Auteur Topic: Trouwreportage  (gelezen 2858 keer)

asplx

• Gast
Re:Trouwreportage
« Reactie #16 Gepost op: 21 december 2009, 15:47:26 »
Citaat
De laatste foto is een leuke overzichtsfoto, die aan een BRUIDS-reportage niets toevoegt.

Nog even een anvullende opmerking:

Een foto als deze kun je gruiken, om de grootsheid en de omvang van het slot aan tegeven, door het bruispaar ook in beeld te brengen.
Doe dat dan zowel vlakbij als op enige afstand van het slot.

Succes,
Ruurd

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #16 Gepost op: 21 december 2009, 15:47:26 »

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
« Reactie #15 Gepost op: 7 december 2009, 17:59:36 »
Mooi gedaan hoor Kees! De verbeterpunten zijn al wel gegeven, daar schaar ik mij achter, hoewel ik de lichte vignetering wel mooi vind. Ik deed dit vroegûh op analoog ook wel, en heel simpel d..m.v. een doodgewoon wit plastic koffiebekertje (met de onderkant eruit geknipt) met de bovenkant over de lens heen te doen. Werkte prima!

Carel
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

asplx

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 7 december 2009, 10:34:56 »
Graag gedaan Kees.
Ook ik heb moeten leren...

Prima sfeerplaten...

Groeten, Ruurd

kdj4

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 7 december 2009, 08:35:35 »
De vlek op het pak van de bruidegom was me nog niet opgevallen.

Wel de takkenbos uit het hoofd van de bruid.
Nou, dit kan echt helemaal niet. Zorg er dan op zijn minst voor, dat de takken onscherp zijn.
Dat kun je vóór en tijdens de opname al zien.

De laatste foto is een leuke overzichtsfoto, die aan een BRUIDS-reportage niets toevoegt.

Succes,
Ruurd

ook ik had de vlek op het pak niet eens gezien,
de takkenbos (foto 2) op de achtergrond stoort mij zelf niet moet ik zeggen, maar de onscherpte was hier misschien wel mooier geweest.
mocht ik dit de volgende keer weer moeten doen dan neem ik al deze tips mee in mijn hoofd,
vind het wel leuk zoveel tips en ook leuk dat iemand anders dingen ziet die je zelf niet eens opvallen, hier leer je zeker van.

Ruurd ook bedankt voor de reactie.

mvg kees.

« Laatst bewerkt op: 7 december 2009, 11:22:23 door kdj »

asplx

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 6 december 2009, 11:33:19 »
De vlek op het pak van de bruidegom was me nog niet opgevallen.

Wel de takkenbos uit het hoofd van de bruid.
Nou, dit kan echt helemaal niet. Zorg er dan op zijn minst voor, dat de takken onscherp zijn.
Dat kun je vóór en tijdens de opname al zien.

Succes,
Ruurd

kdj4

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 6 december 2009, 08:29:49 »
Dat lijkt me heel eng om me aan trouwfoto's te wagen. Zal je mij niet zien doen,
heb ik de kennis helemaal niet voor. Lijkt me heel moeilijk om het bruidspaar
in verschillende posities ' te zetten' . Hopelijk ging er ook heel veel spontaan.
Dus van mijn kant, mijn grote complimenten. Je doet het toch maar even.
Heel leuk gedaan, kan me vinden in de tips en opmerkingen van de anderen.
Vind het bruidspaar spontaan overkomen op de foto's.
groetjes Karin

nou eng viel wel mee hoor, zoals ik hier al eerder zij het is familie en ze zouden anders geen fotograaf er bij hebben gehad, dus dit was mooie kans voor mij.

