Auteur Topic: Pentax lenzen zijn goed maar......  (gelezen 4410 keer)

Offline C20v

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re: Pentax lenzen zijn goed maar......
« Reactie #11 Gepost op: 12 november 2008, 22:15:02 »
Zo was ik 2 weken geleden in Zaandam bij een zaak: 1x K100dsuper+kitlens, in de aanbieding voor €649,-  :o :o :o

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #11 Gepost op: 12 november 2008, 22:15:02 »

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #10 Gepost op: 12 november 2008, 16:39:40 »
Citaat
In mijn geval, de aanschaf van een K200D met pentax 18-250 mm objectief was het € 699 bij de internetwinkel en € 1329,00 euro bij een plaatselijke fotoboer.
Keuze was dus vrij snel gemaakt.

Zo'n fotozaak is m.i. geen lang leven meer beschoren... Winst ja, maar dit is excessief!
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

helder54

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 12 november 2008, 11:15:58 »
In mijn geval, de aanschaf van een K200D met pentax 18-250 mm objectief was het € 699 bij de internetwinkel en € 1329,00 euro bij een plaatselijke fotoboer.
Keuze was dus vrij snel gemaakt.

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #8 Gepost op: 11 november 2008, 12:55:48 »
Ikzelf weeg het altijd af. In principe koop ik camera, lenzen, flitsers e.d. bij de vakhandel. In mijn fotozaak krijg ik goed advies. Ik pak meestal de konijnenbergprijs en daar mag hij dan iets boven zitten, denk aan een procent of 5.

Toen ik mijn statief ging uitzoeken, heeft de eigenaar echt veel tijd aan mij besteed. Toen heb ik gewoon een diepe zucht geslagen en betaald. Verder niet eens gekeken...

Voor een filtertje, schoonmaakdoekje oid ja, dat koop ik voor de laagste prijs. Internet of ergens anders...

Kortom, ik betaal voor advies en service.

80 euro op de 300 vindt ik echter meer dan stevig... Overigens zie ik op de site van Konijnenberg niet de Pentax versie staan. De CANON/NIKON/SONY zonder stabilisatie kosten 225 euro. Dat wil zeggen dat ik in mijn fotozaak tot 250 euro ga.

Laatste tip: soms kan ook een combi aankoop beide partijen tevreden maken. Bijvoorbeeld lens met filters...  
« Laatst bewerkt op: 11 november 2008, 13:05:22 door Harry »
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline Corros

• Super Pentaxian
  • J316
    • Website
« Reactie #7 Gepost op: 6 november 2008, 22:51:12 »
Het is belangrijk om af te wegen wat de extra service je waart is. 80 euro verschil is veel geld op een lens van 300 euro, maar niet op een lens van 1500. Daarnaast is het zo dat winkeliers (via internet of gewoon in de winkel) een product eigenlijk altijd kunnen omruilen voor een nieuwe wanneer het gebrek binnen een korte termijn tevoorschijn komt. Dit heet een zogenaamde DOA (dead on arival) regeling.

In het geval een lens direct kapot is wanneer je die nieuwe koopt, laat je niet afschepen met een reparatie, maar vraag gewoon om een nieuwe. De winkelier kan deze dan gewoon opsturen als zijnde voorraad die kapot is.

Daarnaast koop ik ook wel eens wat bij webshops, maar alleen wanneer daar wel een gewone winkel bij zit. Dan heb je toch altijd een adres waar je langs kan gaan (al is dat 300 km ver weg).

grz,

Corros
« Laatst bewerkt op: 6 november 2008, 22:52:46 door Corros »
Alles wat relevant is over mij te weten is te vinden op: Website volg mij via twitter

Marinus84

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 6 november 2008, 22:24:58 »
Citaat
Bij de winkel in mijn buurt betaal ik 85 euro meer voor een lens 18-200 van Sigma, dan in een webshop.  Voor mij is dat best een hoop geld. Service van een vakhandel kan inderdaad prettig zijn. Het moet wel zo zijn dat ik een eerlijk en goed advies krijg en dat is lang niet altijd zo.
Wat is wijsheid?

En hier in Haarlem heb je zelfs een fotozaak die meer dan 200% van de internetprijzen vraagt. Waar gaat dat heen denk ik dan...
Bovendien heeft camera.nl goede service, en waar ik helemaal van te spreken ben is fotokonijnenberg!

