Auteur Topic: Canon 500D  (gelezen 5234 keer)

eeyore_nl

• Gast
Re: Canon 500D
« Reactie #12 Gepost op: 21 september 2009, 09:25:45 »
Citaat
Zolang iemand tevreden is met zijn IST of K10D, kan hij/zij daar prima mee blijven fotograferen en ... financieel gezien iedereen uitlachen!
 Â 

Klopt, ik heb dit weekend weer rondgelopen met mijn Canon 20D, dit keer met een Pentax SMC Takumar 55/1,8 lens erop. Een fossiele combinatie, maar ik zou eigenlijk niet weten wat ik eraan mis (behalve beeldstabilisatie in de body  ;) ).

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #12 Gepost op: 21 september 2009, 09:25:45 »

Ronald_G

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 14 augustus 2009, 18:31:45 »
Voordeel is denk ik ook dat gebruiker de eisen zelf bepaald. Bij een computer of DVD speler (tegenwoordig dus HD) bepaald het aanbod (Nieuwste spelletje, HD DVD's) dat de gebruiker zichzelf moet gaan updaten. Wij hebben het zelf in de hand. Die SD kaartjes blijven nog wel even denk ik zo;)

Ik blijf lekker doorsparen voor betere lenzen, dat is duur zat.

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #10 Gepost op: 5 augustus 2009, 20:06:42 »
Er is een groot verschil tussen de technische levensduur en de economische levensduur van dit type consumentengoederen.

Technisch verslijt je niet of nauwelijks een camera. Filmcamera's worden dan ook niet weggedaan omdat ze geen mooie foto's meer maken, maar omdat de eigenaar nieuwe aanvullende eisen heeft.

Zolang iemand tevreden is met zijn IST of K10D, kan hij/zij daar prima mee blijven fotograferen en ... financieel gezien iedereen uitlachen!

Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Serpiente

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 5 augustus 2009, 11:03:29 »
Citaat

Ik vind dat niet bij te houden met al die nieuwe camera's. Ik snap wel dat Pentax, Canon etc. geld willen verdienen ;) maar zeg nou zelf, wat is er mis met de mogelijkheden van een K10D of Canon 20D?
Met de mogelijkheden is niets mis, alleen hoe de mogelijkheden worden benut is anders. Dat AF-snelheid, ISO-waarden, ruisprestaties enzovoorts steeds beter worden elke generatie is logisch, dus is het geen speerpunt meer. Tegenwoordig moet zo'n camera nog veel meer extra foefjes hebben om te verkopen.
Een paar jaar geleden hadden nog niet veel mensen een digitale spiegelreflex. Daarna nam de verkoop explosief toe. Nu hebben veel mensen zo'n ding. Om spullen te blijven verkopen kan je het niet alleen van de nieuwkomers hebben.
Als ik de baas van Pentax zou zijn, zou ik ook willen dat alle k20d, K10d en eerdere versies (of Kxxd bezitters) een K7d gingen kopen. Net als dat Nikon wil dat de D50, D40, D40x, D60, D70, D70s en D80 een D90, D300 of D700 aanschaffen.
Er moet bij die mensen ook rijst op de plank komen.  ;)

eeyore_nl

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 1 juni 2009, 14:17:17 »
Citaat
tja, de canonmachine dondert maar door en door en door........
Ik kijk uit naar de nieuwe Pentaxproducten want de pentaxtrein is af en toe een boemmeltje......

Ik vind dat niet bij te houden met al die nieuwe camera's. Ik snap wel dat Pentax, Canon etc. geld willen verdienen ;) maar zeg nou zelf, wat is er mis met de mogelijkheden van een K10D of Canon 20D?

bbwijdieks

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 5 mei 2009, 21:09:24 »
een 500d is leuk, maar een k7d word nog 10 keer leuker! ::)

Pruimpit

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 30 maart 2009, 22:09:25 »
Citaat
Tja, rasoptimist als ik ben verwacht in dit jaar toch op z'n minst de annoncering van een K20D opvolger. En die zal, afhankelijk van de positionering, de 50D of 500D moeten "verslaan".
 Â 

Hopelijk toch de 50D, de K300D moet de 500D verslaan, en de K1D de 5DII  ;) Al betwijfel of ik de laatste komt.
De 500D lijkt mij niet revolutionair of het moet zijn dat het de eerste instapper met filmfunctie is. De introductie lijkt me vooral uit marketingoverwegingen ingegeven.

Maar goed Canon is als enige grote cameramerk nog nooit met een innovatie gekomen.
« Laatst bewerkt op: 30 maart 2009, 22:12:42 door Pruimpit »

patrick91

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 29 maart 2009, 10:18:23 »
Gelukkig is het jaar nog lang! Maar ik denk ook dat we voor de winter iets horen (in de winter bedoel ik dan).
Maar nu eerst de zon  8-)

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #4 Gepost op: 29 maart 2009, 07:01:51 »
Tja, rasoptimist als ik ben verwacht in dit jaar toch op z'n minst de annoncering van een K20D opvolger. En die zal, afhankelijk van de positionering, de 50D of 500D moeten "verslaan".

Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda

patrick91

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 28 maart 2009, 17:25:57 »
Maar je noemt het nog wel een trein Erik :)

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
« Reactie #2 Gepost op: 28 maart 2009, 12:19:02 »
tja, de canonmachine dondert maar door en door en door........
Ik kijk uit naar de nieuwe Pentaxproducten want de pentaxtrein is af en toe een boemmeltje......

greetz,

Erik

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
    • Mharda on SmugMug
Canon 500D
« Reactie #1 Gepost op: 27 maart 2009, 07:04:31 »
http://www.canon.nl/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital_SLR/EOS_500D/index.asp

De nieuwe CANON is uit met HD video en de sensor van de 50D. Onder de duizend euro voor een set met kitlens!
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda