Auteur Topic: Re: Foto's amateur judoka's Verder als lenzen voor judo  (gelezen 3519 keer)

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Foto's amateur judoka's
« Reactie #7 Gepost op: 25 april 2009, 09:59:58 »
Citaat

mijn zoon van 6 gaat over een tijdje na het behalen van zijn zwemdiploma op voetbal, ik hoop in die tijd de sigma 70-200 F2.8 in bezit te hebben voor sport fotografie.
Billie het gaat om deze

gr kees

Die wil ik ook nog heben :) maar vergeet niet ook iets in het bereik van 18-70 mee te nemen. Kan je naast het doel staan, is het niet mogelijk daar de actie te pakken :)
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #7 Gepost op: 25 april 2009, 09:59:58 »

kdj4

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 24 april 2009, 18:20:02 »
Citaat
Beste Koos ,

ben ook geinteresseerd in het maken van judofoto's maar dan zonder flits. Ik heb nu nog de standaard zoom van pentax 70-200mm maar zit altijd in de hoge iso's te knoeien dus altijd ruis.  Ben toch wel benieuwd of je ook judo foto's zonder flits maakt en wat voor lens je dan gebruikt.
gr.Billie

mijn zoon van 6 gaat over een tijdje na het behalen van zijn zwemdiploma op voetbal, ik hoop in die tijd de sigma 70-200 F2.8 in bezit te hebben voor sport fotografie.
Billie het gaat om deze

gr kees
« Laatst bewerkt op: 24 april 2009, 18:20:44 door kdj4 »

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Lenses are the eyes of your Pentax
« Reactie #5 Gepost op: 24 april 2009, 11:43:13 »
Hi Billie, ik ga met Mharda mee. Je zou in eerste instantie kunnen beginnen met een snelle 50mm en de manuele zijn voor een paar tientjes te koop. De FA 50 F1.4 is nog wel nieuw te vinden, maar dan zit je al op 200 euri.
Enkele andere interessante oude primes zijn de 85mm, de 100mm en 135mm. Van de 85 en 135 zijn ook lichtsterke (F1.8) * versies uitgebracht maar die kosten een vermogen (vanaf 800 euri).

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #4 Gepost op: 24 april 2009, 05:34:31 »
Citaat
Dank je voor je reactie toch zit ik nog even met de vraag waarom je geen prime kunt gebruiken. Als ik mijn foto's bekijk zijn ze allemaal tussen de 80 en de 105 mm genomen. Is het dan niet mogelijk om bv. de Tamron 2.8/90mm te gebruiken voor de judo foto's . Ik zit namelijk geregeld aan de rand van de mat.

Natuurlijk, als je geregeld aan de rand kan zitten dan is een prime te overwegen. Ik zou dan zelf liever iets meer groothoek nemen, je kan altijd croppen, terwijl afgehakte personen moeilijk te helen is :)

De Tamron 90mm Macro (twee functies in één lens: sport en macro) zou een leuk experiment kunnen zijn. De 70mm Ltd's is een (dure) mooie optie, maar je zou zelfs eens kunnen denken aan een 50mm lens. De 50mm 1.4 of 1.7 zijn voor een paar tientjes te koop, maar dan heb je geen AF. De nieuwe 50mm 1.4 is weer aan de prijs.

Ik ben alleen bang dat als je zoons wat verder zijn en je naar tournooien gaat, je echt wat verder weg komt te zitten.
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda

Ron_Werink

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 24 april 2009, 00:07:37 »
Dank je voor je reactie toch zit ik nog even met de vraag waarom je geen prime kunt gebruiken. Als ik mijn foto's bekijk zijn ze allemaal tussen de 80 en de 105 mm genomen. Is het dan niet mogelijk om bv. de Tamron 2.8/90mm te gebruiken voor de judo foto's . Ik zit namelijk geregeld aan de rand van de mat.

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #2 Gepost op: 23 april 2009, 05:30:10 »
Citaat
Beste Koos ,

ben ook geinteresseerd in het maken van judofoto's maar dan zonder flits. Ik heb nu nog de standaard zoom van pentax 70-200mm maar zit altijd in de hoge iso's te knoeien dus altijd ruis.  Ben toch wel benieuwd of je ook judo foto's zonder flits maakt en wat voor lens je dan gebruikt.
gr.Billie

Tja, sportfoto's zonder flits... Dan gaat het eerst om de afstand tot de mat. Ik denk dat als je dichtbij kan komen de 16-50 F2.8 geen gekke keus is. Eventueel de 50mm 1.7 maar een prime lijkt me lastig als je niet zelf je plaats (afstand) kan kiezen.
Schiet altijd in RAW omdat je dan nog de meeste opties hebt om het vaak slechte licht te verbeteren.
Lenzen zo lichtsterk als je kan betalen.
ISO zo hoog mogelijk, beter wat ruis dan een bewogen foto.
Verder een denoiser er over heen halen (noise ninja oid).
Met name bij worpen, zal je hele snelle sluitertijden nodig hebben: 1/1000. Bij klemmen op de mat kan je wellicht terug naar 1/500
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda

Ron_Werink

• Gast
Re: Foto's amateur judoka's Verder als lenzen voor judo
« Reactie #1 Gepost op: 22 april 2009, 22:36:51 »
Beste Koos ,

gr.Billie
« Laatst bewerkt op: 25 april 2009, 09:58:29 door Harry »