Auteur Topic: formaat beeldscherm  (gelezen 1222 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8281
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: formaat beeldscherm
« Reactie #10 Gepost op: 13 november 2007, 20:29:04 »
 >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(
De Viewsonic valt eigenlijk ook af: namelijk dvi over hdmi.
De beide Eizo's toch eigenlijk ook, de "eizo-meerprijs" is het niet waard bij deze schermen. Voor de prijs van het 21" eizo-scherm koop je ook een 24".
Wil ik toch voor de Dell 2407 WFP-HC gaan (niet voor de "dell-prijs") is het scherm tijdelijk (?) niet leverbaar.

Zo wordt het nooit wat.............
 >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: formaat beeldscherm
« Reactie #10 Gepost op: 13 november 2007, 20:29:04 »

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8281
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: formaat beeldscherm
« Reactie #9 Gepost op: 8 november 2007, 21:27:57 »
Citaat
Citaat
ComputerTotaal heeft deze maand een test van grote monitoren...

Bedankt voor de tip! Zal eens kijken of de test ook gericht is op fotobewerking (en niet alleen op games en filmkijken).

Het zijn voornamelijk nog grotere schermen en als S-PVA monitoren nog duurder, alhoewel de Vieuwsonic VX2435wn ook een interessant (lees: groter scherm) gaat vormen voor de beide Eizo's.
De Eizo in de test van computettotaal was helaas een van de weinige Eiz0-schermen met een TN-paneel.

greetz

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8281
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: formaat beeldscherm
« Reactie #8 Gepost op: 4 november 2007, 14:03:39 »
Citaat
ComputerTotaal heeft deze maand een test van grote monitoren...

Bedankt voor de tip! Zal eens kijken of de test ook gericht is op fotobewerking (en niet alleen op games en filmkijken).

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: formaat beeldscherm
« Reactie #7 Gepost op: 4 november 2007, 13:41:24 »
ComputerTotaal heeft deze maand een test van grote monitoren...
« Laatst bewerkt op: 4 november 2007, 13:41:43 door Harry »
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8281
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: formaat beeldscherm
« Reactie #6 Gepost op: 4 november 2007, 13:32:25 »
Hoewel tft-schermen tegenwoordig enorm verbeterd zijn, is betrouwbare kleurweergave nog wel een probleem. De topmodellen van bijvoorbeeld Eizo presteren hierin wel heel goed. Je praat dan wel over schermen van meer dan 1000 euro (beter: rond de 2000 euro). Dus zo gek was die prof nog niet.

Voor de doorsnee fotograaf voldoet een tft-scherm prima, mits het paneel van het type (S-)PVA of IPS is. De zogenaamde TN-panelen zijn namelijk niet goed in kleurweergave. De meeste tft's zijn helaas van het  type TN. Bij de tft is regelmatige calibratie van het scherm dan wel een vereiste.

Ik ben nog aan het dubben tussen een Eizo FlexScan S2031WH (20") en een Eizo FlexScan 2111W (21").
Beide monitoren zijn van het type S-PVA. Grotere afmetingen worden voor mij te duur.

greetz


Offline Hen

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3394
  • Geslacht: Man
  • Zie het maar zo.
    • Hen Metsemakers fotografie
Re: formaat beeldscherm
« Reactie #5 Gepost op: 4 november 2007, 12:31:26 »
Vwb beeldschermen zag ik laatst bij een prof iets waar ik me over verbaasde...
Hij had naast een 17" LCD scherm een oud 19" beeldbuisscherm (aquariummodel ;-))
aan zijn pc verbonden. Dit sec en alleen vanwege het feit dat dit de kleuren optimaal
weergeeft volgens hem.

Zodra er dus behoefte is aan optimale kleurstellingen en beoordelingen ging hij kijken via
de grote kast.

Pentax K10D - Pentax K-x Body's. SMC-DA 1:4-5.6 50-200mm; SMC-DA 1:3.5-5.6 18-55 mm; SMC-M 1.7 50 mm; Tamron SP AF 90mm F/2.8 DI Macro 1:1; Sigma 10-20; Velbon Sherpa 200R statief; Starblitz 1000 ringflitser; Sandisk III

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8281
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: formaat beeldscherm
« Reactie #4 Gepost op: 2 november 2007, 17:40:30 »
Bedankt voor de reacties. Ik begrijp dat een 20" voldoet. Voor 2x 22" heb ik geen ruimte op mijn bureau en al helemaal niet in mijn portemonnee. S-Pva monitoren zijn niet goedkoop.
Ik ben wel van plan om mijn huidig schermpie er naast te houden, bijvoorbeeld voor de playlist van WinAmp etc.

greetz

Offline Martijn

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1377
  • Geslacht: Man
  • Imagine a world with only Pentax!
Re: formaat beeldscherm
« Reactie #3 Gepost op: 30 oktober 2007, 06:46:04 »
Ik heb een Acer 20 inch scherm met een resolutie van 1680x1050 vind het erg lekker werken je hebt lekker veel overzigd en je kan makkelijk meerdere dingen tegelijk open hebben staan 8-)

GR>martijn
Pentax K100D Super - DA 18-55 AL - Sigma APO DG Macro 70-300 - Panagor 90 Auto Macro - A 50 1:1.4 - A 28 1:2.8 - Sigma 170-500 - Setje triggers -accesoires

www.flickr.com/photos/martijnbraat/

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re: formaat beeldscherm
« Reactie #2 Gepost op: 29 oktober 2007, 22:26:16 »
Ik vind het werken met breedbeeldschermen heerlijk.
Ik werk op een systeem met 2 identieke Iiyama's 22 inch breedbeeld monitoren.
Werkt erg prettig vind ik. Resolutie is 1680x1050 pixels.


Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8281
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
formaat beeldscherm
« Reactie #1 Gepost op: 29 oktober 2007, 21:30:36 »
Hallo,
Ik ben op zoek naar een nieuw tft-monitor. Ik gebruik nu een HPvs15. Dit is een 15" 4:3 scherm met TN-panel.
Ik een een drietal schermen op het oog, alle drie van Eizo en alle drie s-pva panelen.
Het gaat om een 19" 4:3 scherm, een 20" 16:10 scherm en een 21" 16:10.
Ik heb begrepen dat een 20" 16:10 qua hoogte gelijk is aan een 17" 4:3 scherm. Dit lijkt mij voldoende. Is dat zo, wat zijn jullie ervaringen?

De resolutie van de 20" en 21" zijn overigens gelijk, namelijk 1680x1050, niet helemaal 100% 16:10). Hebben jullie ervaringen met het werken met een breedbeeldscherm? Zo ja, zijn die positief of negatief (voor wat betreft beeldbewerking en het bekijken van foto's.

greetz