Offline franck

• Senior Member
  • **
  • Pentax k3ii Tamron 90 mm Sigma 17-70 pentax55-300
« Reactie #5 Gepost op: 6 november 2008, 21:30:23 »
 Bij de winkel in mijn buurt betaal ik 85 euro meer voor een lens 18-200 van Sigma, dan in een webshop.  Voor mij is dat best een hoop geld. Service van een vakhandel kan inderdaad prettig zijn. Het moet wel zo zijn dat ik een eerlijk en goed advies krijg en dat is lang niet altijd zo.
Wat is wijsheid?
Het belangrijkste onderdeel van de camera , is de mens erachter.

Offline Mayflower

• Senior Member
  • **
  • C'est le ton qui fait la musique.
« Reactie #4 Gepost op: 4 oktober 2008, 09:46:34 »
Soms koop ik ook liever bij een winkel in de buurt. Echter ik heb ook goede ervaringen met een internetwinkel die absoluut niet moeilijk doet als er wat aan de hand is. Geld terug, omruilen. No problemo. Als je het niet wil opsturen dan kan je er ook nog altijd naar toe.
K10 D | F 70-210 4.0 | F 300 4.5 | FA 28-70 4.0 | Pentax FA 50 1.4 | Sigma 105 2.8 | Tamron 18-250 3.5-6.3

Offline johan v.L

• Pentaxian
  • **
  • Het kan altijd beter!
« Reactie #3 Gepost op: 30 augustus 2008, 13:15:11 »
Citaat
Ha geweldige service van je fotozaak Johan. Juist om dit soort zaken vind ik het niet erg om een paar tientjes extra te moeten betalen bij mijn fotozaak. Daar lopen ook fotografen en die snappen ook meteen je probleem.
Heb je meteen in de winkel getest of deze wel goed werkte?  ::)

grtz, Andre

Ja deze werkt perfect heb al een voorbeeld op de sport site gezet met het advies van jou op de stand TAv

Gr. Johan
Pentax K3II met grip/K5 met grip/Pentax-DA 18-135/Sigma AF 70-200 F2.8 /Sigma 17-70mm F2.8-4 macro HSM/

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Lenses are the eyes of your Pentax
« Reactie #2 Gepost op: 30 augustus 2008, 13:12:26 »
Ha geweldige service van je fotozaak Johan. Juist om dit soort zaken vind ik het niet erg om een paar tientjes extra te moeten betalen bij mijn fotozaak. Daar lopen ook fotografen en die snappen ook meteen je probleem.
Heb je meteen in de winkel getest of deze wel goed werkte?  ::)

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline johan v.L

• Pentaxian
  • **
  • Het kan altijd beter!
Pentax lenzen zijn goed maar......
« Reactie #1 Gepost op: 29 augustus 2008, 20:00:45 »
Hallo,

Hier even een bevinding die toch ook wel eens gemeld mag worden, ik had twee weken geleden een Pentax SMC DA* 50-135 1:2.8 ED gekocht (bij foto video Boom in Haaksbergen) omdat de resensies hier zo goed waren en mijn vriend er ook een heeft en er erg tevreden over is.......geweldige lens zoals je mag verwachten van Pentax maar ook bij hun kan er wel eens wat fout gaan in de assemblage (denk ik) want ik had het probleem dat de AF niet werkte tussen de 90 en 135 mm. :(

Weliswaar een paar tientjes duurder als bij een internet winkel maar dat is het me nu al waard geweest want door de service van de winkel en Pentax kon ik na een belletje gisteren vandaag gewoon een nieuwe komen halen, toch erg fijn dat je dan gewoon een aanspreek punt hebt die weet waar je het over hebt en niet meteen het antwoord krijgt van we sturen hem wel op.

Al met al Pentax is gewoon geweldig spul maar ook daar kan er wel eens wat fout gaan maar dat lossen ze dan op met goede service.

Zo ik wou het maar even gezegd hebben ;D

Ps. Andre ik heb meteen je raad opgevolgt zoals je ziet

Gr. Johan
« Laatst bewerkt op: 29 augustus 2008, 20:03:12 door ward03 »
Pentax K3II met grip/K5 met grip/Pentax-DA 18-135/Sigma AF 70-200 F2.8 /Sigma 17-70mm F2.8-4 macro HSM/