Auteur Topic: slecht weer.......  (gelezen 2131 keer)

kdj4

• Gast
Re:slecht weer.......
« Reactie #7 Gepost op: 9 december 2009, 18:10:41 »
Leuk tentje.

Maar valt het je op, dat alle cubistische voorwerpen taps toelopen?
Het soeppakje is een trapezium geworden.

Goed begin, ga door...

Groeten, Ruurd

bedankt voor de reactie Ruurd.

gr kees.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #7 Gepost op: 9 december 2009, 18:10:41 »

kdj4

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 9 december 2009, 18:08:15 »
Hallo Kees

Het is inderdaad een goed idee om bij dit slechte weer binnen te blijven en je daar te vermaken met je hobby.
De weersomstandigheden nodigen ook niet uit in dit grijs trieste weer, terwijl er gisteren op straat veel Sinterklaas plezier viel te beleven. Jij had de presentjes denk ik al binnen en je hebt het meteen maar even vastgelegd. Ik kan me vinden in de opmerking van Bob t.a.v. het perspectief. Persoonlijk had ik je producten wat meer ruimte gegeven en minder strak in beeld gebracht. Het is afhankelijk wat je verdere bedoeling met dit soort fotografie is wilt doen, want zo te zien heb je de potentie om er meer uit te halen.

Groet,
Willem

foto's zijn misschien iets te veel gecropt.

en wat mijn bedoeling was met deze foto's, nou een productontwikkelaar van mijn werk vroeg of ik wou proberen een product op een foto kon zetten met mijn lichttent, opdracht was dat het product moest zweven in de lucht dus zonder schaduwen er om heen, en omdat ik daar mee bezig was kon ik ook even voor me zelf wat foto's maken omdat ik het tentje toch van zolder had gehaald  ;)

ik heb inmiddels de foto ingeleverd op mijn werk, en mocht de foto gebruikt worden in een blad of op een productie doos dan laat ik het weten.

gr kees.
« Laatst bewerkt op: 9 december 2009, 18:12:40 door kdj »

kdj4

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 9 december 2009, 18:02:43 »
Een leuke techniek en misschien nog leuker als je de opnames vanaf de verschillende perspectief posities neemt. Foto's buiten zijn met dit grauwe weer inderdaad overwegend slecht tot matig. Het wachten is op een lekker winter zonnetje.

Groeten, Bob

zal de volgende keer aan andere posities denken Bob.

bedankt voor de reactie.

gr kees.

asplx

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 6 december 2009, 11:24:38 »
Leuk tentje.

Maar valt het je op, dat alle cubistische voorwerpen taps toelopen?
Het soeppakje is een trapezium geworden.

Goed begin, ga door...

Groeten, Ruurd

Offline wzylstra

• Pentaxian
  • **
  • Geslacht: Man
  • Fotografie is kijken door een kader.
« Reactie #3 Gepost op: 6 december 2009, 11:22:04 »
Hallo Kees

Het is inderdaad een goed idee om bij dit slechte weer binnen te blijven en je daar te vermaken met je hobby.
De weersomstandigheden nodigen ook niet uit in dit grijs trieste weer, terwijl er gisteren op straat veel Sinterklaas plezier viel te beleven. Jij had de presentjes denk ik al binnen en je hebt het meteen maar even vastgelegd. Ik kan me vinden in de opmerking van Bob t.a.v. het perspectief. Persoonlijk had ik je producten wat meer ruimte gegeven en minder strak in beeld gebracht. Het is afhankelijk wat je verdere bedoeling met dit soort fotografie is wilt doen, want zo te zien heb je de potentie om er meer uit te halen.

Groet,
Willem
Pentax K10D; Pentax ist* DS;DA18-55mm/3.5-5.6 ALII | Pentax 50mm/1.7 | Sigma 28-200mm/3.5-5.6 | Sigma APO 50-500mm/4.0-5.6

Offline Bob

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • Beauty is in the eye of the beholder!
« Reactie #2 Gepost op: 6 december 2009, 09:56:21 »
Een leuke techniek en misschien nog leuker als je de opnames vanaf de verschillende perspectief posities neemt. Foto's buiten zijn met dit grauwe weer inderdaad overwegend slecht tot matig. Het wachten is op een lekker winter zonnetje.

Groeten, Bob
MX1, K3+grip, DA-50, DA18-55WR, DA50-200WR, DA*SMC 16-50, DA*SMC 50-135, Tamron 90mm Macro, Tamron 10-24, Tamron 70-300, AF540FGZ Flash, O GPS1, remote F&O-RC1.

kdj4

• Gast
slecht weer.......
« Reactie #1 Gepost op: 5 december 2009, 12:33:37 »
omdat het weer niet echt mee werkt en je wil toch verder met je hobby dan de productie lichttent maar weer van zolder.

gisteravond opgezet en dan de kelder in om te kijken wat je op foto kan zetten, nou dit dus  ;)

gebruikt de k100d super  *  tamron 28-75 f2,8   *  2 daglicht lampen 36W  *  lichttentje 80x80

foto 1 zelf gemaakte pepernoten  *  1/30  *  f13,0  *  iso 200  *  focus 28mm

foto 2  *  1/180  *  f13,0  *  iso 400  *  focus 75mm.

foto 3  *  dit heb ik zelf het liefst op brood  *  1/800  *  f13,0  *  is0 800  *  focus 75mm.

foto 4  * /180  *  f10,0  *  iso 400  *  focus 33mm.

foto 5  *  1/180  *  f13,0  *  iso 400  *  focus 33mm.

mvg kees.