Auteur Topic: Phoenix 650-2600mm goed of niet goed  (gelezen 2128 keer)

bbwijdieks

• Gast
Re:Phoenix 650-2600mm goed of niet goed
« Reactie #10 Gepost op: 8 mei 2010, 16:05:52 »
Ik zou er niet eens aan beginnen.
Dit is de grootste prut die je op je pentax kan schroeven.
Voor dat geld kun je beter een DA 55-300 of een 2e hands Sigma 135-400 DG kopen

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #10 Gepost op: 8 mei 2010, 16:05:52 »

Offline Jazzer

• Super Pentaxian
  • multipentaxionist
« Reactie #9 Gepost op: 8 mei 2010, 12:54:05 »
Het moeilijkst met dat objectief is precies scherp te stellen. Verder heb je steeds een stevig statief nodig, wat niet zo handig werkt. Daarom heb ik hem eens geprobeerd op mijn monopod (vb. hierna). Dat lukte tamelijk goed, maar 't statiefje heeft (lichtjes verende) kunststof onderdelen en is daardoor te weinig stabiel voor zo'n zware belasting. Voor 't overige is de 650-1300/8.0-16.0 wel leuk speelgoed.

Eerste probeersels staan hier.

Offline y-cam

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Niet geschoten is altijd mis !
« Reactie #8 Gepost op: 8 mei 2010, 12:11:41 »
Ik snap niet helemaal wat je met jouw conclusie bedoeld.

gewoon wat er staat: als je graag 100 euro immobiliseert in iets wat je allicht nooit zal gebruiken dan moet je dat vooral doen. Value is what the fool will pay for it ...
« Laatst bewerkt op: 8 mei 2010, 17:27:04 door y-cam »

Offline Hendrik de Vries

• Junior Member
    • Tumblr
« Reactie #7 Gepost op: 8 mei 2010, 10:26:32 »
Ik heb de 500mm variant. Zijn al verschillende topics over geschreven.

Mijn conclusie: max 100 euro als je het niet erg vindt deze lens maar zelden te gebruiken....

Ik snap niet helemaal wat je met jouw conclusie bedoeld.
PENTAX K200D+Batterygrip|SMC PENTAX DA 18-55mm|SMC PENTAX-M 50mm|RMC Tokina 80-200mm|SMC PENTAX-M 135|Tussenringen 12, 20 & 36mm|Panowider Superwide|Metz 45-CT|PENTAX Super A

Offline Hendrik de Vries

• Junior Member
    • Tumblr
« Reactie #6 Gepost op: 8 mei 2010, 10:24:44 »
Absolute afrader!
Je kan net zo goed je geld overmaken naar een willekeurig rekening nr.

Objectieven van 'normale' merken bestaan volgens mij niet eens in deze range en als dat wel zo is dan kosten ze duizenden euro's. Het is ook eigenlijk 'maar' een 650-1300mm lens, met een 2x teleconverter kom je dan uit op max 2600mm. Teleconverters worden bij duurdere merklenzen vaak al afgeraden en ik wil niet weten wat dit als resultaat geeft...Komt bij dat je volgens mij ook nog handmatig scherp moet stellen.

Ik weet niet wat precies je doel is met deze lens? Maar ik kan vrij weinig toepassingen bedenken voor 2600mm. 500mm is vaak meer dan genoeg. Wil je niet teveel geld uitgeven en bijvoorbeeld toch wat vogels op de foto zetten, een foto van de maan maken (dit is één keer leuk), of gewoon zoomen op wat dan ook. Dan zou ik aanraden om naar een pentax/sigma lens te kijken in het 50-300 gebied. Tussen de 250-400 euro (de precieze prijzen weet ik zo 1 2 3 niet). Je kan je foto's dan volgens mij ook nog prima croppen tot 400mm mocht het nog niet dichtbij genoeg zijn.  

Aan de andere kant...als je genoeg geld hebt en het gokje wil wagen, dan waarom niet? Dan is het immers 'maar' 250 euro. Als het je zuurverdiende geld is zou ik het hier in ieder geval niet aan uitgeven. Mocht je tot aankoop over gaan dan ben ik wel benieuwd naar de resultaten. Al reviews gevonden met beeldmateriaal?

Je zou misschien ook kunnen kijken naar een 2de hands objectief. Zo heb ik een half jaartje terug een oude tamron adaptall-2 SP 200-500 F/5.6 op de kop getikt. Zeer weinig gebruikt en ben dan ook blij dat ik er niet teveel geld aan uit heb gegeven.

