Hallo,
Zoals gezegd in mijn voorstelling ben ik hier al geruime tijd passief aanwezig op dit forum. Ik ben al een dik half jaar op zoek naar een dslr, zo heb ik bijna elke review erop zitten, elke keer waar ze dslr’s verkopen (vb MediaMarkt) is elk toestel in de hand genomen. En ja elk toestel heeft wel zijn minpunt(en). Zo ben ik uiteindelijk uitgekomen op Pentax. Mijn keuze is gevallen op de k20d. Ik dacht eerst te gaan voor het setje met de 18-55 plus 50-200 voor € 1079. Ik wil best wat meer geven voor wat extra kwaliteit. Aangezien ik graag een degelijke telelens wil hebben (voor vogels en vliegtuigen te spotten) kom ik met deze 50-200 zeker te kort. Ook heb ik graag een standaard zoomlens. Dus dacht ik de body te nemen met een goede standaard zoom ik dacht de
pentax DA 18-55 II of zoals ik hier al regelmatig ben tegengekomen de
sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC MACRO (goed meegenomen voor macrofotografie, alhoewel ik daar later misschien een echte macrolens voor aanschaf), de
tamron 17-50. Voor een telelens is er de pentax 55-300, waar ik eventueel de
Sigma 120-400mm Pe F/4.5-5.6 HSM kan tegenover zetten. Alhoewel de foto’s van de
pentax 55-300 er op
www.pentaxphotogallery.com er wel goed uitzien, is er een betere lens van ongeveer deze prijsklasse (mag iets meer kosten). Waar ik mij vooral met wil bezighouden is nachtfotografie, landschappen, vogels spotten ,vliegtuigen en historische bouwwerken. Door zoveel zitten te rondneuzen weet ik het helemaal niet meer. Ik zoek dus een prijs/kwaliteit lichtsterke standaard zoom en dito telelens. Aanraders of afraders zijn zeker welkom!!!
Alvast bedankt!!