Auteur Topic: PROBLEMEN FOTOALBUM  (gelezen 928 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Rob

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 131
  • just beginning is the path to the end
Re: PROBLEMEN FOTOALBUM
« Reactie #7 Gepost op: 10 november 2007, 19:04:19 »
Je bent niet alleen je resolutie kwijt geraakt ytze 8-)
Bedankt dat jij het heb ervaren, ben binnenkort van plan ook wat albums te maken en weet nu waar ik op moet letten.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: PROBLEMEN FOTOALBUM
« Reactie #7 Gepost op: 10 november 2007, 19:04:19 »

Offline Wytze

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1003
  • Geslacht: Man
  • PENTAXTIC
Re: PROBLEMEN FOTOALBUM
« Reactie #6 Gepost op: 10 november 2007, 17:23:15 »
Ballone, Harry en Guido!

Het probleem is opgelost. Ik heb gewoon een domme fout gemaakt. Op het moment dat je van Picasa naar "Mijn afbeeldingen"exporteert, krijg je een kader waarbinnen je niet alleen bladert naar de bestemmingsmap, maar ook kan aangeven wat je met de resolutie wilt doen. Bij mij stond de resolutie op 800, ipv "de originele resolutie behouden". Ik heb nu het album op deze wijze gemaakt: geen problemen meer. Ik wil jullie vanaf deze plek hartelijk bedanken voor het meedenken!


Groet,



Wytze
« Laatst bewerkt op: 10 november 2007, 23:28:57 door Wytze »

Guido_Franssens

  • Gast
Re: PROBLEMEN FOTOALBUM
« Reactie #5 Gepost op: 10 november 2007, 12:09:28 »
Oppassen met slepen soms sleep je alleen de thumbs en die zijn idd te klein.

wat helt is Ctr "a" om al je foto's te selecteren. Dan naar de nieuwe locatie en Ctrl "v" om te plakken.

Guido

Offline Wytze

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1003
  • Geslacht: Man
  • PENTAXTIC
Re: PROBLEMEN FOTOALBUM
« Reactie #4 Gepost op: 10 november 2007, 12:01:22 »
Beste Harry,


Bedankt dat je met me mee wil denken!!

De K10 staat op 10m, drie sterren, dus hoogste JPEG kwaliteit.

Ik sla de foto's gewoon op in "Mijn afbeeldingen". Daaruit pluk ik ze voor Picasa om eea bij te werken. Ik exporteer ze dan weer in "mijn afbeeldingen" terug maar wel in een ander mapje dat ik aanduid met "selectie" zodat ik ze vandaar uit kan slepen naar het programma van het fotoalbum. Ik heb zowel die van CeWe geprobeerd als die van de Hema. Beide albums geven dit probleem van de lage resolutie aan. Wil je nog iets weten, vraag het gerust! En nogmaals: bedankt!!!

Groet, Wytze

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: PROBLEMEN FOTOALBUM
« Reactie #3 Gepost op: 10 november 2007, 08:43:12 »
Citaat
Beste forumvrienden,

Welk digitaal fotoalbum ik ook probeer, telkens krijg ik een waarschuwing dat een groot aantal foto's gemaakt met mijn k10 (in JPEG) niet goed in het album afgedrukt kunnen worden, vanwege een te lage resolutie.  :'(  Ik begrijp niet hoe ik dit probleem kan oplossen. Ja, het lukt wel als ik de door mij aangeleverde foto's verklein tot postzegelformaat, maar dat is niet de bedoeling. Welke crack helpt mij met een goede tip??!
Groet,
Wytze

Beste Wytze,

Ergens gaat er iets fout, dat is duidelijk. 10MP is behoorlijk heavy en circa 5x zo veel als je nodig hebt voor een fotoalbum...

Twee vragen:
Check camera setting: Menu / Opname
JPEG opn pixels moet 10m zijn
JPEG kwal niveau moet *** zijn

Vertel aub even hoe je workflow eruit ziet. Foto's staan op kaartje. Haale je met snoertje de foto's van de camera of steek je het kaartje in de reader?
Importeer je de foto's in een programma of gebruik je windows verkenner enz.enz..

Dan kunnen we kijken waar het probleem zit... Geef ook even aan welke digitale albums je hebt geprobeerd...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

ballone

  • Gast
Re: PROBLEMEN FOTOALBUM
« Reactie #2 Gepost op: 9 november 2007, 22:14:13 »
Wytze,

ik maak de foto-albums bij Phototools.nl. Ik heb een 6 megapixel camera (*ist DL), maar ik ondervind geen problemen bij het uploaden van de foto's. Je kunt daar zelfs een gehele map in 1 x automatisch uploaden.
Ik zet van tevoren de foto's die ik in een album wil hebben in een aparte map, zodat ik ze automatisch kan uploaden.
Daarna kan je met het bij hun gedownloade programma (phototools creator 4) nog alles naar eigen inzicht aanpassen, zoals achtergrondkleur, teksten bij je foto's, etc. etc.
Ze zijn wat duurder dan de Hema of het Kruidvat, maar ik vind ze ook beduidend beter met hun albums.
Hier te vinden: http://www.phototools.nl/

gr. ballone
« Laatst bewerkt op: 10 november 2007, 07:38:50 door ballone »

Offline Wytze

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1003
  • Geslacht: Man
  • PENTAXTIC
PROBLEMEN FOTOALBUM
« Reactie #1 Gepost op: 9 november 2007, 21:55:57 »
Beste forumvrienden,

Welk digitaal fotoalbum ik ook probeer, telkens krijg ik een waarschuwing dat een groot aantal foto's gemaakt met mijn k10 (in JPEG) niet goed in het album afgedrukt kunnen worden, vanwege een te lage resolutie.  :'(  Ik begrijp niet hoe ik dit probleem kan oplossen. Ja, het lukt wel als ik de door mij aangeleverde foto's verklein tot postzegelformaat, maar dat is niet de bedoeling. Welke crack helpt mij met een goede tip??!



Groet,


Wytze