Auteur Topic: Hoekzoeker  (gelezen 3852 keer)

Buksbeest

• Gast
Re:Hoekzoeker
« Reactie #5 Gepost op: 10 maart 2010, 23:19:47 »
Kijk daar kan ik idd wat mee. Ik dacht juist dat die Seagull wat mindere kwaliteit was. Ik kijk nog een rond en denk dat ik hem dan bestel! Bedankt!

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #5 Gepost op: 10 maart 2010, 23:19:47 »

asplx

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 10 maart 2010, 23:15:51 »
Een heel aardige PRISMA-hoekzoeker is die van Seagul. Die wordt geleverd met adapters voor diverse camera-merken, w.o. Pentax
Deze kost tussen de € 60 en € 75, afhankelijk van waar je die koopt. Hij staat geregeld op MP bij diverse handelaren, o.a. Juliana in Den Haag.

Waarom een PRISMA-hoekzoeker?
Die geeft een normaal zoekerbeeld, ook als die gedraaid wordt, bijvoorbeeld bij "staande" opnamen.

Sommige -nog- goedkopere hoekzoerkers kijken met een spiegel om het hoekje en spoiegelen daardoor het zoekerbeeld.
Dat is behoorlijk lastig bij het bepalen van de compositie.

Edit:
Ik zag net in je profiel je uitrusting: ziet er goed uit en dan zeker voor een prisma-zoeker gaan...
/Edit

Ik overweeg voor op de K10D diezelfde hoekzoeker, maar heb hem nog niet aangeschaft. Ik heb nog wat prioriteiten.... :-\
Ik ben de sportzoeker van de analoge LX gewend en uit een heeeel ver verleden een hoekzoekerd.
En die kon niet tippen aan de huidige sportzoeker van de LX. die is ook wel  a k e l i g  mooi.
De sportzoeker van de LX heeft slechts éen bezwaar: :schaam: Hij past ook alleen maar op die LX, anders zat ie allang ook op de K10D.

Ik hoop, dat je hier mee verder kunt.
Groeten en succes,
Ruurd

« Laatst bewerkt op: 10 maart 2010, 23:23:48 door asplx »

Buksbeest

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 10 maart 2010, 21:58:50 »
Net zo handig en/of onhandig als op een analoge body.

Groeten,
Ruurd

Haha, jah okee. Ik snap hem, maar bedoel meer dat ik af en toe het idee heb dat voor mij een hoekzoeker ideaal zou zijn. Maar wil eigenlijk weten of hier anderen nog meer werken, en dan vooral van welk merk.

asplx

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 10 maart 2010, 21:31:05 »
Net zo handig en/of onhandig als op een analoge body.

Groeten,
Ruurd

Buksbeest

• Gast
Hoekzoeker
« Reactie #1 Gepost op: 10 maart 2010, 19:59:56 »
Op een digitale body.
Iemand ervaring?