Auteur Topic: canon (haha) lens advies  (gelezen 6237 keer)

patrick91

• Gast
Re: canon (haha) lens advies
« Reactie #20 Gepost op: 21 september 2009, 10:43:02 »
Bedankt voor de reaktie maar mijn berichtje is al een jaar oud. Let bij een reaktie geven even op de plaatsings datum of het nog actueel is..

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #20 Gepost op: 21 september 2009, 10:43:02 »

eeyore_nl

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 21 september 2009, 09:27:58 »
Citaat
Voor een goede vriendin, ze heeft al jaren de 350d en wil voor op vakantie (verweganistan) een walk around. Dus wat groothoek en wat zoom.. 18-200 ofzo. canon zelf komt deze maand met een nieuwe (efs IS ofzo). Die kost net geen 600 en dat is teveel van het goede.
Iemand advies voor zoiets met IS?

Namens haar: bedankt..

De twee kitlenzen kopen. 18-55 IS en 55-250 IS. Superzooms stellen eigenlijk altijd teleur.

Serpiente

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 12 september 2008, 18:59:13 »
Citaat

Ik heb soms een caddy nodig voor in het veld  ;) dus als je een x wilt testen  ;D het weegt ongeveer 15 kilo bij elkaar

mvgr Walter
haha je kan ook een kameel kopen  ;)

Ik zou weleens een DA* 300 willen testen.. Is toch wel een potentieel objectief die bovenaan mijn lijstje staat  :)

Ik ga denk ik ook maar eens een sniper outfit aanschaffen voor Zweden.. Dan kan ik misschien dichterbij komen met mijn 50-200  :D

patrick91

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 11 september 2008, 23:31:20 »
Dan is er als je op reis gaat niet veel anders meer mee te nemen :)

ToXiQ

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 11 september 2008, 22:11:26 »
Citaat
In dat geval ga ik er helemaal in mee..

Ik reis ook altijd met rugzak, maar ik vind een extra lens persoonlijk geen probleem, maar bij mij maakt kwaliteit wel uit  :) Alleen heb ik ook mijn grenzen qua gewicht  :)

Ik heb soms een caddy nodig voor in het veld  ;) dus als je een x wilt testen  ;D het weegt ongeveer 15 kilo bij elkaar

mvgr Walter

Serpiente

• Gast
« Reactie #15 Gepost op: 10 september 2008, 20:33:41 »
In dat geval ga ik er helemaal in mee..

Ik reis ook altijd met rugzak, maar ik vind een extra lens persoonlijk geen probleem, maar bij mij maakt kwaliteit wel uit  :) Alleen heb ik ook mijn grenzen qua gewicht  :)

patrick91

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 10 september 2008, 11:03:39 »
Ik geef het door!

ToXiQ

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 10 september 2008, 10:39:17 »
Citaat
Ik begreep wat hij bedoelde hoor, maar als je met je rugzak op vakantie gaat is het de bedoeling om niet teveel mee te nemen. Dus het moet in 1 lens. Dat de kwaliteit minder is (en in hoeverre ziet de leek dat) neem je dan op de koop toe. Het gaat haar om de reis, niet om het fotograferen!

in dat geval de 18-200 van sigma die eerder genoemd is doen.

mvgr Walter

patrick91

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 10 september 2008, 07:59:09 »
Ik begreep wat hij bedoelde hoor, maar als je met je rugzak op vakantie gaat is het de bedoeling om niet teveel mee te nemen. Dus het moet in 1 lens. Dat de kwaliteit minder is (en in hoeverre ziet de leek dat) neem je dan op de koop toe. Het gaat haar om de reis, niet om het fotograferen!

Serpiente

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 10 september 2008, 00:44:18 »
Citaat
Zit je nu p de bank ? :)

Verder geen probleem.. zand erover.

Ze wil echt groothoek hebben. Dus vanaf 70 is geen optie.
Ze is geen fotografe dus het gaat gewoon om de mogelijkheid om goede foto's te kunnen maken, hoeft geen top te zijn. De kitlens heeft ze tot nu toe altijd gehad.
Ik heb de 18-55 en de 50-200.. Samen zijn dat 18-200. Ik denk dat ToXiQ dat bedoelde. Die 18-200 los koppelen in tweeen. Dan win je lichtsterkte en is kwalitatief vaak beter. Kwa prijs scheelt het niet veel. Je moet alleen soms wisselen, maar alleen bij groothoek.

Canon zal ook vergelijkbare lenzen hebben.

patrick91

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 10 september 2008, 00:25:50 »
Zit je nu p de bank ? :)

Verder geen probleem.. zand erover.

Ze wil echt groothoek hebben. Dus vanaf 70 is geen optie.
Ze is geen fotografe dus het gaat gewoon om de mogelijkheid om goede foto's te kunnen maken, hoeft geen top te zijn. De kitlens heeft ze tot nu toe altijd gehad.

ToXiQ

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 9 september 2008, 23:25:41 »
Beste patrick,

Ik zat ff niet op mijn goede stoel >:( waarvoor mijn excusses.

