Auteur Topic: opslag  (gelezen 5475 keer)

Offline cemi

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
Re:opslag
« Reactie #39 Gepost op: 9 februari 2010, 08:53:29 »
Nee, ik dat bedoel ik niet. Niet een ander "kopieerapparaat" maar een andere HD er op zetten.
Het probleem zit hem gewoon in het feit dat een USB stick bijvoorbeeld, een ander profiel heeft dan een USB HD.
Sommige apparaten zijn kieskeurig in die profielen.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #39 Gepost op: 9 februari 2010, 08:53:29 »

Offline PentaxDonkey

• Super Pentaxian
  • Laat (een gebrek aan) kennis geen belemmering zijn
« Reactie #38 Gepost op: 9 februari 2010, 08:40:24 »
Nee, ik dat bedoel ik niet. Niet een ander "kopieerapparaat" maar een andere HD er op zetten.
Aaaaaah....
Sorry. Misverstandje!  :-X

Offline Jurrien

• Senior Member
  • **
  • K 20, een uitdaging!
« Reactie #37 Gepost op: 9 februari 2010, 08:28:49 »
Ik heb zelf ook al een beetje rond gekeken maar dit soort apparaatjes zie je eigenlijk nergens.
Dus best een lastig praktisch probleem.

DA 1:3.5-5.6 18-55mm AL II | Sigma APO DG 1:4-5.6 70-300mm | Sigma 1:2.8 28mm | Sigma 1:4-5.6 70-210 | Petri 1:2.0 50mm | Petri 1:3.5-4.5 35-135mm | Kenlock 1:5.6 100-300 mm

Offline PentaxDonkey

• Super Pentaxian
« Reactie #36 Gepost op: 9 februari 2010, 08:27:27 »
Ik heb zelf ook al een beetje rond gekeken maar dit soort apparaatjes zie je eigenlijk nergens.
Dus best een lastig praktisch probleem.

Offline Jurrien

• Senior Member
  • **
  • K 20, een uitdaging!
« Reactie #35 Gepost op: 9 februari 2010, 08:25:26 »
Klopt, en toch werkt het niet.
Maar ook mijn TV heeft bijvoorbeeld een USB aansluiting en die herkent ook alleen maar "echte" USB sticks en geen USB Hard disks.
Het maakt hierbij niet uit of die een eigen voeding heeft of niet zoals een 2,5" HD.
Het zit hem denk ik in de aansturing van die HD...

Je zou nog eens naar de winkel kunnen gaan en een ander merk proberen. Misschien is het merkgebonden.
DA 1:3.5-5.6 18-55mm AL II | Sigma APO DG 1:4-5.6 70-300mm | Sigma 1:2.8 28mm | Sigma 1:4-5.6 70-210 | Petri 1:2.0 50mm | Petri 1:3.5-4.5 35-135mm | Kenlock 1:5.6 100-300 mm

Offline cemi

• Super Pentaxian*Ltd
  • Less is more...
« Reactie #34 Gepost op: 9 februari 2010, 08:18:14 »
Hoe kan dat nu? Volgens de beschrijving zou hij WEL met een externe harddisk moeten samenwerken. Ligt het aan het feit dat die van jou een eigen voeding heeft?
Klopt, en toch werkt het niet.
Maar ook mijn TV heeft bijvoorbeeld een USB aansluiting en die herkent ook alleen maar "echte" USB sticks en geen USB Hard disks.
Het maakt hierbij niet uit of die een eigen voeding heeft of niet zoals een 2,5" HD.
Het zit hem denk ik in de aansturing van die HD...

