Auteur Topic: Olympus Pen  (gelezen 1622 keer)

Offline TdM

• Full Member
  • *
  • Geslacht: Man
Re:Olympus Pen
« Reactie #3 Gepost op: 15 juli 2010, 14:08:07 »
Ik heb vanmiddag de E-Pl2 in handen gehad. Met de 14-42 lens. Dat is toch een bijzonder leuke camera om in handen te hebben. Geen foto's mee naar huis dus geen orrdeel over de kwaliteit. Wel heel prettig is de snelle AF en de mogelijkheid om tijdens het filmen door het knopje van de ontspanner in te drukken en zo AF tijdens het filmen te gebruiken (ook voor het maken van een foto gedurende het filmen). Kortom een leuk ding naar mijn korte beproeving.

Wonderlijk... ik wist niet dat er een E-PL2 was. Volgens mij de E-P1, E-PL1 en de E-P2 :)
't Zijn erg leuke camera's, ik heb zelf de E-P1 die net wat lekkerder in de hand lag dan de E-PL1 maar vooral een metalen behuizing heeft en botweg meer knopjes (ik hou van knopjes). De AF is niet echt snel trouwens, buiten gaat het wel maar binnen is het soms drama. Daarbij zit er een vreemd dingetje in de AF-C, die wil maar niet scherpstellen op een vast object, blijft 't proberen en afdrukken kun je dus vergeten.

Een ander dingetje bij de E-P1 is dat er geen aansluiting is voor ext. mic. Met filmen op AF-C hoor je continu het scherpstellen van de lens in de microfoon waardoor bepaalde opnames een onbedoeld ratel-geluidje hebben (tenzij je een stevig muziekje eronder mixed). De 14-42 lens is dus niet echt bijzonder (wel scherp en contrastrijk overigens). De PEN's worden pas echt leuk met een M.Zuiko 17mm of de Pany 20mm pancake.

Een erg leuke camera voor erbij... maar een DSLR vervangen kan ie (nog) niet.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #3 Gepost op: 15 juli 2010, 14:08:07 »

RonHendriks

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 13 juni 2010, 19:05:30 »
Ik heb vanmiddag de E-Pl2 in handen gehad. Met de 14-42 lens. Dat is toch een bijzonder leuke camera om in handen te hebben. Geen foto's mee naar huis dus geen orrdeel over de kwaliteit. Wel heel prettig is de snelle AF en de mogelijkheid om tijdens het filmen door het knopje van de ontspanner in te drukken en zo AF tijdens het filmen te gebruiken (ook voor het maken van een foto gedurende het filmen). Kortom een leuk ding naar mijn korte beproeving.

Offline Corros

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • J316
    • Website
Olympus Pen
« Reactie #1 Gepost op: 19 april 2010, 16:27:41 »
Misschien wat dubbel, maar hier een gebruikerstestje van de Olympus Pen:
http://cor-oskam.blogspot.com/2010/04/olympus-pen-test.html
Alles wat relevant is over mij te weten is te vinden op: Website volg mij via twitter