Ik kan mij aansluiten bij veel bovenstaande punten.
Camera testen zijn voor mij vrijwel overbodig, focus mij alleen op Pentax

en ik ga er vanuit dat een nieuwe camera weer jaren mee gaat, sterker nog jaren mee moet, financieel gezien.

Lenzen vrijwel gelijk dezelfde mening, aangezien ik graag een gebruikt lensje mag spotten op het internet staan daar toch geen testen over in de bladen. Reviews voor oudere lenzen kun je (gratis) vinden op het internet.
Software is meer dan voldoende over te vinden op het internet.
Wat blijft er dan over ?
Reclame, soms heel veel reclame, heb ik geen behoefte aan om daarvoor te betalen.
Foto's, ja dat kan een goede reden zijn. Maar als ik bij de kringloopwinkel de prachtige Pentax jaarboeken tegenkom voor 1-2 euro geniet ik volop.
Op dit forum zijn prachtige foto's te vinden, die dan nog eens op een fatsoenlijke, respectvolle en leerzame manier besproken worden.
Ik heb alle tijdschrift abonnementen (tuin, computer, foto, kamperen) al jaren geleden opgezegd, juist om eerder genoemde redenen, verder wordt veel jaarlijks weer herhaald. Ik loop elke 2 weken bij de tijdschriftenwinkel binnen en kijk wat er zo'n beetje instaat, als het mij echt bevalt koop ik een losse uitgave. Maar als ik de laatste jaren bekijk zullen dat er hooguit 2 stuks per jaar geweest zijn, en dan heb ik het over al mijn hobby's en of interesses.
Met vriendelijke groet,
Albert