Auteur Topic: 205 Evolution  (gelezen 1164 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HK

  • Gast
Re:205 Evolution
« Reactie #6 Gepost op: 23 november 2009, 12:11:23 »
@Patrick ... na overleg met de eigenaar van de auto (die mij dus hiervoor gevraagd heeft) blijft het zoals het is. Hij vind het juist aantrekkelijker op deze manier en de klant is koning :)
Maar wel bedankt voor je meedenken.

@Johan .. ik snap wat je bedoelt mbt het paaltje. Ik ben nu nog van mening dat het wel past. Maar wie weet. Het klusje is bijna klaar en wellicht dat ik dan alles nog een keer doorkijk en besluit dit toch aan te passen.


Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:205 Evolution
« Reactie #6 Gepost op: 23 november 2009, 12:11:23 »

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re:205 Evolution
« Reactie #5 Gepost op: 22 november 2009, 21:49:23 »
Ik vind deze foto wel wat hebben. De kleurschakeringen dat is toch echt persoonlijk.
Ik vind alleen het voorste paaltje wat storend. Het trekt teveel mijn aandacht.

Maar verder een mooi plaatje.


Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

patrick91

  • Gast
Re:205 Evolution
« Reactie #4 Gepost op: 18 november 2009, 22:46:29 »
Plaats ook zeker even de nieuwe.. misschien ziet de auto recht als horizon er wel helemaal niet goed meer uit..
 :)

HK

  • Gast
Re:205 Evolution
« Reactie #3 Gepost op: 18 november 2009, 21:51:01 »
Patrick,

bedankt voor je commentaren en gedachten. Ik vind dergelijke input altijd zeer welkom en leerzaam.
De horizon had ik juist gecorrigeerd op basis van de helling op de achtergrond. Het pad waar de wagen op staat is in feite zo scheef als het maar zijn kan. Aan de andere kant, is dat info die ik heb en de kijker juist niet. Dus ... ik zal er zeker over nadenken.

Dat van het oranje, daar heb je zeker een goed punt. De 205 zou iets roder moeten wezen en het origineel zal ik overeenkomstig corrigeren.

Nogmaals bedankt voor je input

grt

Henk

[edit] ik heb zojuist het origineel geopend en dat is een heel stuk roder. Waarschijnlijk gaat er toch iets scheef bij de omzetting van de JPG

patrick91

  • Gast
Re:205 Evolution
« Reactie #2 Gepost op: 18 november 2009, 10:34:59 »
Henk,

Dit zijn vaak plaatjes voor de liefhebber van de auto. ..
De bewerking is heel netjes denk ik.. het pad heeft een mooie kleur (origineel denk ik?) De auto oogt wellicht ook iets te oranje.
Nummerborden geel maken vind ik nooit zo mooi maar begrijp het wel.
En ik zou de auto recht zetten qua horizon.. ik snap dat je dan met de boom links zit maar het gaat om de auto en al loopt het pad ongetwijfeld scheef zou ik toch de voorwielen als horizon nemen, of het dak, had de auto meer gedraaid geweest, dus ook stuk zijkant in beeld, dan was het minder erg geweest.

Is geen negatief verhaal verder hoor, ik doe deze bewerking je niet zo 1-2-3 na in elk geval.. maar zijn gewoon puntjes die me opvielen.

HK

  • Gast
205 Evolution
« Reactie #1 Gepost op: 17 november 2009, 14:24:29 »
Een stevige bewerking van één van de foto's die ik gemaakt heb voor een mede-forumlid van het pug205.nl forum.
Eigenlijk hadden er twee van dit model op moeten staan, maar de vriendin van de andere eigenaar bleek een veto te hebben op het gebruik van de auto die dag :)
De foto is onderdeel van een reeks waar ik nog mee bezig ben (twee andere voorbeelden foto 1 en foto 2

Het is een Peugeot 205 met een Evolution bodykit. Dit komt op zich niet tot zijn recht op de foto, maar goed. Het ging mij er hier om door kleurverschuiving en DOF het onderwerp in het centrum van de aandacht te plaatsen zonder dat de achtergrond en voorgrond ondergeschikt worden. Te meer omdat de bomen links en rechts eigenlijk best aardig zijn als kadering.
(Met een boter zachte bokeh heb je dat resultaat bijvoorbeeld wel, maar dat wilde ik dus niet)

Kritiekpuntje naar mezelf is dat ik misschien de contrasten iets te hard heb gezet, niet mbt de omgeving, maar juist mbt de auto.



K200D & 28-75mm Tamron | ISO 100 | 1/90 sec | F8.0 | 75mm

grt

Henk
« Laatst bewerkt op: 17 november 2009, 14:30:17 door HK »