Auteur Topic: Pentax K1d  (gelezen 3505 keer)

asplx

• Gast
Re: Pentax K1d
« Reactie #23 Gepost op: 25 september 2008, 23:45:29 »
Citaat
Die van Olympus vind ik zelfs beter, alleen kon ik geen E-3 betalen. De E-520 vond ik te klein, vooral de zoeker  ;)

1200mm :o kan je een zak rijst mee nemen om hem op te leggen  ;)
Da's wel handig voor als je verdwaalt..... ;)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #23 Gepost op: 25 september 2008, 23:45:29 »

asplx

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: 25 september 2008, 23:41:23 »
Als je dan cropt op de K10 van jou, heb je 1800 mm.

Als je een goede heldere zoeker hebt, is dat leuk werken.

Als je wilt, mag je de combinatie wel eens uitproberen..

Overigens heb ik je van de week een pb gestuurd.

Groet, ruurd

Serpiente

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: 25 september 2008, 23:08:40 »
Citaat
Jos, ik heb een Sigma 600 mm Mirror (enige opening: f/8). 's Morgens vroeg om een uurtje of 6 ben ik met dat ding de Grote Peel in geweest en heb genoemde Kenko 2x converter tussen body en objectief geplaatst.
That means: 1200 mm, f/16; (nee, het geluid viel wel mee.... Alleen de spiegelklap van de LX)
Linker elleboog op de rand van een bank en handmatig scherpstellen.
Juweeltjes heb ik zo geschoten.....

Bij de weg (ergens anders staan geen bankjes in de Grote Peel  ;)) m'n LX heeft geen autofocus. :o

Maar omdat Serpientje graag de cropfactor van Pentax heeft en niet die van Olympus, doe ik de suggestie van de 1,4 converter
Die van Olympus vind ik zelfs beter, alleen kon ik geen E-3 betalen. De E-520 vond ik te klein, vooral de zoeker  ;)

1200mm :o kan je een zak rijst mee nemen om hem op te leggen  ;)

asplx

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: 25 september 2008, 21:25:01 »
Jos, ik heb een Sigma 600 mm Mirror (enige opening: f/8). 's Morgens vroeg om een uurtje of 6 ben ik met dat ding de Grote Peel in geweest en heb genoemde Kenko 2x converter tussen body en objectief geplaatst.
That means: 1200 mm, f/16; (nee, het geluid viel wel mee.... Alleen de spiegelklap van de LX)
Linker elleboog op de rand van een bank en handmatig scherpstellen.
Juweeltjes heb ik zo geschoten.....

Bij de weg (ergens anders staan geen bankjes in de Grote Peel  ;)) m'n LX heeft geen autofocus. :o

Maar omdat Serpientje graag de cropfactor van Pentax heeft en niet die van Olympus, doe ik de suggestie van de 1,4 converter

Offline Jos de Bont

• Pentaxian
  • **
  • Geslacht: Man
    • Mijn website
« Reactie #19 Gepost op: 25 september 2008, 21:01:09 »
Citaat
En daar gaan we weer. Nog in geen 10 jaar. De specs van een full frame met een Da* objectief?!?!?!? Dit soort hoaxes zijn echt jammer en leiden erg af van wat er nu werkelijk aan zit te komen.

Op zich heb je natuurlijk helemaal gelijk, hoewel veel van die genoemde spec binnen 10 jaar waarschijnlijk heel gewoon gevonden zullen worden, maar soms is het ook wel leuk om wat te dromen. En door dit soort dromen krijgt een fabrikant bovendien ook weer input wat wij als consumenten graag willen. Zolang we ons maar niet teveel laten meeslepen  ::)

Citaat
Je zou een goede 1,4x converter er bij kunnen nemen.
Een 1.4 converter is natuurlijk wel aardig voor het verlengen van het brandpunt, maar dan moet je niet alleen een goede converter hebben. Mijn Sigma 400mm apo bijvoorbeeld doet het zonder converter heel aardig, maar mét converter wordt die naar mijn smaak toch wat te soft en komt dat toch echt door de lens zelf.

Een tweede nadeel is dat je ook een stop licht verliest. Dat betekent dat de AF in veel gevallen niet goed meer werkt en je meer last krijgt van bewegingsonscherpte.

Ik heb heel lang gewacht met digitale fotografie, omdat ik vond dat een camera toch minstens FF moest zijn. Uiteindelijk toch maar de stap genomen met nog steeds dezelfde gedachte, maar na een goed half jaar met de K10d werken, heb ik toch maar mijn mening herzien; lang leve APS-C  8-)

Jos

asplx

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 25 september 2008, 15:08:04 »
Citaat
idd.. goedkoper langere brandpunten..

Wil me meer gaan toeleggen op natuurfotografie (niet zo gek als bioloog). Meer tele is lekker, maar ook bij macro kan je er volgens mij verder van af zitten. groothoek is ook het probleem niet meer.

