Auteur Topic: Flitsset Falcon Eyes + K10D ?  (gelezen 2633 keer)

Offline Corros

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • J316
    • Website
Re:Flitsset Falcon Eyes + K10D ?
« Reactie #7 Gepost op: 28 januari 2010, 09:31:49 »
Ik zou zelf de voorkeur geven aan de RF-604. Bij cactus lees ik toch regelmatig dat er problemen zijn.
Alles wat relevant is over mij te weten is te vinden op: Website volg mij via twitter

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #7 Gepost op: 28 januari 2010, 09:31:49 »

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #6 Gepost op: 28 januari 2010, 09:29:14 »
Je kan ook voor de aansturing de Falcon Eyes RF-604 proberen. Draadloos, dus wat gemakkelijker. Bijvoorbeeld ook als je de lampen bijvoorbeeld meer achter je hebt staan. zoek met google

Of de CACTUS V4, een niet te duur alternatief. NB: ga je veel flitswerk doen, dan is tzt een lichtmeter een mooie investering
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline Corros

• Super Pentaxian
  • J316
    • Website
« Reactie #5 Gepost op: 27 januari 2010, 23:28:57 »
Je kan ook voor de aansturing de Falcon Eyes RF-604 proberen. Draadloos, dus wat gemakkelijker. Bijvoorbeeld ook als je de lampen bijvoorbeeld meer achter je hebt staan. zoek met google
Alles wat relevant is over mij te weten is te vinden op: Website volg mij via twitter

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
« Reactie #4 Gepost op: 27 januari 2010, 22:57:55 »
Dank voor dit snelle antwoord! En maakt het dan niet uit of ik de P-stand gebruik, of Av of alles op manual?

Echt wel.......je camera weet niet dat er nog een flitsset aanwezig is en houd daar geen rekening mee. Resultaat: overbelichte foto's.
Op naar de M-stand.
Begin maar eens met 1/125 sec en f8, iso 100 en regel dan handmatig de sterkte van de flitsset af tot het goed is. Heb je geen externe lichtmeter, dan moet je afgaan op je histogram op je camera.
Overigens kun je voor je camera een flitsschoen-adapter kopen (bv van Hama). Dan kun je het kabeltje wel aansluiten op je K10 en ben je af van de flitser van je camera zelf. Ook met een adapter blijf je gebonden aan de M-stand.

Gebruik ook eens de zoekfunctie van het forum, want deze vraag is al (veel) vaker aan de orde geweest.

Succes er mee!
Erik
« Laatst bewerkt op: 27 januari 2010, 23:08:12 door EviZ »

bentvel

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 27 januari 2010, 22:49:34 »
Dank voor dit snelle antwoord! En maakt het dan niet uit of ik de P-stand gebruik, of Av of alles op manual?

RonHendriks

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 27 januari 2010, 21:51:56 »
Gewoon veel oefenen. Die set kan op volle lichtsterkte (modellamp en flits vol) voor jou genoeg licht geven voor ongeveer f11-f13 en 1/80(1/100ste)ste op iso 100. En verder kun je natuurlijk alles instellen en wisslen. Onder/overbelichting, flash op een gedeelte. Alleen de modellamp kan natuurlijk ook, maar dan heb je toch wel weinig licht, dus dan ga je al snel naar open diafragma f2,8 of nog wat openener.

Probleem van je flits gebruiken is dat deze toch de lichtmeting van de camera probeert bij te houden en dus al snel op zijn maximum zal flitsen.

bentvel

• Gast
Flitsset Falcon Eyes + K10D ?
« Reactie #1 Gepost op: 27 januari 2010, 19:51:12 »
Beste mensen,

ik heb de flitsset Falcon Eyes SS-200F aangeschaft voor een portretsessie waarbij een wel heel summiere handleiding zit. Het kabeltje kan niet op de camera aangesloten.  Ik heb de slave-functie door en gebruik daarvoor dus de eigen flits op de camera. Die zet ik dan zo laag mogelijk. Ik kan dus lamp of flits functie gebruiken, maar weet niet goed wat de beste resultaten oplevert. Wie heeft tips over de beste instellingen op de camera?

Dank, Donald Bentvelsen