Auteur Topic: Statistieken  (gelezen 3255 keer)

asplx

• Gast
Re:Statistieken
« Reactie #25 Gepost op: 14 mei 2010, 00:20:00 »
Wat heeft dit met het onderwerp te maken?
E-man/vrouw-cipatie, Sjoerd  ;D
En de verhoudingen er tussen en daarmee de statistiek...

Groeten,
Ruurd

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #25 Gepost op: 14 mei 2010, 00:20:00 »

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
« Reactie #24 Gepost op: 8 mei 2010, 18:14:17 »

De man-vrouw verhouding speelt in alle facetten van het leven een rol.................... :evil:

Cmdr_Keen

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: 8 mei 2010, 04:03:20 »

Offline y-cam

• Super Pentaxian*Ltd
  • Niet geschoten is altijd mis !
« Reactie #22 Gepost op: 6 mei 2010, 22:17:15 »

Wel denk ik dat vrouwen minder tijd hebben om te reageren. Zeg nu zelf hoeveel
tijd gaat hier inzitten. Er is altijd wel wat in de huishouding wat ligt te wachten om gedaan
te worden.  Een man komt thuis uit z'n werk, zal soms vast nog wel wat klusjes doen,
en kan z'n hobby gaan beoefenen. Een huishouding gaat continu door. Spreek me maar tegen
maar vraag eerst eens aan je vrouw/vriendin of hier een waarheid in zit  ;D

groetjes Karin.

helmaal mee eens ....  :schaam: ik log af en ga voort met mijn werk ... tot straks misschien ...

Karin

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: 6 mei 2010, 14:15:30 »
Ik kan alleen voor mezelf spreken. Ik vind het heel leuk om foto's te kijken en om van het
commentaar te leren. Zelf plaats ik niet veel foto's omdat ik veel te kritisch naar mijn
eigen foto's kijk. Dan vind ik al gauw iets niet goed eraan en plaats ik 'm maar niet.
Zelf vind ik het wel jammer dat er niet veel vrouwen reageren. Maar wie weet, komt
dat nog. Het weerhoud mij er in ieder geval niet van om op een foto te reageren! En ik vind
het fijn om zelf ook reacties op foto's te krijgen (als ik iets plaats) maar vind wel dat het
een wisselwerking betreft. Als ikzelf nooit op andermans foto (s) reageer kan ik ook niet
verwachten dat mensen de moeite nemen op op foto's van mij te reageren. Het moet ook van
beide kanten komen, maar dat is mijn mening....

Wel denk ik dat vrouwen minder tijd hebben om te reageren. Zeg nu zelf hoeveel
tijd gaat hier inzitten. Er is altijd wel wat in de huishouding wat ligt te wachten om gedaan
te worden.  Een man komt thuis uit z'n werk, zal soms vast nog wel wat klusjes doen,
en kan z'n hobby gaan beoefenen. Een huishouding gaat continu door. Spreek me maar tegen
maar vraag eerst eens aan je vrouw/vriendin of hier een waarheid in zit  ;D

groetjes Karin.

Offline André Kok

• Super Pentaxian
  • Just Pentax!
    • Welkom op de site van André Kok
« Reactie #20 Gepost op: 6 mei 2010, 13:24:35 »
En waarom is dat bij cursussen en workshops niet zo? Alleen modelfotografie was overwegend man, de rest van plusminus 10 workshops hadden de dames in de meerderheid en ook bij mijn fotocursus zijn die in de meerderheid...
Ik heb onlangs cursussen PhotoShop gevolgd: beginnerscursus: 11 personen waarvan 3 mannen; vervolgcursus: 5 personen waarvan alleen ik man.
Ik denk dat vrouwen eerder ergens een cursus voor gaan volgen, vooral als het een beetje een technisch vak betreft, en dat mannen eerder de boel zelf gaan uitzoeken. Om te leren met een bepaald computerprogramma om te gaan volg ik ook niet gauw een cursus (maar misschien toch weer wel nu ik weet dat er toch veel vrouwen zijn ;D).

André
Pentax K-3 III | Pentax K-5 II |  smc DA 17-70mm f/4 | smc DA* 200mm f/2.8 | smc DA* 300mm f/4 | DA 1.4x AF Rear Converter | smc DA 35mm f/2.4 | ...