Ik ben zelf 22 jaar. Wat ik van het analoge tijdperk heb meegekregen is de camera van mn vader en het zien hoe hij er vroeger mee omging.

Ik vind FF pas aantrekkelijk wanneer het een soort hybride is zodat je ook voor cropfactor 1,5x kan kiezen.
Je zou een goede 1,4x converter er bij kunnen nemen. Zo af en toe komen die wel voorbij. Dan wel een Pentax of Kenko als je kwaliteit neemt.
Ik heb ooit een Soligor gehad. Joost mag weten waar die gebleven is, maar door een inruil kreeg ik een Kenko in handen. Sindsdien is de Soligor zoek. Een W E R E L D  van verschil.

Offline Bob

• Super Pentaxian
  • Beauty is in the eye of the beholder!
« Reactie #17 Gepost op: 25 september 2008, 15:01:01 »
En daar gaan we weer. Nog in geen 10 jaar. De specs van een full frame met een Da* objectief?!?!?!? Dit soort hoaxes zijn echt jammer en leiden erg af van wat er nu werkelijk aan zit te komen.

Groeten, Bob
MX1, K3+grip, DA-50, DA18-55WR, DA50-200WR, DA*SMC 16-50, DA*SMC 50-135, Tamron 90mm Macro, Tamron 10-24, Tamron 70-300, AF540FGZ Flash, O GPS1, remote F&O-RC1.

asplx

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 23 september 2008, 00:26:33 »
Nog één nachtje slapen en we weten meer......

Offline John

• Pentaxian
  • **
  • Het is ≠ Ik vind, vind ik.
« Reactie #15 Gepost op: 22 september 2008, 23:59:28 »
Citaat
...Ik vind FF pas aantrekkelijk wanneer het een soort hybride is zodat je ook voor cropfactor 1,5x kan kiezen.

Kan je natuurlijk altijd doen, gezien de hoeveelheid Mpixels er tegenwoordig op een sensor zitten. Ja, je bent een deel van je pixels kwijt, maar dat is echt niet zo'n probleem. Hoe vaak druk je een foto af op posterformaat of groter, dan heb je pas iets aan zo'n hoeveelheid pixels.

Groeten, John.

Serpiente

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 22 september 2008, 23:55:14 »
Citaat
Wat vind jij daar zo handig aan? Dat je goedkoper langere brandpunten hebt?

Dat vind ik nou juist een nadeel.
Ik heb prima glaswerk, loop rond met 11 of 12 primes en een zoom (die altijd in de kast ligt), waarvan ik in kb de eigenschappen stuk voor stuk ken en toepas.
Vandaar mijn vurige wens voor een ff-body.

Nou moet ik alles (laten) ontwikkelen en digitaliseren, hoop dat binnenkort zelf te doen incl. filmontwikkeling, dan ben ik van díe kopzorg af.
Met een crop-cam moet ik helemaal op gaan inspelen op de andere resultaten van de brandpunten, met name de portretlenzen vind ik daarbij belangrijk, maar ook de macro.

Groeten, Ruurd
idd.. goedkoper langere brandpunten..

Wil me meer gaan toeleggen op natuurfotografie (niet zo gek als bioloog). Meer tele is lekker, maar ook bij macro kan je er volgens mij verder van af zitten. groothoek is ook het probleem niet meer.

Ik ben zelf 22 jaar. Wat ik van het analoge tijdperk heb meegekregen is de camera van mn vader en het zien hoe hij er vroeger mee omging.

Ik vind FF pas aantrekkelijk wanneer het een soort hybride is zodat je ook voor cropfactor 1,5x kan kiezen.

asplx

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 22 september 2008, 23:08:05 »
Citaat
Ach ja.. toch blijf ik die cropfactor handig vinden  ;)
Wat vind jij daar zo handig aan? Dat je goedkoper langere brandpunten hebt?

Dat vind ik nou juist een nadeel.
Ik heb prima glaswerk, loop rond met 11 of 12 primes en een zoom (die altijd in de kast ligt), waarvan ik in kb de eigenschappen stuk voor stuk ken en toepas.
Vandaar mijn vurige wens voor een ff-body.

Nou moet ik alles (laten) ontwikkelen en digitaliseren, hoop dat binnenkort zelf te doen incl. filmontwikkeling, dan ben ik van díe kopzorg af.
Met een crop-cam moet ik helemaal op gaan inspelen op de andere resultaten van de brandpunten, met name de portretlenzen vind ik daarbij belangrijk, maar ook de macro.