en ik kon er niet onderuit want in mijn kennissenkring weten ze nu dat ik veel aan fotografie doe en nu met een eigen website zien ze ook veel foto's van mij dus gaan ze me nu ook vaker vragen.
en sommige dingen moet je gewoon doen, het spreek woord is ....... niet geschoten .. ...... ...  ;)

gr kees.
« Laatst bewerkt op: 6 december 2009, 08:33:31 door kdj »

kdj4

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 6 december 2009, 08:17:53 »
Best mooie bruidsfoto's; bruid en bruidegom zullen er zeer vereerd mee zijn, denk ik zo.
foto 1: Ik ben niet zo gelukkig met de vignetering, kwestie van smaak natuurlijk. Als je het al doet, zorg dan voor een mooi verloop.
foto 2: gewoon een leuke foto in een aparte omgeving, die goed als kader is gebruikt
foto 3: prima moment getroffen, heerlijk ontspannen, ondanks dat het bovenlicht wel aandacht trekt, hoeft 't van mij niet weg. Wel het vlekje op de mouw
foto 4: Ik voel ook wat voor de opmerking van Cees; Maar een goed gezien moment.
Foto's zijn mooi van tint op mijn gecalibreerd scherm.
Chapeau !
Cire

bedankt Cire voor de reactie.

gr kees.

kdj4

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 6 december 2009, 08:15:35 »
acht dit durfde ik nog wel aan want het is familie en wat je hier vaak hoort op het forum, tante Beb en ome Piet vinden het vaak super foto's, zo ook deze foto's van mijn schoonzus en zwager die hier heel blij mee zijn, ik heb een hele serie foto's gemaakt en deze serie foto's laten afdrukken en in een fotoboek geplakt en ze zijn er super blij mee.

ben wel blij met jullie tips want er zitten tocht weer tips bij (foutjes) die je zelf nog niet zijn op gevallen.

gr kees.

kdj4

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 6 december 2009, 08:14:54 »
Hallo Kees,

Fantastisch dat je trouwfoto's durft te maken! Dat is toch best wel iets bijzonders..

En dan nu commentaar :)

Allereerst: je schiet met F3,5. Dan krijg je mooie DOF, maar je moet wel heel goed scherpstellen. Je hebt AF ingesteld op het midden en dat maakt dat de scherpte soms net wat beter kan. Ik zou AF punt handmatig kiezen....

Bij foto 1 gebruik je witte vignettering, bij donkere wordt je meer de foto ingetrokken.....

Bij foto 2 zou ik het natuurlijke kader rechts gelijk maken (breed) aan links. Staat het kader trouwens wel recht?

Bij foto 3 zou ik het bovenste uitgebeten raam weghalen. Jammer van de voet van de bruidegom, maar stoort niet erg..

Al met al een mooie serie waar je ze vast veel plezier mee doet! Ik doe het je nog niet na...

acht dit durfde ik nog wel aan want het is familie en wat je hier vaak hoort op het forum, tante Beb en ome Piet vinden het vaak super foto's, zo ook deze foto's van mijn schoonzus en zwager die hier heel blij mee zijn, ik heb een hele serie foto's gemaakt en deze serie foto's laten afdrukken en in een fotoboek geplakt en zijn er super blij mee.

ben wel blij met jullie tips want er zitten tocht weer tips bij (foutjes) die je zelf nog niet zijn op gevallen.

o ja zal volgende keer wat meer aan de AF denken, heb er meer foto's bij zitten die niet op het juiste punt scherp zijn, had de AF inderdaad in het midden.

gr kees.
« Laatst bewerkt op: 6 december 2009, 08:20:56 door kdj »

kdj4

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 6 december 2009, 08:06:32 »
Inderdaad mooie foto's.
Maar toch een paar kleine opmerkingen.
Het kader (de muren) in foto 2 zou ik iets meer in beeld brengen als dat nog kan. Nu is het net niet.
En de vlek op de elleboog van je zwager in foto 3 even weg poetsen. Krijg je ervan met die oude gebouwen  ;)
Foto 4, misschien is het een idee om het centrale gedeelte te croppen naar een rechtopstaande foto?
Cees

foto 2 kan ik niet meer verander
ja de vlek op de elleboog had ik wel gezien op de foto maar meende dat het lichtval was in de lens.
foto 4 heb ik even centrale gecropt en is inderdaad ook heel mooi.

bedankt voor de reactie.

gr kees.

