Hoi Bob,
Bedankt voor je snelle antwoord. Ik heb net een K20D. Met de orginele accu zou je er ongeveer 700 foto's mee moeten kunnen maken. Zoveel haal ik niet. Ik moet inderdaad maar eens gaan opletten of ik met de NP-400 accu's veel minder haal. Ik was al een testje aan het doen door op de laagste JPG stand continue foto's te maken. Zat al op zo'n 200 en was het toen zat. Maar een foto op de laagste resolutie zal wel minder energie vragen. Enfin, ik ben ook niet ontevreden over de accu's maar was gewoon benieuwd of andere gebruikers dit ook was opgevallen...
Groet
Erik
Hoi Eric,
Zit met hetzelfde 'probleem'.
Navraag leerde dat de optimale laadcapaciteit pas na zo'n 10 keer bereikt zou zijn. Zelf ben ik aan de 3e keer gebruiken toe dus dat zal nog moeten blijken.
Idd is het voor reserve goed te doen. Toch (vergeleken met mijn originele accu) was ik zeer verrast toen de camera bij de eerste keer al erg snel aangaf dat de accu alweer leeg was. Een foto (RAW) of
150 dacht ik er toen wel mee geschoten te hebben. Omdat het 1 shoot betrof was het toch zo dat ie dus onderwijl de eerste de beste dag van gebruik alweer leeg was.
Gelukkig laadde ik de originele accu direct op zodat die er weer in kon, dus echt een probleem werd het niet.
De tijd zal het leren, garantie is het in elk geval niet had ik van Accuplus begrepen.