Groeten, Ruurd

Serpiente

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 22 september 2008, 20:50:10 »
Ach ja.. toch blijf ik die cropfactor handig vinden  ;)

asplx

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 22 september 2008, 03:35:13 »
Ik vond met wat gegoogle het volgende topic:
http://www.amateurphotographer.co.uk/news/Samsung_hints_at_fullframe_sensor_for_professional_digital_SLR_camera_news_227234.html

Als dat eens waar is....
Een microfoon heb ik al jaren, maar nou nog een FF-digi..... :-* :-*

Offline Jos de Bont

• Pentaxian
  • **
    • Mijn website
« Reactie #10 Gepost op: 21 september 2008, 19:10:33 »
Er wordt nu wel meesmuilend gedaan over de spec's, maar als ik nu een aantal apparaten bij elkaar neem, zie ik ze al wel. Het zal niet zo lang duren voordat je ze ook in één appraat terug zal vinden schat ik zo in. En dat bedoel ik toch echt serieus!

Groeten, Jos

Guido_Franssens

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 21 september 2008, 18:57:56 »
Er is idd een duidelijke trend dat je met de nieuwe DSLR's ook in HD kan filmen.

Guido

Serpiente

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 21 september 2008, 18:33:24 »
haha geweldig.. voor leken klinkt het aannemelijk.. hoort in het rijtje van "gratis datalimiet". :D

sMatt

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 21 september 2008, 17:33:42 »
lees ook even de rest op dpreview:

squirrel face detection?

JJ5

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 21 september 2008, 17:15:37 »
30 megapixel 23.9x35.9mm Samsung 64 bit CMOS
ISO 25-164,000

alleen al na die regels moet er een lampje gaan branden mag ik hopen  ;D

movie mode, 24fps,30 fps &60 fps HD1080p
optional Cannon Jack adapter
5.1 surround sound
built-in audio mixing board <----------------------------- hehe
ionic field dust repulsion on low pass filter
switchable to UV and IR shooting

En mocht je het dan nog niet door hebben moet je na deze specs helemaal door hebben dat het een mockup is  ::)
« Laatst bewerkt op: 21 september 2008, 17:17:46 door JJ5 »

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
« Reactie #5 Gepost op: 20 september 2008, 18:26:52 »
leuk fotofop werk om in te halen op de "film"trend die tegenwoordig rondwaart in (top)dslr land.

greetz,
Erik

Offline Jos de Bont

• Pentaxian
  • **
    • Mijn website
« Reactie #4 Gepost op: 20 september 2008, 17:54:15 »
Citaat
Leuke photoshop van een k20d.. ;)
Wie zal het zeggen  ::)

Citaat
Kevlar skin? bulletproof?
Zelfs mijn fietsbanden hebben kevlar  8-)

Citaat
Is die microfoon om je modellen tevreden te houden ofzo?  :D
Nee joh, dat is om te horen wat ze over jou smiespelen  ;D

Groeten, Jos

Serpiente

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 20 september 2008, 15:40:31 »
Leuke photoshop van een k20d.. ;)

Kevlar skin? bulletproof?

Is die microfoon om je modellen tevreden te houden ofzo?  :D

Offline Martijn

• Super Pentaxian
  • Imagine a world with only Pentax!
« Reactie #2 Gepost op: 20 september 2008, 13:11:40 »
Mmm.... Lijkt mij sterk dat dat allemaal in een body zit, en dan maar 1700$ kost  :-/

En als het wel waar is bestel ik er alvast een  :D
Pentax K100D Super - DA 18-55 AL - Sigma APO DG Macro 70-300 - Panagor 90 Auto Macro - A 50 1:1.4 - A 28 1:2.8 - Sigma 170-500 - Setje triggers -accesoires

www.flickr.com/photos/martijnbraat/

Offline Jos de Bont

• Pentaxian
  • **
    • Mijn website
Pentax K1d
« Reactie #1 Gepost op: 20 september 2008, 12:57:33 »
Hier nog een nieuwtje(? of hoax?), opgepikt uit het DPreview Pentax-dslr-forum:

http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1036&message=29385464

specificaties:
TOP SECRET

Pentax K1D specs.

30 megapixel 23.9x35.9mm Samsung 64 bit CMOS
ISO 25-164,000
in-body stabilization, x,y,z axis
pitch and yaw indicator
Live View, ported Live View
GPS support
built-in intervalometer
movie mode, 24fps,30 fps &60 fps HD1080p
optional Cannon Jack adapter
5.1 surround sound
built-in audio mixing board
ionic field dust repulsion on low pass filter
switchable to UV and IR shooting
waterproof to 33'
beam-splitter reflex system
K, KA,KA/P,KA/F and M42 with adapter
optional adapters for M39, Angénieux, and Panavison lenses
Magnesium body with Kevlar skin
SDM support
in camera editing
SDK available
PEF, PEF2 and DNG support
Still picture mode.

MSRP $ 1,699.99

Mmm, als ik de specs bekijk, vooral een goede grap lijkt me.

Groeten, Jos

ps. Ik zie dat de afbeelding wat te groot is voor dit forum, maar ben nu niet in staat het aan te passen.