Auteur Topic: PRINTERKEUZE  (gelezen 2109 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: PRINTERKEUZE
« Reactie #11 Gepost op: 10 december 2007, 23:38:39 »
Deze topic verplaatst van De Doka/Software  naar hier...
Een printer is alles behalve software, dus daar stond het niet op zijn plek.
Carel
« Laatst bewerkt op: 10 december 2007, 23:40:18 door Vulcan »
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: PRINTERKEUZE
« Reactie #11 Gepost op: 10 december 2007, 23:38:39 »

wim

  • Gast
Re: PRINTERKEUZE
« Reactie #10 Gepost op: 26 november 2007, 22:36:15 »
Allemaal bedankt voor jullie reactie's, maakt de keuze in ieder geval een stuk makkelijker.............. ;D

Groeten,
Wim

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: PRINTERKEUZE
« Reactie #9 Gepost op: 26 november 2007, 20:22:32 »
In princiepe print ik mijn foto's zelf niet. Een enkel keertje misschien. Ik laat foto's liever afdrukken, dat is goedkoper dan zelf doen. Daarnaast denk ik dat echt afgedrukte foto's langer goed blijven.
Mijn printer is een al redelijk bejaarde HP Deskjet 950C. Ik hou niet zo van Epson, ik heb er ook eens zo een gehad (type 660 of zoiets). En inderdaad zoals v11eric al opmerkte, een keer twee maanden opgeslagen, en de printkop was niet meer goed (levenslang verstopt!). Repareren was praktisch zo duur als een nieuwe kopen, dus in de vuilnisbak met dat ding! Voor mij nooit geen Epson meer!
Carel  
« Laatst bewerkt op: 26 november 2007, 20:22:55 door Vulcan »
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline John

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 638
  • Geslacht: Man
  • Het is ≠ Ik vind, vind ik.
Re: PRINTERKEUZE
« Reactie #8 Gepost op: 26 november 2007, 17:46:41 »
Canon en Epson zijn geen slechte keus, ze komen steevast vooraan bij de tests van de consumentenbond.

Als je weinig print is het misschien verstandig te vragen welk systeem er gebruikt wordt.

Er zijn namelijk printers met een vaste printkop en andere printers hebben de kop vast aan de cartridge, zodat je die telkens met de inkt vervangt.
Print je weinig kan ik me voorstellen dat een weggooikop beter is, raakt deze na een tijdje onbruik verstopt, is het gewoon een kwestie van de cartridge vervangen en je kan weer verder. Met een vaste kop zal je voor elkaar moeten krijgen dat je de verstopping zelf wegkrijgt, anders zit je aan een reparatie vast. Ik heb ooit een tijd een Epson Stylus Color gehad. Ik spreek wel over een jaar of tien terug. Was in die tijd één van de beste printers voor een betaalbaar bedrag en ik was er zeer tevreden mee. Ik had ook niet na een paar weken al een ingedroogde kop, misschien was het automatische reinigingsmechanisme wat doeltreffender dan tegenwoordig. Ik moet wel stellen dat een verstopte kop eindelijk de das omgedaan heeft bij deze printer, maar dat was na hem een jaar of 2 niet gebruikt te hebben.

Als je erg veel wilt printen en er aan denkt om de cartridges zelf bij te vullen of dat te laten doen, kan ik me voorstellen dat een 'vastekopprinter' daar beter voor geëigend is, gezien deze koppen al gemaakt zijn voor veelvoudig gebruik terwijl de 'vervangkopprinters' hoogstwaarschijnlijk een stuk minder duurzaam zijn, gezien ze ontworpen zijn om het maar één cartridge leeg te printen.

Groeten, John.

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re: PRINTERKEUZE
« Reactie #7 Gepost op: 26 november 2007, 15:34:26 »
Ik heb zelf een Canon IP4300 staan. In combinatie met het juiste fotopapier (van Canon zelf of Dixons) krijg je goede resultaten. De eenvoud van de meegeleverde software is ook wel handig.

