De lens was inderdaad binnen 24 uur geleverd en tot op heden heb ik nog niets kunnen ontdekken waarover ik niet tevreden ben

Het serienummer 000225 lijkt te impliceren dat er nog niet heel veel van gemaakt zijn

?
Ik zal wat foto's gaan maken om de kwaliteit op de proef te stellen, helaas heb ik maar 1 lens die een beetje in de buurt komt qua bereik en dat is de kitlens... Vergelijkingen worden dus lastig
Edit: Pixel voor pixel ontlopen de foto's tussen de kitlens en de tamron 10-24mm elkaar niet veel, ik heb wat foto's op 18 en 24 mm gemaakt en als je mij zou vragen welke foto van welke lens komt zal ik het niet kunnen zeggen. Wel lijkt de tamron bij 18 mm minder te vervormen als de kitlens maar dat lijkt me ook wel logisch gezien dat de uiterste stand van de kitlens is vs een tussenstand voor de tamron...
Ik verwachtte geen wonderen van deze lens gezien het de goedkoopste is in zijn segment, dus als hij dan niet onderdoet voor de kitlens ben ik dik tevreden!

Je hebt toch wel de vernieuwde versie uit 2009 aangeschaft mag ik hopen 
Als jij mij kan vertellen waaraan ik dat kan zien...
Maar wat ik begreep is er voor Pentax maar 1 serie? Ik kan in ieder geval niets vinden over een pre-2009 serie (buiten dan de nikon/canon vattingen)