Auteur Topic: zoeken postings gebuiker XX  (gelezen 1959 keer)

edwindev

• Gast
Re: zoeken postings gebuiker XX
« Reactie #14 Gepost op: 5 februari 2008, 12:34:36 »
Citaat
Vbulletin en phpBB bieden wel 20 verschillende talen aan die functioneel gelijk zijn.
Helaas is het (nog) niet mogelijk om te upgraden naar phpBB of vBulletin met behoud van de huidige topics en posts. We zullen het dus moeten doen met wat we op dit moment hebben... :(

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #14 Gepost op: 5 februari 2008, 12:34:36 »

Offline Asahiflex

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • Proud member of LBA
« Reactie #13 Gepost op: 5 februari 2008, 11:40:40 »
Citaat
Mmm, ik zie het  :)

Maare... hoe zit het met de mogelijkheid om alle berichten van 1 lid op te roepen? Uit de uitleg hoger in dit topic af te leiden zou dit moeten kunnen. Ik slaag er echter niet in dit voor elkaar te krijgen. Wat doe ik verkeerd of wat moet ik precies doen?

Jan V.

Je kunt op de gebruikersnaam klikken (in een topic), dan zie je het profiel van deze gebruiker. Daaronder heb je de mogelijkheid om tot max. de laatste 25 berichten van deze gebruiker in te zien.

Functioneel gezien is dit forum inderdaad wat 'minder': bezoekers moeten veel meer moeite doen om te lezen wat ze willen lezen (m.n. berichten sinds het laatste bezoek, ongeacht het subforum waar deze berichten in staan). Misschien dat dit ooit nog wordt opgelost.
K20D, D-BG2, AF360FGZ, Canon EOS 5D MkI
F28/2.8, F50/1.7, F50/1.4, F50/2.8 macro, F100/2.8 macro, F135/2.8 [IF], F*300/4.5 ED [IF], F35-70, F35-105, F70-210
FA77/1.8, Sigma 500/4.5
Sigma 10-20, 500/4.5 APO EX

ToXiQ

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 5 februari 2008, 11:30:14 »
het is erg vreemd dat een packet zoals dit geen 1 op 1 NL versie heeft. Vbulletin en phpBB bieden wel 20 verschillende talen aan die functioneel gelijk zijn.

Het verhaal wordt anders als dit een beta versie is. Dan is dit mogelijk. Maar van beta versies zegt men ook niet gebruiken in productie omgevingen.

Normaal is een taal keuze alleen een nieuw bestand waaarin de vertaalde teksten staan en wat andere buttons. Maar kan eigenlijk niet leiden tot verschil in functionalitet.

Offline janver

• Pentaxian
  • **
  • Pentax rules!
« Reactie #11 Gepost op: 5 februari 2008, 10:28:52 »
Citaat
Jan,
daar hebben we al een topic over lopen: http://pentaxforum.nl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1199882265

Helaas is die optie nog niet beschikbaar in de software.

Johan.
Mmm, ik zie het  :)

Maare... hoe zit het met de mogelijkheid om alle berichten van 1 lid op te roepen? Uit de uitleg hoger in dit topic af te leiden zou dit moeten kunnen. Ik slaag er echter niet in dit voor elkaar te krijgen. Wat doe ik verkeerd of wat moet ik precies doen?

Jan V.
Pentax K100D + DA 12-24/4 AL ED [IF] + DA 18-55/3.5-5.6 AL + DA 50-200/4-5.6 ED + FA 77/1.8 Limited + A 50/1.7 + A 28/2.8 + K 400-600/8-12 Reflex + AF-540FGZ

Offline vvo

• Super Pentaxian*Ltd
  • voormalig K10D eigenaar
« Reactie #10 Gepost op: 5 februari 2008, 09:57:09 »
Jan,
daar hebben we al een topic over lopen: http://pentaxforum.nl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1199882265

Helaas is die optie nog niet beschikbaar in de software.

Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline janver

• Pentaxian
  • **
  • Pentax rules!
« Reactie #9 Gepost op: 5 februari 2008, 09:52:26 »
Citaat
Vreemd.. ik krijg een lijst met alle gebruikers, selecteer jouw naam, zeg toevoegen en jouw naam staat erin...
Let wel (deed ik eerst fout) klik ONDER de regel 'By User'. Je ziet niet eenvoudig dat die regel een Hyperlink is...
Werkt bij mij (ook) niet. Noch in de Nederlandse, noch in de Engelse versie.