Offline Corros

• Super Pentaxian
  • J316
    • Website
« Reactie #19 Gepost op: 6 mei 2010, 07:49:04 »
Ik denk dat vrouwen over het algemeen de techniek wat minder interessant vinden en meer de artistieke/gevoelige kant van de fotografie belichten. Nu merk ik dat op veel fora toch vooral de techniek de boventoon voert.

Zo denk ik dat sites zoals photozone en dpreview ook vooral door mannen wordt bezocht, terwijl flickr, zoom, etc. meer door vrouwen. Daar staan veel foto's om te bekijken en beoordelen, terwijl de techniek meer op de achtergrond is.

(dames schiet me lek als ik er helemaal naast zit ;) )
Alles wat relevant is over mij te weten is te vinden op: Website volg mij via twitter

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Lenses are the eyes of your Pentax
« Reactie #18 Gepost op: 5 mei 2010, 12:33:32 »
Ik denk dat die dames gewoon lekker bezig zijn met foto's te maken en niet op deze fora komen.
Als je op zo'n forum komt en specifieke vragen hebt of een foto plaats voor commentaar vraagt dat om een bepaalde hoeveelheid schroom van je af te zetten. De meeste mannen stappen daar denk ik wat sneller overheen en dat zou mogelijk een verklaring zijn. De foto's van de dames hier bewijzen dat ze helemaal niets voor de mannen onderdoen.  :)
Maar ja het is toch nog steeds een mannen wereld, dus dames schroom niet (hoewel ik niet denk dat dit draadje door veel dames zal worden gelezen)  :(.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
« Reactie #17 Gepost op: 4 mei 2010, 14:37:27 »
....... Geen verklaring .........  :-X
Trek m'n eerdere conclusie toch maar in....

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #16 Gepost op: 4 mei 2010, 14:28:10 »
Ik denk dat ik het wel kan verklaren. Dit forum is natuurlijk niet bedoeld om alleen maar op internet te zitten. Het heeft alles te maken met fotografie en ik denk dat fotografie nog steeds een hoog "techniek" gehalte heeft, iets dat vooral met met mannen geassocieerd wordt, of in ieder geval vooral door mannen bedreven wordt.

Groeten,
J@@P

En waarom is dat bij cursussen en workshops niet zo? Alleen modelfotografie was overwegend man, de rest van plusminus 10 workshops hadden de dames in de meerderheid en ook bij mijn fotocursus zijn die in de meerderheid...
« Laatst bewerkt op: 4 mei 2010, 14:54:47 door Mharda »
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #15 Gepost op: 4 mei 2010, 12:52:19 »
Ik denk dat ik het wel kan verklaren. Dit forum is natuurlijk niet bedoeld om alleen maar op internet te zitten. Het heeft alles te maken met fotografie en ik denk dat fotografie nog steeds een hoog "techniek" gehalte heeft, iets dat vooral met met mannen geassocieerd wordt, of in ieder geval vooral door mannen bedreven wordt.

Groeten,
J@@P

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #14 Gepost op: 4 mei 2010, 07:48:54 »
Zie zojuist een andere statistiek die ik misschien nog wel verontrustender vind.
Man-vrouw verhouding: 6.8:1
Het is toch van vroeger dan fotografie voor mannen is? Vrouwen doen het tegenwoordig toch net zo vaak (fotograferen dan...)?

Dat kan wel kloppen: en qua activiteit is het waarschijnlijk nog erger. Het aantal vrouwen dat regelmatig post is zo klein dat ik de namen wel uit mijn hoofd ken :)

Inderdaad vreemd: vrouwen zitten volgens onderzoek meer dan mannen op internet (chatsites!) en op cursussen en workshops zijn vrouwen meestal in de meerderheid!!! De combi trekt niet echt aan.... vreemd...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Buksbeest

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 3 mei 2010, 22:58:12 »
Zie zojuist een andere statistiek die ik misschien nog wel verontrustender vind.

Man-vrouw verhouding: 6.8:1

Het is toch van vroeger dan fotografie voor mannen is? Vrouwen doen het tegenwoordig toch net zo vaak (fotograferen dan...)?

Cmdr_Keen

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 2 mei 2010, 22:47:53 »
Sinds de overgang naar een nieuwe provider staat de webserver in Amsterdam. Denk niet dat ie een andere tijdzone hanteert.
En heppie toen de offset veranderd of laten staan voor het land waarop ie eerst stond?