Karin

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 3 december 2009, 20:56:37 »
Dat lijkt me heel eng om me aan trouwfoto's te wagen. Zal je mij niet zien doen,
heb ik de kennis helemaal niet voor. Lijkt me heel moeilijk om het bruidspaar
in verschillende posities ' te zetten' . Hopelijk ging er ook heel veel spontaan.
Dus van mijn kant, mijn grote complimenten. Je doet het toch maar even.
Heel leuk gedaan, kan me vinden in de tips en opmerkingen van de anderen.
Vind het bruidspaar spontaan overkomen op de foto's.
groetjes Karin

Offline cire

• Super Pentaxian*Ltd
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
« Reactie #5 Gepost op: 2 december 2009, 09:56:55 »
Best mooie bruidsfoto's; bruid en bruidegom zullen er zeer vereerd mee zijn, denk ik zo.
foto 1: Ik ben niet zo gelukkig met de vignetering, kwestie van smaak natuurlijk. Als je het al doet, zorg dan voor een mooi verloop.
foto 2: gewoon een leuke foto in een aparte omgeving, die goed als kader is gebruikt
foto 3: prima moment getroffen, heerlijk ontspannen, ondanks dat het bovenlicht wel aandacht trekt, hoeft 't van mij niet weg. Wel het vlekje op de mouw
foto 4: Ik voel ook wat voor de opmerking van Cees; Maar een goed gezien moment.
Foto's zijn mooi van tint op mijn gecalibreerd scherm.
Chapeau !
Cire
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #4 Gepost op: 2 december 2009, 09:34:08 »
Hallo Kees,

Fantastisch dat je trouwfoto's durft te maken! Dat is toch best wel iets bijzonders..

En dan nu commentaar :)

Allereerst: je schiet met F3,5. Dan krijg je mooie DOF, maar je moet wel heel goed scherpstellen. Je hebt AF ingesteld op het midden en dat maakt dat de scherpte soms net wat beter kan. Ik zou AF punt handmatig kiezen....

Bij foto 1 gebruik je witte vignettering, bij donkere wordt je meer de foto ingetrokken.....

Bij foto 2 zou ik het natuurlijke kader rechts gelijk maken (breed) aan links. Staat het kader trouwens wel recht?

Bij foto 3 zou ik het bovenste uitgebeten raam weghalen. Jammer van de voet van de bruidegom, maar stoort niet erg..

Al met al een mooie serie waar je ze vast veel plezier mee doet! Ik doe het je nog niet na...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline cemi

• Super Pentaxian*Ltd
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
« Reactie #3 Gepost op: 2 december 2009, 08:00:33 »
Inderdaad mooie foto's.
Maar toch een paar kleine opmerkingen.
Het kader (de muren) in foto 2 zou ik iets meer in beeld brengen als dat nog kan. Nu is het net niet.
En de vlek op de elleboog van je zwager in foto 3 even weg poetsen. Krijg je ervan met die oude gebouwen  ;)
Foto 4, misschien is het een idee om het centrale gedeelte te croppen naar een rechtopstaande foto?
Cees

RonHendriks

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 1 december 2009, 23:26:30 »
Dat ziet er hartstikke goed en leuk uit.

kdj4

• Gast
Trouwreportage
« Reactie #1 Gepost op: 1 december 2009, 22:24:20 »
ik heb het ook maar eens gewaagd om wat trouw foto's te maken.
op de foto's mijn schoonzus en zwager.
ze wonen in oost duitsland, na het ja woord hebben we een oude verlaten kasteel op gezocht om daar wat foto's te maken, het voordeel is dat in dat deel van duitsland  te kust en te keur is aan verlaten gebouwen.

alle foto's gemaakt met de k100d super en met de tamron 28-75 lens.

foto 1 *  1/800  *  f3,5  *  iso 200  *  focus 75mm.

foto 2  *  1/200  *  f3,5  *  iso 200  *  focus 28mm.

foto 3  *  1/100  *  f3,5  *  iso 200  *  focus 75mm.

foto 4  *  1/125  *  f5,6  *  iso 200  *  focus 75mm.

foto 5   is een overzicht foto waar we de foto's hebben genomen.

mvg kees.