Tsja, lijkt me de beste plaats om dit te vragen...
Onlangs heb ik van mijn moeder haar oude camera's gekregen, zij heeft er vanaf haar jeugd met veel plezier mee gefotografeerd maar heeft inmiddels ook het analoge tijdperk verlaten...
Zij is overgestapt op een Nikon compact omdat het zij er niet meer mee wou 'zeulen'... Nu bij mij de interesse behoorlijk is aangewakkerd mocht ik het oude spul meenemen (yihaa

).
Nu vraag ik mij ook af of de lenzen op mijn K110 te zetten zijn... zou wel een mooie uitbreiding zijn op mijn, nu nog, kale setje. Het zijn de volgende lenzen:
Meyer-Optik-Gorlitz Domiplan 2.8/50 (van een oude Practica)
Nikkor-SC Auto 1:1,4 f=50mm (volgens mij de standaard lens van een oude Nikkormat)
Nikkor QC Auto 1:2,8 f=135mm (telelens voor diezelfde Nikkormat)
Het Meyer objectief heeft schroefdraad, de beide Nikkor lensen hebben een vatting die lijkt op die van mijn Pentax. Ik ga echter niet zomaar schroeven met het risico dat ik mijn camera deze week nog naar de reparateur moet brengen, heb hier te weinig kaas van gegeten (lees: ben nogal een schijterd wat dat betreft

)
Wie o wie heeft hier ervaring mee of weet of dit nog bruikbaar is of gewoon leuk is voor de vitrine...
alvast bedankt!!
groetjes,
Raymond