Offline Jurrien

• Senior Member
  • **
  • K 20, een uitdaging!
« Reactie #33 Gepost op: 8 februari 2010, 21:23:52 »
Ik heb de Vivanco USB OTG ontvangen, maar helaas...
Hij werkt niet samen met een externe HD, ook al is deze FAT32 geformatteerd en een eigen voeding heeft.
Jammer dus. Het enige wat hij doet is letterlijk alle data van een USB stick (of je camera) overzetten naar een andere USB apparaat (die wel herkent wordt). Het is hetzelfde issue met bijvoorbeeld TV's met een USB aansluiting die ook geen externe HD's herkennen.
Een nadeel is ook dat hij geen bestanden kan toevoegen aan een backup, maar telkens een nieuwe folder op het doel apparaat aanmaakt.
Ik heb nog een USB adaptertje voor een SD kaartje, daarmee kan ik wel een backup maken van de SD kaart in de camera. Misschien is dat nog wel iets voor de vakantie. Het gaat ook allemaal zeer langzaam en dan heb ik tijd genoeg ....

Cees

Hoe kan dat nu? Volgens de beschrijving zou hij WEL met een externe harddisk moeten samenwerken. Ligt het aan het feit dat die van jou een eigen voeding heeft?

Offline cemi

• Super Pentaxian*Ltd
  • Less is more...
« Reactie #32 Gepost op: 29 januari 2010, 12:17:50 »
Ik heb de Vivanco USB OTG ontvangen, maar helaas...
Hij werkt niet samen met een externe HD, ook al is deze FAT32 geformatteerd en een eigen voeding heeft.
Jammer dus. Het enige wat hij doet is letterlijk alle data van een USB stick (of je camera) overzetten naar een andere USB apparaat (die wel herkent wordt). Het is hetzelfde issue met bijvoorbeeld TV's met een USB aansluiting die ook geen externe HD's herkennen.
Een nadeel is ook dat hij geen bestanden kan toevoegen aan een backup, maar telkens een nieuwe folder op het doel apparaat aanmaakt.
Ik heb nog een USB adaptertje voor een SD kaartje, daarmee kan ik wel een backup maken van de SD kaart in de camera. Misschien is dat nog wel iets voor de vakantie. Het gaat ook allemaal zeer langzaam en dan heb ik tijd genoeg ....

Cees

Offline PentaxDonkey

• Super Pentaxian
« Reactie #31 Gepost op: 28 januari 2010, 18:15:19 »
Wordt vervolgt...
Nog nieuws?  ::)

Offline Oki

• Super Pentaxian
  • Ricoh GR
« Reactie #30 Gepost op: 22 januari 2010, 16:14:17 »
Fujifilm X-T1 met Fujinon XC 15-45 ois pz.(thats it,I still love Pentax hoor)

Offline Bernie

• Super Pentaxian
  • Westerlee (Gn)
« Reactie #29 Gepost op: 19 januari 2010, 22:15:44 »
Zeer intressante oplossingen. Maar ik dacht zelf ergens gelezen te hebben dat het met een Creative Zen ook mogelijk moet zijn om je sd kaarten te kopieren op de Zen. Heb je eventueel ook nog mp3. Maar zo'n imagetank lijkt mij zelf nog wel wat. Voor volgend jaar in Oostenrijk voor de alternatieve 11 stedentocht

K20D,  Tamron 18-250, Metz 48, Smc M 50mm F1.7 Tamron AF 90mm F/2.8 SP Di Macro Tamron SP AF28-75mm F/2.8 XR Di

Offline PentaxDonkey

• Super Pentaxian
« Reactie #28 Gepost op: 19 januari 2010, 15:01:13 »
De leverancier weet niets over de voeding. Kwestie van proberen.
Ik heb nog een heel klein USB hubje liggen met een externe voeding die ik eventueel kan gebruiken, dus ik heb hem toch maar besteld.
Wordt vervolgt...
Ik ben zeeeer benieuwd! Alvast bedankt voor de aankoop en genomen moeite!  :clap2:

