Okee, laat ik gelijk toegeven dat het flitssysteem van Pentax dramatisch achter loopt.
Zelf heb ik over het AF-systeem niet te klagen, maar besef me dat de concurrentie daar sneller in is.
De ruisprestaties behoort nog steeds tot de beste in APS-C land.
Maar de marketing van Pentax is momenteel goed voor elkaar.
Ben nu op beurzen geweest dat er soms 3-4 popo's staan van een bepaald merk (Zal niet zeggen dat het Sony en Canon zijn), maar dat er geen apparatuur of POS materiaal is geregeld. Dus dan staan die loze mensjes daar rond een lege tafel. Kan je nog zoveel budget hebben, dit soort stunts doet meer afbreuk dan volledige afwezigheid.
Er is gelukkig meer budget van Ricoh uit, maar dit zit natuurlijk niet op het niveau van de anderen. En betwijfel of dat gaat komen.
Maar voorlopig zit er wel een goed programma in voor de Professional Imaging. De standbouwer is al bezig. Dus als je vertrouwen in het merk in deuk heeft opgelopen, kom even langs

Heb afgelopen vrijdag de 70-200, de 150-450 en de nieuwe AF-201 flitser mogen testen. Ja, ik moet toegeven dat ik bijzonder onder de indruk was.
Het waren nog pre-productie modellen. Dus eigenlijk mag ik nog niet uitgaan van snelheid en scherpte. De 70-200 was haar en haar scherp en was een stuk sneller dan wat ik van een 'witte' 70-200 gewend ben. De 150-450 was iets minder snel en ik ben die lange mm niet gewend

. Maar uiteindelijk ook daar een haarscherpe foto uit gekregen.
Het meest indrukwekkende was de kleine AF-201 flitser. Echt heel klein, maar alles zit erop. 2e sluitergordijn, manueel (Vol of ¼), WR constructie. En een flinke bak licht. Vond het wel een erg mooie voor in mijn fototas

. Ze zijn echt goed bezig met Ricoh.