Als je een groothoek wilt hebben en tele dat de pegels moeten rollen. de nikon heeft een erg mooie lens in deze range maar erg duur. Die van Canon wordt van gehoopt dat ie die kwaliteit haalt en dat zou mooi zijn (ik wil hem niet).

Groothoek vereist een goede lens correctie die je bijna niet in de tele kan laten doorwerken.

Zelf zou ik dus niet voor de Sigma gaan om eerder geroemde reden. Hij is optisch slecht dat wil je niemand aandoen.

Ik zou zelf ongeacht welk merk willen adviseren voor 2 lenzen te gaan dan. Maar dan blijft de prijs een probleem.

Er is een 70-300 van Sigma die niet goed beoordeeld wordt maar waar men van zegt dat  van 70-200mm de lens erg goed presteerd maar daarboven beduidend minder.

mvgr Walter

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
« Reactie #8 Gepost op: 9 september 2008, 12:00:55 »
Geen enkel probleem om vragen over ander merk camera's en toebehoren op dit forum te stellen, maar dan wel bij "Andere digitale camera's".
Daarom bij deze verplaatst!

Carel
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

patrick91

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 8 september 2008, 23:30:31 »
Ze gaf aan IS wel belangrijk te vinden.. maar ik geef hem toch door!
Thanks (ook serpeinte)

yvonnepuntnl

• Gast

patrick91

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 8 september 2008, 23:14:19 »
Citaat
Hoi Patrick,

Goed om te lezen dat jij al voordat de lens op de markt is gezet een waarde oordeel kan geven (gebaseerd op je haha statement). Phil Askey van dpreview.com vraagt regelmatig mensen die serieus met de hobby bezig zijn om voor hem te komen werken.

En wederom iemand die denkt goedkoop iets goeds te kunnen krijgen. Mij is altijd geleerd dat goedkoop duurkoop is. Ongeacht of dit van merk X of Y is. Ik heb geen vooroordeel voor welk merk dan ook. Iets wat goed is daar moet volgens mij altijd geld voor neergelegt worden.

Ga eens naar de volgende link en check de hierboven genoemde lens

http://www.photozone.de/all-tests

Optical Quality: * (van de 4)

lijkt mij niks  ;D maar wel goedkoop

mvgr Walter

Walter,

Mijn haha heeft niet met de lens te maken maar wel met de vraag over canon op een pentax forum, niet alles zo letterlijk nemen. Ik ben iemand die het werkelijk geen reet uitmaakt wel merk camera iemand om zijn nek heeft hangen, als iemand met zijn mobiele telefoon een foto in de dierentuin maakt en daar happy mee is. ik vind het best.
Canon nikon samsung pentax leica, men doet maar.
Ik vraag gewoon een advies voor een vriendin die 6 weken naar Azie gaat en een walkaround lens wil kopen om mee te nemen. 600 euro is niet het bedrag dat ze uit wil geven zo schrijf ik en dat heeft dan niets met het kwaliteitsverhaal te maken, het is haar budget niet. De discussie over kwaliteit en het prijskaartje dat daar bij past is al gevoerd lijkt me. Ik heb het er niet over dat ik denk dat goedkoop het beste te krijgen zou zijn.
En als ik mijn eigen post nog eens doorlees dan snap ik eerlijk waar niet waarom je op deze manier je reaktie neertikt.. of lees ik het ergens verkeerd?

Nu ik het doorlees twijfel ik of ik het wel moet posten.. doe het toch maar.

Serpiente

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 8 september 2008, 19:49:37 »
tjah als je een klap geld uitgeeft kan je beter goed een flinke klap geld uitgeven  ;) Het rolt toch al  :D

ToXiQ

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 8 september 2008, 19:17:15 »
Hoi Patrick,

Goed om te lezen dat jij al voordat de lens op de markt is gezet een waarde oordeel kan geven (gebaseerd op je haha statement). Phil Askey van dpreview.com vraagt regelmatig mensen die serieus met de hobby bezig zijn om voor hem te komen werken.

En wederom iemand die denkt goedkoop iets goeds te kunnen krijgen. Mij is altijd geleerd dat goedkoop duurkoop is. Ongeacht of dit van merk X of Y is. Ik heb geen vooroordeel voor welk merk dan ook. Iets wat goed is daar moet volgens mij altijd geld voor neergelegt worden.

Ga eens naar de volgende link en check de hierboven genoemde lens

http://www.photozone.de/all-tests

Optical Quality: * (van de 4)

lijkt mij niks  ;D maar wel goedkoop

mvgr Walter
« Laatst bewerkt op: 8 september 2008, 19:17:58 door ToXiQ »

Serpiente

• Gast

patrick91

• Gast
canon (haha) lens advies
« Reactie #1 Gepost op: 8 september 2008, 13:06:42 »
Voor een goede vriendin, ze heeft al jaren de 350d en wil voor op vakantie (verweganistan) een walk around. Dus wat groothoek en wat zoom.. 18-200 ofzo. canon zelf komt deze maand met een nieuwe (efs IS ofzo). Die kost net geen 600 en dat is teveel van het goede.
Iemand advies voor zoiets met IS?

Namens haar: bedankt..