Er zijn ook wel van de zelfde soorten lenzen maar den 650-1300mm maken die dan betere foto's omdat die geen teleconverter hebben.
PENTAX K200D+Batterygrip|SMC PENTAX DA 18-55mm|SMC PENTAX-M 50mm|RMC Tokina 80-200mm|SMC PENTAX-M 135|Tussenringen 12, 20 & 36mm|Panowider Superwide|Metz 45-CT|PENTAX Super A

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #5 Gepost op: 8 mei 2010, 08:33:46 »
Ik heb de 500mm variant. Zijn al verschillende topics over geschreven.

Mijn conclusie: max 100 euro als je het niet erg vindt deze lens maar zelden te gebruiken....
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Cmdr_Keen

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 8 mei 2010, 04:22:20 »
Die lens wordt gemaakt door Samyang en wordt inderdaad onder verschillende namen verkocht. Voor z'n prijs is het geen onaardig ding, maar er kleven een aantal grote nadelen aan.
De bouwkwaliteit is best goed, hij zit flink stevig in elkaar. Maar hij is vreselijk lomp en zwaar. Uit de hand fotograferen kan je hiermee vergeten, je hebt een statief nodig. En een goeie. De lens heeft geen autofocus. Hij is absoluut niet lichtsterk, wat met de hand scherpstellen erg lastig maakt. Daarnaast is de lens soft en heeft last van CA...

Het is een typisch geval van een aangepaste telescoop. Vandaar ook die waanzinnige brandpuntafstanden. Als je hem daarvoor gebruikt, werkt ie ook prima. Richt hem op de maan, en hij doet het zonder problemen. Sport of beestjes fotograferen gaat niet of erg lastig. Daarvoor moet je hem absoluut niet kopen!

jjw

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 7 mei 2010, 22:33:17 »
Absolute afrader!
Je kan net zo goed je geld overmaken naar een willekeurig rekening nr.

Objectieven van 'normale' merken bestaan volgens mij niet eens in deze range en als dat wel zo is dan kosten ze duizenden euro's. Het is ook eigenlijk 'maar' een 650-1300mm lens, met een 2x teleconverter kom je dan uit op max 2600mm. Teleconverters worden bij duurdere merklenzen vaak al afgeraden en ik wil niet weten wat dit als resultaat geeft...Komt bij dat je volgens mij ook nog handmatig scherp moet stellen.

Ik weet niet wat precies je doel is met deze lens? Maar ik kan vrij weinig toepassingen bedenken voor 2600mm. 500mm is vaak meer dan genoeg. Wil je niet teveel geld uitgeven en bijvoorbeeld toch wat vogels op de foto zetten, een foto van de maan maken (dit is één keer leuk), of gewoon zoomen op wat dan ook. Dan zou ik aanraden om naar een pentax/sigma lens te kijken in het 50-300 gebied. Tussen de 250-400 euro (de precieze prijzen weet ik zo 1 2 3 niet). Je kan je foto's dan volgens mij ook nog prima croppen tot 400mm mocht het nog niet dichtbij genoeg zijn.  

Aan de andere kant...als je genoeg geld hebt en het gokje wil wagen, dan waarom niet? Dan is het immers 'maar' 250 euro. Als het je zuurverdiende geld is zou ik het hier in ieder geval niet aan uitgeven. Mocht je tot aankoop over gaan dan ben ik wel benieuwd naar de resultaten. Al reviews gevonden met beeldmateriaal?

Je zou misschien ook kunnen kijken naar een 2de hands objectief. Zo heb ik een half jaartje terug een oude tamron adaptall-2 SP 200-500 F/5.6 op de kop getikt. Zeer weinig gebruikt en ben dan ook blij dat ik er niet teveel geld aan uit heb gegeven.
« Laatst bewerkt op: 7 mei 2010, 22:37:32 door jjw »

RonHendriks

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 7 mei 2010, 22:25:32 »
Geen idee, hoe vaak wil je hem gebruiken en waarvoor? Zo te zien is de prijs-mm verhouding dik in orde, geen idee van kwaliteit.

Offline Hendrik de Vries

• Junior Member
    • Tumblr
Phoenix 650-2600mm goed of niet goed
« Reactie #1 Gepost op: 7 mei 2010, 22:01:13 »
Ik wil de Phoenix 650-2600mm wel kopen. Maar is dit nou wel een goeie lens, misschien heeft iemand ervaring met deze lens.
Er zijn ook nog wel andere merken die dit soort lenzen maken van dezelfde prijs.

Op deze site kan je hem kopen:
http://www.amazon.com/Phoenix-650-2600mm-Telephoto-Lens-Mount/dp/B000MXZWMQ

Groeten Hendrik.
Alvast Bedankt.