Ondanks dat de 67 eruit ziet als een 'gewone' spiegelreflex is hij dat absoluut niet. Voordat je nu legio rolletjes er doorheen gaat jassen lees je eerst heel goed in. Vergeet in eerste instantie uit de hand fotograferen, zo'n toestel werkt het best op een (heel zwaar) statief. Leer je lichtmeter goed kennen en liefhebben. Enz. enz. Je zal niet de eerste zijn die op z'n bek gaat omdat hij/zij denkt dat het een groot uitgevallen LX is. Dit is een heel ander beest. Maar wel 1 die wanneer correct gebruikt z'n gelijke haast niet kent. Zeker niet binnen Pentax...
Nee...ik ben me wel bewust dat dit niet zomaar een 'opgeblazen' SLR is.
Gezien de klappen die de spiegel geeft (als je dat nooit gehoord hebt, weet je echt niet wat er gebeurd!) is een statief inderdaad een must. Het gewicht van de camera i.c.m. het mechanische geweld vergt inderdaad ook een erg zwaar en/of stabiel statief.
Lichtmeter moet ik nog mee aan de slag zodat ik die goed leer kennen en interpreteren.
Inlezen doe ik zoveel mogelijk, al zal je op een gegeven moment toch aan de slag moeten en er een paar rollen aan gaan wagen, want niet alles in met lezen te leren.
Ik ben er wel van overtuigd dat het in principe mogelijk moet zijn om met deze camera zo verschrikkelijk mooie foto's te maken qua dynamisch bereik.
De beperkende factor is bij deze camera zeker de persoon die hem hanteert (in mijn geval zeker!).....veel meer nog als bij mijn andere camera's.
Maar ik heb geen haast om hem te leren kennen en er mee leren te werken.....hij en ik zijn al zo oud, die paar jaar doen er ook niet meer toe

.
Bedankt voor je input.