[size=14]PENTAXFORUM.NL mini meet (updated)
Dierenpark Emmen
6 september 2009
[/size]
Beste Pentax Fotografen (m/v),
Zondag 6 september 2009 is het dan zover en zien we elkaar in Dierenpark Emmen. Dit dierenpark heeft verschillende zaken die het fotograferen erg leuk maken. Zo kent het park weinig kooien, tralies of plastic afscheidingen, maar veel meer natuurlijke barrières zoals slootjes en hoogteverschillen. Ook de grote overdekte vlindertuin is erg leuk.
Het park opent om 10:00 en sluit om 17:30. Voor verdere gegevens (parkeren, OV en on-line toegangsbiljetten) en een plattegrond kijk je even op de site van het park.
Let op: het dierenpark heeft twee locaties: Es en Centrum. Wij beginnen in Centrum (leeuwendeel) en eindigen in Es.
Het programmaWe zien elkaar om 10:30 bij Restaurant ’t Paviljoen (Code A op de plattegrond). Daar zijn ook kluisjes te huur (3x 50ct meenemen!). Ik denk dat een groep van 10-15 mensen met PENTAX gear makkelijk te vinden is

We drinken samen een kop koffie of thee, maken kennis, wisselen materiaal uit

en tegen 11:00 beginnen we te lopen.
Ik stel voor dat we de route aanhouden die in het park wordt aangegeven. Dat is lekker eenvoudig en je komt overal langs. Uiteraard zullen we wel flexibel zijn als het begint te regenen.
Het safarirestaurant (Code C op de plattegrond) ligt mooi op de weg om tussentijds voor de liefhebbers een broodje of frietje te scoren, even uit te rusten, elkaar wat shots te laten zien en eventueel weer materiaal te wisselen…
Verder zijn er ook altijd een aantal activiteiten in het park. Onder voorbehoud het volgende:
- 13:15 voeren van de mantelbavianen
- 14:00 bij mooi weer de olifanten onder de douche
- zowel 12:30 als 15:30 het trainen van de zeeleeuwen
Het aquarium, met name de haaien, is erg mooi. Fotografisch is het echter minder (of een uitdaging!).
De vlindertuin binnen moet de tijd voor genomen worden. De camera en lenzen moeten op temperatuur komen (neem voldoende doeken mee!) voordat je kan beginnen.
Het is mooi als we tegen 16:15 weer bij ’t Paviljoen terug zijn, eventueel spullen uit de kluisjes te halen en vervolgens naar locatie Es te wandelen. Uiteraard kunnen mensen ook kiezen om in Centrum te blijven.
ThemaGeen wedstrijd, maar het lijkt me wel leuk om eenieder te vragen één foto te maken met als thema “ZIEN†en die in een daarvoor te openen topic op het forum te plaatsen. Thema is uiteraard geïnspireerd door “The eye of a Pentax!â€.
Hints en tips- On-line kaartjes kopen is makkelijker en vaak goedkoper. Denk ook aan airmiles en pasjes van andere dierentuinen (krijg je vaak korting mee);
- Er zijn, volgens de website, kluisjes in de dierentuin. Dat kan makkelijk zijn om niet alles de hele tijd mee te hoeven slepen
.
ContactVoor gepast gebruik op de dag zelf zal ik jullie mijn mobiele nummer geven. Stuur een pm of email en ik reply met mijn email en 06-nummer.
NB: alle suggesties kunnen nog meegenomen worden en ook kunnen mensen zich nog steeds opgeven!
Deelnemers:Johan en Gerda, 2x K10D
Jos Abee (vanaf 12:00 uur), K10D
Mharda (Harry) en Perkamentus (Jaap), K-7 + K10D
Vulcan (Carel),
K110D K100D [size=10]
(edit by Vulcan)[/size]
KdJ (Kees), K100D Super
C20v (Jacco), K20D
Lensvision (Dimphy) + moeder, 2x PENTAX
Martijn Tilroe
Alwin
André Kok, tot 14:00