De 70-200 staat ook hoog op mijn verlanglijstje, maar ik zit een beetje te twijfelen tussen de Sigma en de Tamron. Een keuze tussen (volgens sommige) betere optische prestaties en betere mechanische kwaliteit en snelheid. Ik weet het nog niet. Gewoon maar eens gaan proberen denk ik. De prijs zou (gezien de verwachte stijging van de Sigma) wel eens in het voordeel van de Tamron uit kunnen vallen, tenzij er natuurlijk een scherpe geprijsde niet-OS lens staat. Ben eigenlijk ook wel een beetje benieuwd naar een vergelijking tussen de gewone en de OS versie.
Groeten,
J@@P
Ik heb sinds een paar weken de Tamron 70-200 2.8. Nog niet echt mee kunnen oefenen maar de eerste beelden onderweg van de winkel naar huis leken alvast veelbelovend: scherp, ook volopen, en mooi gecontrasteerd en gesatureerd (het genre 'rijke' kleuren dat ik herken van de tamron 90 mm Macro 2.

.
AF is inderdaad met het schroefje maar lijkt mij - in goede lichtomstandigheden alvast - toch behoorlijk. Allicht zit het voordeel van SDM vooral in de stillere werking, veeleer dan in de snelheid van focussen. Ok, allicht is SDM objectief gesprokjen wat sneller maar of je dat back in the real world (en voor het gewone gebruik) ook merkt is uiteraard een openstaande vraag.
Qua bouwkwaliteit kan ik niet anders dan zeggen dat dat goed zit ...
Als je geïnteresseerd bent wil ik wel eens zien of ik een paar van die testfotootjes kan opladen (als ik ze nog heb ...).