Offline cemi

• Super Pentaxian*Ltd
  • Less is more...
« Reactie #27 Gepost op: 19 januari 2010, 13:40:14 »
Ik vraag mij nu ineens af of dit apparaat wel voldoende power kan leveren om mijn externe HD aan te sturen.
Die laatste is een 2,5" versie zonder externe voeding.
Die voeding krijgt hij via de USB, daarvoor zit er zelfs een y-kabel bij om eventueel via twee usb poorten genoeg spanning te krijgen.
Heb de leverancier nog maar even deze vraag gestuurd...
De leverancier weet niets over de voeding. Kwestie van proberen.
Ik heb nog een heel klein USB hubje liggen met een externe voeding die ik eventueel kan gebruiken, dus ik heb hem toch maar besteld.
Wordt vervolgt...

Offline Oki

• Super Pentaxian
  • Ricoh GR
« Reactie #26 Gepost op: 19 januari 2010, 13:07:25 »
http://www.google.nl/#hl=nl&source=hp&q=memorycard+backup&btnG=Google+zoeken&meta=&aq=f&oq=memorycard+backup&fp=b9c6b55ccb32cb3a
dDit is mijn zoekresultaatpagina voor google,
Zocht naar het juiste woord voor het apparaat wat ik zoek, dus Memorycard Backup

En bij Tweakers zijn ze er ook mee bezig..http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/927247/22
Die saitec komt niet zo jofel naar voren..
 8)

Voor mij gewoon paar kaartjes erbij dus.
« Laatst bewerkt op: 19 januari 2010, 13:28:08 door Oki »
Fujifilm X-T1 met Fujinon XC 15-45 ois pz.(thats it,I still love Pentax hoor)

Offline cemi

• Super Pentaxian*Ltd
  • Less is more...
« Reactie #25 Gepost op: 19 januari 2010, 12:36:11 »
Deze laatste is zeker interessant.  :) De eerder genoemde versies vind ik zwaar aan de prijs voor een doorgeefluik...
Dan kan je voor iets meer m.i. beter zo'n imagetank van 83 euro kopen.

Carel
Ik vraag mij nu ineens af of dit apparaat wel voldoende power kan leveren om mijn externe HD aan te sturen.
Die laatste is een 2,5" versie zonder externe voeding.
Die voeding krijgt hij via de USB, daarvoor zit er zelfs een y-kabel bij om eventueel via twee usb poorten genoeg spanning te krijgen.
Heb de leverancier nog maar even deze vraag gestuurd...

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #24 Gepost op: 19 januari 2010, 11:38:51 »
Deze laatste is zeker interessant.  :) De eerder genoemde versies vind ik zwaar aan de prijs voor een doorgeefluik...
Dan kan je voor iets meer m.i. beter zo'n imagetank van 83 euro kopen.

Carel
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline cemi

• Super Pentaxian*Ltd
  • Less is more...
« Reactie #23 Gepost op: 19 januari 2010, 10:53:33 »
Toch nog een andere gevonden:
http://www.audioscoop.nl/index.php?action=article&aid=348&lang=NL
Hier ga ik eens over nadenken. Voor minder dan 20 euro heb ik met mijn bestaande externe HD zomaar 80 GB ter beschikking.
Mmmh... is toch eigenlijk wel interessant.

Offline PentaxDonkey

• Super Pentaxian
« Reactie #22 Gepost op: 19 januari 2010, 09:42:26 »
Maar nog wel aardig aan hoge kant wat betreft prijs vind ik.
Bovendien zijn ze volgens mij niet meer leverbaar.
Ik geloof dat dit toch niet het alternatief is waar ik naar op zoek was. :'(
Ook via die eerdere link zag ik vooral veel producten uit de periode rond 2004. En computers (en accesoires) zijn, nog meer dan digitale camera's, nogal snel verouderd.
Weet iemand nog een (totaal) andere manier om een back-up te maken van een sdhc-kaartje? Ik laat me graag verrassen...  ;)

Gr. PentaxDonkey

Offline cemi

• Super Pentaxian*Ltd
  • Less is more...
« Reactie #21 Gepost op: 19 januari 2010, 07:44:25 »

Offline Jos Abee

• Super Pentaxian
K-5, K10d, DA16-45 f4, Sigma 70-200II f2.8, Sigma 50mm EX Macro, Pentax DA 35mm 2.5 Pentax M-50mm 1.7, Pentax M 200mm f4, Pentax 360fgz, Pentax 540fgz.

