Beste Forummers,
Ook ik ben geen voorstander van acties die delen van het forum niet toegankelijk maken. Zoals jullie allen zult weten, betekent "forum" plein. En met plein wordt juist bedoeld een plek waar alle wegen samen komen, betalers of niet-betalers, beginners of gevorderden, actieve en passieve gebruikers, donateurs en niet-donateurs. Er wordt gesuggereerd dat op andere fora die betalingen wel gangbaar zijn, ik heb deze ervaring niet. Ik ben lid van meerdere fora en nergens ben ik de suggestie tegengekomen dat er activiteiten ontplooid dienen te worden, die op enigerlei wijze verband houden met betaling. Tenslotte: ik zou subiet mijn bijdragen aan een dergelijk forum staken. Ok, laat ik eerlijk zijn: als verwoed gamer heb ik op één forum wél betaald, maar dat geld is gebruikt om een zeer snelle gameserver te huren waar elke online-speler (ook de niet-donateur) van mee profiteert. Nee, het is niet mijn bedoeling de hardwerkende (hulde!!) admins op kosten te jagen, maar het feit dat zij er voor kiezen admin te zijn, betekent niet automatisch dat die keuze betekent dat ik hoef mee te betalen.
Groet,
Wytze