Ik kocht het ding voor 99,- en na registratie kreeg ik nog een tegoedbon van 20 euro. Inwisselbaar voor Canon spullen (inkt, papier, harde waren) bij Dixons.


Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline Martijn

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1377
  • Geslacht: Man
  • Imagine a world with only Pentax!
Re: PRINTERKEUZE
« Reactie #6 Gepost op: 26 november 2007, 15:16:37 »
Wim,

Ben ook naar de zoom.nl geweest de kwaliteit die er daar werd uitgeprint was zeer slecht!
Een kleine printer van canon deed het nog het beste!
Hier een link naar ook iets interesants........
http://www.fan.tv/digitaal/toontext.asp?id=21559

GR>martijn
Pentax K100D Super - DA 18-55 AL - Sigma APO DG Macro 70-300 - Panagor 90 Auto Macro - A 50 1:1.4 - A 28 1:2.8 - Sigma 170-500 - Setje triggers -accesoires

www.flickr.com/photos/martijnbraat/

Offline v11eric

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 584
  • Geslacht: Man
  • vastleggen!!
Re: PRINTERKEUZE
« Reactie #5 Gepost op: 26 november 2007, 13:52:23 »
Ik heb het helemaal gehad met dat geprint :( Heb zelf een Epson #$%@ wee nie welke) print prachtig als je blijft printen. een paar weekjes stil zetten is funest, dan is er altijd wel een kleur die niet meedoet. of meerdere kleuren. blijft een gepruts en geknoei cardridges zijn hastikke duur en zo weer leeg. Print nu alleen nog zw met een oude laserprinter en die doet het altijd ;)

groetjes Eric
K10d | K5 | smc DA* 16-50 f2,8 | | smc DA 50-200 f4/5.6 | smc D FA 100 f2,8 macro | smc FA 50 f1.4 | smc DA* 300mm f4 sdm|Kenko 1.5X Pz-AF

edwindev

  • Gast
Re: PRINTERKEUZE
« Reactie #4 Gepost op: 26 november 2007, 13:33:13 »
Citaat
Voor de wat betere prints is inderdaad de Epson R800 een monsterlijk goede printer, maar wel afhankelijk van heel goede kalibratie, anders nogal snel last van kleurzwemen.
Dat klopt inderdaad, maar volgens mij moet je altijd serieus gaan kalibreren als je zelf wilt gaan printen...

Gertjan

  • Gast
Re: PRINTERKEUZE
« Reactie #3 Gepost op: 26 november 2007, 13:23:26 »
Even een tegenvraag, hoe serieus wil je gaan printen? Al je afdrukken in eigen beheer, of sporadisch een afdrukje maken? In het eerste geval is een leuke printer alleen niet genoeg maar zul je tijd en geld moeten steken in een goed gekalibreerd systeem (monitor en printer), om tot een goed eindresultaat te komen.

In het laatste geval zou ik je de Canon Pixma iP2500 van harte kunnen aanbevelen, veel printer voor weinig geld, heb zelf een voorloper ervan staan en print voor mij afdoende, zelfs voor opdrachten.

De Canon is oa. HIER te koop.

Voor de wat betere prints is inderdaad de Epson R800 een monsterlijk goede printer, maar wel afhankelijk van heel goede kalibratie, anders nogal snel last van kleurzwemen.

edwindev

  • Gast
Re: PRINTERKEUZE
« Reactie #2 Gepost op: 26 november 2007, 13:16:11 »
Volgens mij is de Epson Stylus Photo R800 dé printer binnen je budget voor het afdrukken van foto's (heb hem zelf (nog) niet).

wim

  • Gast
PRINTERKEUZE
« Reactie #1 Gepost op: 26 november 2007, 11:30:20 »
Zaterdag j/l ook op Zoom geweest, ook tevens met het doel om me te verdiepen in printers, was helaas geen beginnen aan, wat een drukte!
Mijn vraag aan jullie is deze; ik ben op zoek naar een printer, max. A4, geen all in one model, budget 250-350 euro. Hebben jullie een advies?

Groeten,
Wim