverlopen, heb een lijst met opdrachten gekregen dat zijn evenementen hier in de gemeente waarvoor ik een leuke vastbedrag krijg, buiten die evenementen om krijg ik voor elke foto die in de krant komt een leuk bedrag.
de doorslag waarom ik toch voor de 5D ben gegaan komt doordat ik vorige week naast een sportfotograaf van een andere krant zat, hij zat naast mij tijdens een voetbal wedstrijd van het eerste elftal hier uit de gemeente, hij gebruikte ook de 5D, het was een avond wedstrijd ik maakte de foto's op iso 400 omdat als ik hoger ga het er niet beter op wordt, en hij gebruikte met zijn 5D iso 6400

,.
ik weet dat de 7D snel is , 8 bps en de 5D 3.9 bps, is leuk die 8 bps maar als je dat te vaak gebruikt op een cross dan kom ik met nog meer foto's thuis als nu

, het gaat maar om 1 foto als je maar op het juiste moment klikt

.
4 juni heb ik nog een opdracht een trouwreportage ik durf dat niet te doen met de nieuwe 5D dus zal na 4 juni het nieuwe spul gaan aanschaffen.
in mijn tas zal komen de ,
Canon 5D Mark II
Canon 24-70/2.8
Canon 70-200/2.8
verder blijf ik gewoon actief op dit forum, ben hier bijna elke dag met veel plezier, ik heb hier veel geleerd, hier is mijn fotografie kennis begonnen, en ik moet nog zoveel leren

.
zo wat een verhaal.........
gr kees.