Auteur Topic: Mijn Metz 48 AF-1 flitst niet synchroon met mijn K-7  (gelezen 1906 keer)

Offline Bernie

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • Westerlee (Gn)
Re:Mijn Metz 48 AF-1 flitst niet synchroon met mijn K-7
« Reactie #6 Gepost op: 11 januari 2010, 21:43:07 »
Kan gebeuren. Collega van mij ging eens een bruidsreportage maken. Had dus geen reserve batterijen voor haar flits............... Nou, daar hoef ik geen bruidsfoto's van te zien! Penlights zijn haast overal ter wereld te krijgen, dus zorg a.u.b. dat je er genoeg van hebt. Maar ehh, helpen doen we zoveel we kunnen hoor! Succes

K20D,  Tamron 18-250, Metz 48, Smc M 50mm F1.7 Tamron AF 90mm F/2.8 SP Di Macro Tamron SP AF28-75mm F/2.8 XR Di

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #6 Gepost op: 11 januari 2010, 21:43:07 »

asplx

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 6 december 2009, 11:07:21 »
Tja, als jij niet eet,
ga je ook uit de pas lopen....  :-\

Succes,
Ruurd

Ehh... dit gebeurt je dus nooooit meer...  ;D

rwav

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 6 december 2009, 09:38:33 »
Het probleem lijkt opgelost. De oplossing was uiterst simpel... NiƩuwe batterijen... De vorige zaten welliswaar ook nog in de verpakking maar waren over de datum... De flitser is nu ook lekker snel opgeladen. Ik verwacht dat het probleem zich niet meer voor zal doen. Bedankt voor de hulp!

rwav

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 6 december 2009, 00:23:52 »
Het probleem lijkt zich random voor te doen. Zowel in volledige automatische modus, P, M. Ik heb ook al verschillende instellingen voor de flitser geprobeerd, TTL, TTL-HSS, M. Wil allemaal niet veel helpen. Zo kan het voor komen dat ik 2-3 keer achter elkaar hetzelfde schiet en dat het vanaf de 2e of 3e keer niet meer syncroon loopt. Het enige dat dan helpt is alles geruime tijd uitzetten of de flits ervanaf halen.  Toch zie ik in het display wel de instellinegn veranderen als ik zoom of het diafragma verander. Lijkt dus wel te communiceren.

PS behooft het display van de flitser echt op te lichten zoals het display van de camera (bovenop) of wordt deze slecht(s) verlicht door lampjes aan de zijkant van het display? Wellicht dat de flitser gewoon een maandag ochtend versie is???

asplx

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 5 december 2009, 20:58:10 »
Dat kan niet moeilijk zijn.

Hoe staat de flitser ingesteld?
Hoe staat je camera ingesteld?

Kun je je camera met de flitser van iemand anders uitproberen? Zo, ja? DOEN.

Kun je je flitser met de camera van iemand anders uitproberen? Zo, ja? DOEN.

Wat zijn de resultaten?
Laat dat effe weten, dan komen we er vast wel uit.

Sterkte en niet vrezen.
Dit ga goekom.
Ruurd

rwav

• Gast
Mijn Metz 48 AF-1 flitst niet synchroon met mijn K-7
« Reactie #1 Gepost op: 5 december 2009, 20:18:45 »
Ik heb een tijdje geleden een Metz-48 gekocht voor mijn K-7. Alleen de flitser flitst lang niet altijd op hetzelfde moment als dat de camera zijn sluiter open heeft. Gevolg: een zwaar onderbelichte foto. Het maakt niet uit of ik hen in de ttl-hss of ttl stand heb staan. Wie weet hoe dit op te lossen is? Vaak als ik de flitser van de camera af haal en er weer opzet gaat het weer een aantal keer goed. Zeer frustrerend!
« Laatst bewerkt op: 6 december 2009, 00:53:32 door rwav »