« Reactie #1 Gepost op: 13 mei 2008, 13:52:49 »
Vanaf het begin heeft de autofocus van het objectief niet echt lekker gewerkt. Het begon ermee dat er alleen scherp gesteld werd met gebruik van de AF knop op de body en vervolgens weigerde hij op oneindig scherp te stellen om er tenslott helemaal mee te stoppen. Afgezien van het scherpstellen werd de overige objectief informatie nog wel goed door gegeven.
Aan de body kan het niet liggen want mijn DA* 50-135 objectief werkt verder prima. Vanmiddag ga ik hem voor reparatie terug sturen. Ik ben benieuwd wat het is want ik hoop wel dat de SDM verder een betrouwbare techniek is. Met een K20D en een DA* objectief kun je vor zover ik weet niet terug vallen op de interne AF motor van de body.
Wel moet ik zeggen dat bediening met de hand (MF stand op het objectief) en het gebruik van de AF indicatoren erg prettig en goed werkt. Je kunt dan erg makkelijk de juiste AF spot opzoeken (vele malen sneller dan met de hand een AF sensor kiezen). Maar voordat ik dit goed doorhad zijn er toch nog wel een aantal opnames mislukt en heb ik aardig staan klungelen.
Mijn vertrouwen in SDM heeft nu een behoorlijke deuk opgelopen. Ik hoop dat dit tijdelijk is en dat de reparatie snel (voor mijn volgende vakantie) uitgevoerd kan worden. Zo niet dan ga ik maar eens shoppen voor een 18-55 invaller.
Groeten, Bob

MX1, K3+grip, DA-50, DA18-55WR, DA50-200WR, DA*SMC 16-50, DA*SMC 50-135, Tamron 90mm Macro, Tamron 10-24, Tamron 70-300, AF540FGZ Flash, O GPS1, remote F&O-RC1.