Auteur Topic: roofvogelshow: hoe te fotograferen  (gelezen 3200 keer)

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: roofvogelshow: hoe te fotograferen
« Reactie #6 Gepost op: 1 juli 2008, 11:29:32 »
Avifauna is altijd leuk, maar de roofvogelshow is erg beperkt. Er zijn in NL een aantal valkerijen die echte roofvogel photoshoots hebben. Eerst wat theorie, dan vliegen en eventueel binnen close ups. Staat bij mij ook nog op het verlanglijstje!
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #6 Gepost op: 1 juli 2008, 11:29:32 »

kekavo

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 21 juni 2008, 14:47:31 »
Wat balen! Ik moest die dag op een andere afdeling werken, en had daardoor geen tijd om naar de show te gaan. nou ja, nu zit er maar 1 ding op: mijn vriend overhalen om van de zomer eens naar de avifauna te gaan om daar de vogelshow op de kiek te zetten.

Atmikes

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 8 juni 2008, 17:44:28 »
Meestal weet je op voorhand nooit wat je mee moet nemen en moet je dus de hele "rimram" meezeulen, dan kan je nog ter plaatse beslissen...

kekavo

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 8 juni 2008, 13:40:37 »
Bedankt voor je advies.

Een lichtsterk objectief heb ik helaas neit, ik zal moeten roeien met de riemen die ik heb. ik heb wel een telelens, 100-300. ik neem hem mee voor als het idd nodig is. Ik heb geen idee hoe dichtbij ik kan komen.

Atmikes

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 7 juni 2008, 08:38:35 »
Zelf heb ik hier geen ervaring mee, maar wel met snelle objecten.

Buiten:
Waarschijnlijk ga je een tele nodig hebben (200mm?) om de vogels van verdere afstand te kunnen fotograferen, afhankelijk van het licht is een sluitertijd van 1/250 een mooie waarde om een beweging te bevriezen (probeer ook 1/125 (trager) of 1/500 (voor de snellere jongens))

Binnen:

Flitsen is af te raden bij dieren en zal waarschijnlijk ook niet mogen, dus een lichtsterk objectief zal je hier kunnen helpen (50-135 f2.8? of een prime natuurlijk)

Alles hangt een beetje af van: de actie / de afstand / het aanwezige licht om een goede opstelling te kiezen

kekavo

• Gast
roofvogelshow: hoe te fotograferen
« Reactie #1 Gepost op: 6 juni 2008, 20:07:14 »
Ik hoop dat dit topic hier goed staat.

Volgende week is er bij mij op werk een roofvogelshow. Natuurlijk heb ik aangeboden om mijn camera mee te nemen om het geheel vast te leggen.
Bij goed weer (kan zonnig zijn, maar ook bij bewolkt weer) is het buiten en ik neem aan dat de vogels dan ook vliegen. Bij slecht weer verplaatst het geheel naar binnen en hoogstwaarschijnlijk zal er dan niet gevlogen worden.

Hoe krijg ik de mooiste foto's? Hoe kan ik het beste instellen? Wie heeft er tips voor me?