Admin -> Features and Options -> Overall time offset

Moet nu dus op 0 staan. Tenzij jullie de timezone mod erop hebben gezet.

http://custom.simplemachines.org/mods/index.php?mod=1504

Offline Bernie

• Super Pentaxian
  • Westerlee (Gn)
« Reactie #11 Gepost op: 2 mei 2010, 21:26:27 »
Inderdaad! Bij mij klopt het ook niet! Het schijnt dus dat ik ook s'nachts aan het forummen ben. Nou, ik slaap op deze tijden! Maar hoe dat nou komt, geen idee!

K20D,  Tamron 18-250, Metz 48, Smc M 50mm F1.7 Tamron AF 90mm F/2.8 SP Di Macro Tamron SP AF28-75mm F/2.8 XR Di

asplx

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 22 april 2010, 22:27:38 »
Mag je verwachten van niet.

Maar Amsterdammers....  ???  8)

Offline vvo

• Super Pentaxian*Ltd
  • voormalig K10D eigenaar
« Reactie #9 Gepost op: 22 april 2010, 21:58:44 »
Sinds de overgang naar een nieuwe provider staat de webserver in Amsterdam. Denk niet dat ie een andere tijdzone hanteert.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline Corros

• Super Pentaxian
  • J316
    • Website
« Reactie #8 Gepost op: 22 april 2010, 21:56:32 »
Doet mij denken aan een tijdzone verschil. Ik slaap volgens de statistieken tussen 08:00 en 14:00 uur. Gezien mijn meeste posts rond dit tijdstip zijn, denk ik dat het forum een tijdzone ergens in de VS aanhoud.
Alles wat relevant is over mij te weten is te vinden op: Website volg mij via twitter

Offline vvo

• Super Pentaxian*Ltd
  • voormalig K10D eigenaar
« Reactie #7 Gepost op: 22 april 2010, 21:52:43 »
Ik zou er wel wat over willen zeggen maar ik heb geen flauw idee wat hier de oorzaak van is.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline Corros

• Super Pentaxian
  • J316
    • Website
« Reactie #6 Gepost op: 22 april 2010, 21:12:32 »
Allemaal aan het slaapwandelen, natte dweil naast je bed ;)

asplx

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 22 april 2010, 17:07:49 »
Stelletje nachtravers.....
En dat moeten we allemaal geloven... :evil:

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #4 Gepost op: 22 april 2010, 15:58:13 »
Bij mij klopt het ook niet! Het lijkt wel of ik de hele nacht op het forum zit... :-X :D

Carel
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline joostdh

• Super Pentaxian
  • Beetje spelen
« Reactie #3 Gepost op: 22 april 2010, 15:57:27 »
Mijn piek ligt ook om 23 uur, en na 8 uur ’s ochtends slaap ik blijkbaar tot een uur of 14 :D
Verliefd op de K-1

Karin

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 22 april 2010, 11:43:22 »
ik ben gelijk gaan kijken. Klopt bij mij ook niet. Ik ben actief tussen 0-5 uur 's morgens
(heb nog nooit op die tijd een bericht verstuurd, zit dan ook totaal niet achter de
computer) en mijn piek ligt op 23.00 uur
en dit klopt ook totaal niet. Op z'n laatst zit ik nog tussen 22.00-22.30 achter de
computer. Dus die piek van 23.00 uur klopt zeker niet.
Mijn tijd staat goed, dus heb geen idee hoe het kan.
Ben nu ook benieuwd naar de anderen...
gr. Karin

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
Statistieken
« Reactie #1 Gepost op: 22 april 2010, 11:07:23 »
Ik zat toevallig even te kijken bij de statistieken van mijn profiel, altijd leuk. Hier zag ik dat in de grafiek van de spreiding van het aantal berichten over de uren van de dag er iets geks aan de hand is. Ik zou 's nachts tussen 3 en 5 een aanzielijke piek hebben  ??? Maar doorgaans lig ik dan op één oor, sterker nog, ik weet zeker dat ik in die periode nog nooit een berichtje gestuurd heb. De piek in de avonduren ziet er wel goed uit. Mijn tijdsinstellingen kloppen volgens mij oko gewoon, althans ik zie nergens vreemde tijdsaanduidingen of -verschillen.
Iemand enig idee hoe dit kan, en ben ik de enige?

Groeten,
J@@P