Auteur Topic: Ijshockey  (gelezen 1553 keer)

kdj4

• Gast
Re:Ijshockey
« Reactie #9 Gepost op: 15 november 2009, 19:43:21 »
zo je hebt aardig meer als mij Johan, ik heb iets van 300 gemaakt en ook veel de bak in.
zal straks even een paar plaatsten, ik moet zeggen dat mij de foto's niet echt tegen vallen.

en ja dit is zeker een snelle sport, ik heb maar weinig puk gezien  :D , alleen maar grote sterke mannen  ;)

gr kees.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #9 Gepost op: 15 november 2009, 19:43:21 »

Offline Johan

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
« Reactie #8 Gepost op: 15 november 2009, 19:06:59 »

Mijn advies is gewoon veel proefopnamen maken en zodoende ervaring opdoen.
Groetjes,
Willem

nadat, we gisteravond zijn geweest.ben ik weer zo'n 950 foto's rijker waarvan wel 3/4 in de prullenbak beland.
wat is dat een snelle sport. :o stond 1 fotograaf met een nikonD3 en de andere 4 waren canonD1mark3.
misschien wordt het dan toch maar tijd voor een K7. ;)

zo, er zijn 284 foto's overgebleven.maar die zoek ik morgen verder uit.
« Laatst bewerkt op: 15 november 2009, 21:27:19 door Johan »

Offline wzylstra

• Pentaxian
  • **
  • Fotografie is kijken door een kader.
« Reactie #7 Gepost op: 9 november 2009, 23:26:16 »
Johan,
In Assen had je vroeger toch ook een IJshockeyclub. Ook daar heb ik wel eens foto's gemaakt.
Maar in die jaren heb ik denk ik wel alle IJsstadions van binnen gezien en daardoor heel veel kilometers gemaakt.
Groetjes,
Willem
Pentax K10D; Pentax ist* DS;DA18-55mm/3.5-5.6 ALII | Pentax 50mm/1.7 | Sigma 28-200mm/3.5-5.6 | Sigma APO 50-500mm/4.0-5.6

Offline Johan

• Super Pentaxian
« Reactie #6 Gepost op: 9 november 2009, 22:57:13 »
hoi willem, ga zaterdag met Kees(kdj) naar Heereveen- Nijmegen.Zullen wel zien wat het wordt.Het is vast niet meer zodruk als bij jouw op de foto's? Ben een jaar geleden nog in heerenveen en groningen geweest, omdat een neef van ons aan ijshockey doet.(hijs den haag)

gr Johan
« Laatst bewerkt op: 10 november 2009, 16:01:59 door Johan »

Offline wzylstra

• Pentaxian
  • **
  • Fotografie is kijken door een kader.
« Reactie #5 Gepost op: 9 november 2009, 22:47:33 »
In de jaren dat er in Heerenveen Top-ijshockey werd gespeeld (Feenstra Flyers) +/- 1980/1985 heb ik regelmatig opnamen in het Thialf IJs Stadion gemaakt. Uiteraard nog wel analoog. In die tijd had ik al Asiha Pentax. Het belangrijkste in die periode was de verlichting in het stadion. Bij wedstrijden waar televisie opnamen werden gemaakt, lieten ze net even wat meer lampen branden. Omdat IJshokey een van de snelste en dus moeilijk te volgen sporten is, is verlichting natuurlijk heel belangrijk.
Dit speelt nu ook nog wel al kun je nu met Hogere ISO waarden meer als in die tijd met b.v. 400 ASA.
 Bijgaand een paar opnamen uit die periode.

De gegevens van deze opnamen heb ik niet meer kunnen vinden.

Mijn advies is gewoon veel proefopnamen maken en zodoende ervaring opdoen.
Groetjes,
Willem
Pentax K10D; Pentax ist* DS;DA18-55mm/3.5-5.6 ALII | Pentax 50mm/1.7 | Sigma 28-200mm/3.5-5.6 | Sigma APO 50-500mm/4.0-5.6

Offline Johan

• Super Pentaxian
« Reactie #4 Gepost op: 9 november 2009, 22:14:40 »
hoi ruurd, helaas heb ik mijn Tamron 90 mm vorig jaar kerst verkocht.(heb niks met macro.)ik denk dat de DA*60-250 erop zit.
As zaterdag of zondag even naar groningen of heerenveen.

gr Johan

asplx

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 9 november 2009, 03:42:24 »
Een heel eigenaardige tip:

Gebruik een macro-objectief, in dit geval liefst met AF en gebruik de continu-instelling.

Waarom?
Een 100 mm macro is op een digi een 150 mm optiek.
Een macro-optiek is in zijn afstandsinstelling o-n-t-z-e-t-t-e-n-d flexibel van héél dichtbij tot vrij veraf.
Gebruik daar eventueel een converter bij en de camera op ISO 640 - 800, f/5,6 en je moet het met éémn lens aankunnen.

Succes,

Ruurd

RonHendriks

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 1 november 2009, 23:44:49 »
Ik heb een keer foto's gemaakt bij de Eindhoven Kemphanen, maar dat was met een nikon, dus die mag ik hier niet plaatsen. Er is (althans hier) weinig licht en je moet even wennen aan de snelheid van de puck.

Offline Johan

• Super Pentaxian
Ijshockey
« Reactie #1 Gepost op: 1 november 2009, 14:22:26 »
Heeft iemand ervaring met deze tak van sport?Een neef van ons speelt ijshochey in Den Haag.Ben van plan om binnenkort eens foto's te gaan maken bij een wedstrijd in Groningen of Heerenveen.Kan ik alvast even oefen voor, als onze neef hier komt spelen.

mvg Johan