Auteur Topic: lenzen of??  (gelezen 1092 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

admin

  • Gast
Re: lenzen of??
« Reactie #8 Gepost op: 25 september 2007, 10:49:09 »
Pim,

Bedankt voor je duidelijke uitleg... je hebt helemaal gelijk. Zie board aanpassingen.

André (Admin)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: lenzen of??
« Reactie #8 Gepost op: 25 september 2007, 10:49:09 »

Ruben

  • Gast
Re: lenzen of??
« Reactie #7 Gepost op: 6 september 2007, 23:53:22 »
een setje lenzen of een lenzen setje ;)

ja Je hebt natuurlijk helemaal gelijk.. er zijn zeker weten nog veel voorkomende ingeburgerde foutjes.
Vatting, fitting, verscherpen, klein diafragma zeggen en een grote bedoelen... :o ;D ;D

Pim

  • Gast
Re: lenzen of??
« Reactie #6 Gepost op: 6 september 2007, 14:17:17 »
Citaat
Maar Pim toch.......

Eerst een vurig pleidooi om lenzen objectieven te noemen en daarna zonder blikken en blozen opbiechten dat je die prachtdingen "glas" noemt.

Even voor de duidelijkheid.   Dit is glas....... (behalve de inhoud dan)

Groeten, Lucien

Ja Lucien de mens is soms wispelturig,maar mooie foto en knap dat jij een OBJECTIEF kunt vol schenken en de dop op de fles kunt laten. Dat wil ik ook leren.
Maar ik beloof je ik zal voortaan die duvelse glazen altijd objectieven noemen.

Groet
Pim.




lreyns

  • Gast
Re: lenzen of??
« Reactie #5 Gepost op: 6 september 2007, 12:58:31 »

Maar Pim toch.......

Eerst een vurig pleidooi om lenzen objectieven te noemen en daarna zonder blikken en blozen opbiechten dat je die prachtdingen "glas" noemt.

Even voor de duidelijkheid.   Dit is glas....... (behalve de inhoud dan)

Groeten, Lucien




Pim

  • Gast
Re: lenzen of??
« Reactie #4 Gepost op: 6 september 2007, 09:41:25 »
Citaat
Tja, objectief gezien heb je gelijk, maar typt je lens, als je iedere keer objectief moet typen....... ;D

Dat is ook weer waar,het is een lang woord om te typen. Daarom noem ik het ook wel eens glaswerk of zelfs glas.

asplx

  • Gast
Re: lenzen of??
« Reactie #3 Gepost op: 6 september 2007, 05:07:51 »
Tja, objectief gezien heb je gelijk, maar typt je lens, als je iedere keer objectief moet typen....... ;D

lreyns

  • Gast
Re: lenzen of??
« Reactie #2 Gepost op: 6 september 2007, 01:02:30 »
Hoi Pim,

Als je het objectief bekijkt klinkt objectief inderdaad een stuk beter als lens.

Lucien

Pim

  • Gast
lenzen of??
« Reactie #1 Gepost op: 5 september 2007, 23:38:06 »
Waar ik een beetje moeite mee heb is het volgens mij het verkeerd gebruik van het woord "lenzen" wanneer "objectieven" worden bedoeld.
Objectieven zijn opgebouwd uit glasdelen,ieder deel is een lens en bijelkaar opgeteld ontstaat een objectief.
Objectief klinkt ook veel beter als je net enige honderden euro's eraan gespendeerd hebt.
Dan nog vind ik een M3.5-28mm een te gek objectiefje,superscherp en voor rond de €25 te koop.
Of draaf ik door??