"Photography is not art goddamnet! It’s just a Xerox of what just happened"

Offline cemi

• Super Pentaxian*Ltd
  • Less is more...
« Reactie #19 Gepost op: 18 januari 2010, 19:35:17 »
Mocht je er ooit nog achter komen. Je zou mij (en waarschijnlijk velen met mij) er ontzettend blij mee maken.

Gr. PentaxDonkey
He... ik heb wat gevonden:
http://www.everythingusb.com/hardware/USB_Bridges/
Nu nog wat winkels die ze verkopen...

Offline PentaxDonkey

• Super Pentaxian
« Reactie #18 Gepost op: 18 januari 2010, 19:16:42 »
Maar ik kan er geen meer vinden en weet eigenlijk ook niet meer hoe die genoemd werden...  :(
Mocht je er ooit nog achter komen. Je zou mij (en waarschijnlijk velen met mij) er ontzettend blij mee maken.

Gr. PentaxDonkey

Offline PentaxDonkey

• Super Pentaxian
« Reactie #17 Gepost op: 18 januari 2010, 19:14:55 »
Ik ga het leven toch wat duurder maken :)
Hè leuk!
Citaat
Wat jullie vergeten is BACK UP. Als je dat ook in ogenschouw neemt moet je EN extra kaartjes hebben EN externe opslag. En dan liefst gescheiden bewaren :)
Dat klopt, en in mijn geval (zie eerder dit topic) is dat ook altijd zo geweest (en misschien ga ik dat nu ook weer doen). Maar zonder laptop en externe hd (als extra back-up) worden de opties wel wat minder.

Ik merk steeds meer dat Cuba toch een anders-dan-anders-bestemming is. Het feit dat ze daar nogal anti-Amerikaans zijn bekoort me eigenlijk wel, maar verder is het door toch allemaal net even anders als dan ik gewend ben. En dan ben ik toch in wat aardig landen geweest. Vandaar mijn vragen over opslag indien er geen laptop (met externe hd) beschikbaar is.

Gr. PentaxDonkey

Offline cemi

• Super Pentaxian*Ltd
  • Less is more...
« Reactie #16 Gepost op: 18 januari 2010, 19:12:24 »
Je hebt ook een tijdje kastjes gehad waarmee je twee USB apparaten aan elkaar kon koppelen.
Er zat een stukje software in waarmee je met een druk op de knop alle data van de een (camera) naar de ander (HD/USB Stick) kon schrijven.
Aangezien ik pas een 2,5" externe HD op de kop heb getikt van 80GB, ben ik op zoek naar die kastjes.
Maar ik kan er geen meer vinden en weet eigenlijk ook niet meer hoe die genoemd werden...  :(

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #15 Gepost op: 18 januari 2010, 18:37:11 »
Ik ga het leven toch wat duurder maken :) Wat jullie vergeten is BACK UP. Als je dat ook in ogenschouw neemt moet je EN extra kaartjes hebben EN externe opslag. En dan liefst gescheiden bewaren :)

Qua imagetank: je kan er één nemen uitsluitend voor opslag, maar de uitgebreidere versies zijn tevens MOV/AVI players (DVD van te voren omzetten), radio's en MP3 spelers. En daar betaal je dan ook voor. Ik heb een VOSONIC (type is ouder en niet meer verkrijgbaar), die als één van de weinigen ook DNG op het scherm kon laten zien. Je kan ook exif tonen en inzoomen. Best wel handig om al snel een eerste selectie te maken...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink