Auteur Topic: Een tegenlicht experiment met 2 surfers.  (gelezen 1663 keer)

Alwin

• Gast
Re:Een tegenlicht experiment met 2 surfers.
« Reactie #6 Gepost op: 27 april 2010, 22:17:50 »
De curves bewerking (stand auto) zorgt er als ik het goed heb voor dat zowel de hooglichten als de diepste schaduwen in de foto vertegenwoordigd worden. In deze foto bracht het de contrasten terug. Méér verheldering zorgt voor uitgebeten lichten in de foto. Dat heb ik even geprobeerd. Maar de surfers zijn inderdaad wat donker geworden. Dat zou je weer selectief kunnen uitlichten met een masker ...
« Laatst bewerkt op: 27 april 2010, 22:23:33 door Alwin »

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #6 Gepost op: 27 april 2010, 22:17:50 »

Offline EricR

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • Selling mode
« Reactie #5 Gepost op: 27 april 2010, 22:07:41 »
Ik heb ondertussen een fotobewerking toegevoegd. Onze postings hebben elkaar gekruist ...

Yep de waas is een stuk minder die was overigens niet het gevolg van mijn bewerking. Ik had alleen wat meer gloed aangebracht.

Misschien zou de foto nu nog wat lichter mogen.

Alwin

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 27 april 2010, 22:02:39 »
Ik heb ondertussen een fotobewerking toegevoegd. Onze postings hebben elkaar gekruist ...

Offline EricR

• Super Pentaxian
  • Selling mode
« Reactie #3 Gepost op: 27 april 2010, 22:00:18 »
Ik vind de foto wel een mooie oranje-gele waas hebben, ook al is het contrast sterk verminder ten gevolge van het tegenlicht.

Dat is wel wat nabewerkt zeg ik eerlijk, beetje het gouden uur effect benadrukken.

Alwin

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 27 april 2010, 21:56:08 »
Ik vind de foto wel een mooie oranje-gele waas hebben, ook al is het contrast sterk verminderd ten gevolge van het tegenlicht. Met photoshop curves krijg je meer contrast terug in de foto:

« Laatst bewerkt op: 27 april 2010, 22:01:56 door Alwin »

Offline EricR

• Super Pentaxian
  • Selling mode
Een tegenlicht experiment met 2 surfers.
« Reactie #1 Gepost op: 27 april 2010, 21:41:43 »

Een experimenteel avondje vorig week. Eerst de ultrawide Sigma getest en daarna nog met tegenlicht geprobeerd om wat surfers op de foto te zetten, ook al was het doel eigenlijk het havenhoofd met de ultrawide. Maar dat kwam niet echt over, toen nog maar even aan de slag met een ander objectief.