Om te beginnen was het gezellig druk. Gratis koffie en broodjes. Dat kwam goed uit we hadden wel trek (Roos, mijn vrouw was ook mee!) en het smaakte prima! Eenmaal binnen direct eerst naar de Pentaxstand. Een tijdje gesproken met Michele Sangers, sales manager van De Beukelaar, mijzelf voorgesteld en hem over ons mooie forum verteld. Michel was bekend met het forum! [size=9](De Beukelaar leest dus met ons mee... [/size]

Nog gevraagd wanneer de DA 17-70/F4.0 SDM en de DA*55mm/F1.4 daadwerkelijk op de markt komen. Van de 17-70 kon Michel zeggen "van de zomer, precies is het nog niet bekend. Over de 55mm/F1.4 kon hij nog helemaal geen uitsluitsel geven, ook de prijzen zijn nog niet bekend. [size=9](of hij mag hier nog niets over zeggen...) [/size]
Toen kwam al gauw de K20D ter sprake natuurlijk! Ik vroeg of ik er een aantal foto's mee mocht maken. Dat was wel goed, maar als ik er iets over op het forum zou zetten, dan moest ik er wel bij vermelden dat dit een preproduktie camera was. Vervolgens zei hij, misschien is het beter als je een gewone normale nieuwe camera eens uitprobeert.
Ja, dat is nog beter! Toen bood hij me aan een nieuwe camera een tijdje thuis uit te proberen. Ja gaaf natuurlijk! Dus binnenkort wordt met mij contact opgenomen en krijg ik een tijdje een K20D om te testen! Â [smiley=2vrolijk_08.gif]
Verder was het behoorlijk druk en heb ik met enkele pentaxianen zitten kletsen, waarvan er al 2 spontaan lid van ons forum zijn geworden! (wopie en havikco, nogmaals welkom hier!)
Havikco was al in het heugdelijke bezit van een K20D, en hij bood mij spontaan aan of ik wat foto's wilde maken. Dus deze camera ook even in de hand gehad. Het viel mij op dat de camera vertrouwd aanvoelt. In de gauwigheid maar niet gepoogd alle knopjes door te krijgen, maar er zitten er veel meer op dan op mijn K110D. Ik heb alleen een paar foto's op hoge iso (3200) gemaakt.
Daarna heb ik er een flitsertje bijgekocht, een Metz 36C2. Dit is een "normale" automatische flitser, instelbaar op 3 verschillende diagfragma's. Na veel nadenken is dit een, voor mij, goede oplossing.
Ik wil deze 36C2 namelijk gebruiken i.c.m. mijn Metz 45CT-1 die via een slave-unit wordt getriggerd. Een pttl flitser werkt niet goed samen met de slave-unit, daarom deze ietswat minder intelligentere flitser.
Al met al ben ik zo'n anderhalf uur binnen geweest en had nog wel wat langer willen blijven, maar helaas hadden we meer op ons programma staan...
Carel
Foto 1 gemaakt met mijn K110D en interne flitser. Links staat Michel.

Foto 2 K20D op iso 3200, volle lensopening

Foto 3 K20D op iso 3200, volle lensopening