Zou ook leuker zijn wanneer alle gewijzigde of aangevulde posts sinds een vorige bezoek ineens naar voren kunnen worden gehaald i.p.v. telkens alle topics te moeten gaan openen maar... misschien doe ik op dat punt nog iets niet goed??

Jan V.
Pentax K100D + DA 12-24/4 AL ED [IF] + DA 18-55/3.5-5.6 AL + DA 50-200/4-5.6 ED + FA 77/1.8 Limited + A 50/1.7 + A 28/2.8 + K 400-600/8-12 Reflex + AF-540FGZ

Offline vvo

• Super Pentaxian*Ltd
  • voormalig K10D eigenaar
« Reactie #8 Gepost op: 5 februari 2008, 09:17:29 »
Citaat
Maar even in dit topic:

Waarom zitten er verschillen tussen de Engelse en Nederlandse versie van het forum?

• Op de Nederlandse versie kan je de laatste 25 reacties inzien, op de Engelse slechts 10.
  • Verschil in knoppen onder de topics (PM, E-mail, WWW, etc.)
  • Het gesconstateerde verschil in tekstkoppelingen.

Het verschil in aantal reacties klopt. Ik heb alleen de NL versie gehackt hiervoor.

De overige genoemde verschillen zijn kennelijk standaard (een verschil).

Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

edwindev

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 5 februari 2008, 08:52:11 »
Maar even in dit topic:

Waarom zitten er verschillen tussen de Engelse en Nederlandse versie van het forum?

• Op de Nederlandse versie kan je de laatste 25 reacties inzien, op de Engelse slechts 10.
  • Verschil in knoppen onder de topics (PM, E-mail, WWW, etc.)
  • Het gesconstateerde verschil in tekstkoppelingen.

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #6 Gepost op: 4 februari 2008, 18:14:51 »
Ik gebruik meestal liever de UK/USA taal omdat die software versies meestal voorlopen. Tevens werk ik in opdrachten veel samen met amerikanen e.d. Thuis heb ik dus bijna alles in het engels staan...

Ben blij dat het nou werkt...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

ToXiQ

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 3 februari 2008, 18:49:11 »
Harry,

is er soms een reden waarom jij Engels op een Nederland forum gebruikt?

Op mijn Engelse en Nederlandse fora is alles gelijk maar op dit yabyum forum is er een verschil!

Misschien overstappen op phpBB dat werkt tenminste! Ongeacht welke taal je gebruikt!

Als je de Nederlandse taal hebt geselecteerd en dat lijkt mij logisch op een Nederlands forum heb je die keuze dus niet  >:( .

Bedankt voor je uitleg  :) ik kan nu op een Nederlands forum met de default taal Engels :o tenmisnte doen wat ik wil.

mvgr Walter
« Laatst bewerkt op: 3 februari 2008, 18:49:31 door ToXiQ »

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #4 Gepost op: 3 februari 2008, 18:15:34 »
Vreemd.. ik krijg een lijst met alle gebruikers, selecteer jouw naam, zeg toevoegen en jouw naam staat erin...
Let wel (deed ik eerst fout) klik ONDER de regel 'By User'. Je ziet niet eenvoudig dat die regel een Hyperlink is...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda

ToXiQ

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 3 februari 2008, 18:03:02 »
nee,

ik doe zoeken

en wil bijvoorbeeld al jouw postings zien. ik heb wel de keuze zoeken gebruiker. Maar als ik die aanklik komt mijn naam daarin.

Heel simpel ik wil alle postings van gebruiker XX zien dat kan met yabyum niet  :o

mvgr Walter

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #2 Gepost op: 3 februari 2008, 17:34:30 »
In de tabbalk boven "(home/Help/Search/members/USER cp/logout) klik op search.

By User: klik op de regel daaronder en je krijgt een lijst van alle Pentaxgebruikers. Je kan ook zoeken op naam...

Bedoel je dit?
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda

ToXiQ

• Gast
zoeken postings gebuiker XX
« Reactie #1 Gepost op: 3 februari 2008, 15:12:04 »
Hoi,

Misschien ga ik iets beter om met een phpBB forum maar ik kan met de zoekfunctie niet zoeken naar berichten geplaats door een andere gebruiker.

Als ik de optie zoeken gebruiker aanklik wil die alleen maar zoeken op mijn naam en dat is nu net wat ik niet wil!

Hoe kan ik zoeken op gebruiker XX wie helpt me!

mvgr Walter