Auteur Topic: baseball  (gelezen 2171 keer)

Offline kobus

• Pentaxian
  • **
  • Geslacht: Man
    • rdkfoto
Re:baseball
« Reactie #12 Gepost op: 5 mei 2010, 19:05:44 »
Het is een teken.....je moet daar niet zijn maar ergens anders

Hahaha, dat dacht ik ook al.
Als er geen honden in de hemel zijn, laat mij dan maar naar de hel gaan

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #12 Gepost op: 5 mei 2010, 19:05:44 »

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
« Reactie #11 Gepost op: 5 mei 2010, 18:52:54 »
Het is een teken.....je moet daar niet zijn maar ergens anders

Offline kobus

• Pentaxian
  • **
    • rdkfoto
« Reactie #10 Gepost op: 5 mei 2010, 18:51:52 »
Ben vandaag op pad geweest voor een kaart, door de posterijen, van het kastje naar de muur gestuurd, blijkt dat ze geen ticketservice meer hebben.
Toen op internet proberen te bestellen, wordt de creditcard om een of andere reden niet geaccepteerd. Bank gebeld, u moet bij ticketservice zijn, ticketservice gebeld...........je raad het al, je moet bij de bank zijn GRRRRRRRRRRRRRR.
Morgen dan maar naar de Free Record Shop en ze er daar een uit laten draaien, voor donderdag 17 juni.

Vandaag speciaal naar Den Bosch geweest om een kaart te halen, wat denk je, ligt het systeem van ticketservice er al heel de dag uit, het zit wel mee zeg. Maar is misschien ook de oorzaak dat ik gisteren via internet niks kon bestellen.

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Lenses are the eyes of your Pentax
« Reactie #9 Gepost op: 5 mei 2010, 12:01:28 »
@Kobus : Als je in de dugout zit kan je denk ik beter met de 70-200 werken. Als je een mooi shot van de pitcher wilt dan zal je toch ook achter de slagplaat moeten gaan staan. Die 70-200 is natuurlijk ook heel fijn voor tennis  :) Ik denk dat ik dinsdag de 15de naar Rosmalen ga.

@Bernie : Om de bal te bevriezen is 1/500 nog veel te langzaam, je hebt 1/1500 of 1/2000 nodig. Zelfs 1/1000 is nog te langzaam, kijk maar bij de foto's die ik maakte van een wedstrijd van PSV Honkbal
http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=7033.0

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline Bernie

• Super Pentaxian
  • Westerlee (Gn)
« Reactie #8 Gepost op: 4 mei 2010, 22:16:59 »
Het lijkt haast of de slagman z'n helm niet al te vast op z'n hoofd heeft! Maar een sluitertijd van 1/500 zou dacht ik toch voldoende moeten zijn? Of zie ik dat mis?

K20D,  Tamron 18-250, Metz 48, Smc M 50mm F1.7 Tamron AF 90mm F/2.8 SP Di Macro Tamron SP AF28-75mm F/2.8 XR Di

Offline kobus

• Pentaxian
  • **
    • rdkfoto
« Reactie #7 Gepost op: 4 mei 2010, 21:29:19 »
Kobus, ga je dit jaar ook weer naar het Ordina (Unicef) Open?

Ben vandaag op pad geweest voor een kaart, door de posterijen, van het kastje naar de muur gestuurd, blijkt dat ze geen ticketservice meer hebben.
Toen op internet proberen te bestellen, wordt de creditcard om een of andere reden niet geaccepteerd. Bank gebeld, u moet bij ticketservice zijn, ticketservice gebeld...........je raad het al, je moet bij de bank zijn GRRRRRRRRRRRRRR.
Morgen dan maar naar de Free Record Shop en ze er daar een uit laten draaien, voor donderdag 17 juni.

Offline kobus

• Pentaxian
  • **
    • rdkfoto
« Reactie #6 Gepost op: 4 mei 2010, 20:03:14 »
De exif gegevens zouden erbij moeten zitten, heb er niks aan/mee gedaan verder.

Op mijn andere (gecalibreerde)scherm is foto 1 scherp op het gezicht.
Foto 2 is idd wat fletser, het was erg moeilijk fotograferen die dag, dan weer zon, en zo was hij weer weg.(ik was continue aan de wieltjes aan het draaien)

De foto's zijn genomen met de Sigma 50-500 (maar achteraf had ik met de 70-200 en teleconvertor betere resultaten gehad denk ik)
exif foto 1:
1/500
F5.6
230mm
ISO 400
+1

exif foto 2:
1/500
F5.6
115mm
ISO 400
+1

@ Andre: Ik zat bij het team in de dugout, anders moest ik achter het hek, en daar kun je dan alleen thuisplaat -1e honk of 3e honk - thuisplaat zien. Volgende keer één opening in de dugout opschuiven en dan foto's van 3 naar thuis maken.
« Laatst bewerkt op: 4 mei 2010, 21:24:55 door kobus »

RonHendriks

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 4 mei 2010, 15:56:57 »
twee mooie momenten :toppie:. Misschien wat bewegingsonscherpte er extra inzitten. Ben wel benieuwd hoe ze gemaakt zijn.

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Lenses are the eyes of your Pentax
« Reactie #4 Gepost op: 4 mei 2010, 12:14:45 »
Ga met Kees mee. Momenten mooi gekozen, maar mis wat scherpte en ze komen wat flets over. Aangezien exif ontbreekt ook geen aankonopings punten voor eventuele verbeter tips.
Het honkbal seizoen is nog niet zo lang bezig, dus genoeg kans voor nieuwe shoots. Welke lens heb je hier gebruikt? Als je actie op het eerste honk wilt fotograferen dan kan je dat het beste doen vanaf een positie achter het derde honk.
Kobus, ga je dit jaar ook weer naar het Ordina (Unicef) Open?

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

kdj4

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2 mei 2010, 22:50:44 »
ik weet niet goed wat ik van de foto's moet denken, de momenten heb je wel mooi vast gelegd maar de foto's komen wat soft over.
ik vind de scherpte niet helemaal oke, zie verder ook geen EXIF meer in de foto's ?

gr kees.

Offline kraayke

• Pentaxian
  • **
  • Het meervoud van Lef is... Leffe.. .. Goei bierke
    • Tractor pulling
« Reactie #2 Gepost op: 2 mei 2010, 20:06:33 »
Zo, dat noemen ze dus stof happen... ;)
Pentax K-x, F 100-300mm, DA 18-55mm II, Tamron SP AF 90mm F2.8, DA 50-200mm, F 35-80mm, Metz 48 AF-1

Offline kobus

• Pentaxian
  • **
    • rdkfoto
baseball
« Reactie #1 Gepost op: 2 mei 2010, 20:03:41 »
Vorige week naar een baseball game geweest hier in Rosmalen.
Onderstaand 2 foto's uit een lange reeks.

1.
De bal is geraakt, maar de slagman ging uit op het 1ste honk.

2.Deze loper wilde het 2de honk stelen, maar moest snel terug naar het 1ste honk, hij was safe.