Auteur Topic: bijzondere ontmoetingen  (gelezen 1329 keer)

Offline kristies

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Vrouw
  • Pentax rules!
Re:bijzondere ontmoetingen
« Reactie #9 Gepost op: 11 juni 2012, 11:58:40 »
Ik vind het heerlijk om vol tegen dit 'soort' mensen in te gaan. Dit is een kleine kronkel in mijn hoofd.
Maar mensen die ten eerste niet weten waar ze over praten als ze zeggen dat Canikon en Sony modern zijn en dat Pentax "hopeloos ouderwets is".
Daarnaast iemand die van mening is dat een jonger iemand niet de ervaring, toewijding of geduld heeft dan van een ouder iemand... Laat me niet lachen!

Ik vind het knap van je dat je er niet tegenin bent gegaan en op de fiets bent gestapt.

haha ja ach... het was een oude man .. ik vond het de moeite niet  ;)

pentax k10D kitlenzen 18-55mm 50-200mm Tamron 90mm Pentax 17-59mm, Pentax 10-17 mm fisheye

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #9 Gepost op: 11 juni 2012, 11:58:40 »

Offline Sentinel

• Senior Member
  • **
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
« Reactie #8 Gepost op: 11 juni 2012, 11:50:41 »
Ik vind het heerlijk om vol tegen dit 'soort' mensen in te gaan. Dit is een kleine kronkel in mijn hoofd.
Maar mensen die ten eerste niet weten waar ze over praten als ze zeggen dat Canikon en Sony modern zijn en dat Pentax "hopeloos ouderwets is".
Daarnaast iemand die van mening is dat een jonger iemand niet de ervaring, toewijding of geduld heeft dan van een ouder iemand... Laat me niet lachen!

Ik vind het knap van je dat je er niet tegenin bent gegaan en op de fiets bent gestapt.
K5-II & K200D| Pentas 16-45 F4 | Tamron 28-75 F2.8| Sigma 70-200 F2,8 USM II| Sigma 18-125 F3,5-5,6| Metz 48-af1| Metz 58-af1|

Offline ivotjuh

• Senior Member
  • **
  • Juggling with lenses
    • Ivo Vastré Photography
« Reactie #7 Gepost op: 11 juni 2012, 11:49:10 »
Ja dat is waar, maar eigenlijk komt alles van de natuur af... Als je er heel ver in terug wilt gaan. Alleen het proces waarmee iets tot stand is gekomen, is niet natuurlijk.

Ik snap de mening van die kunstenaar wel hoor  ;) kan me er goed in vinden. Kunst met de computer gemaakt is gewoon anders, maar het is en blijft kunst vindt ik! (Op Instagram na  :D hahahahaha)

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #6 Gepost op: 11 juni 2012, 08:12:06 »
Kwast is traditioneel gemaakt uit natuurlijke "levende" materialen  ( hout en haren )

PC ...  niet

Denk dat je die kant op moet denken eerder

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline joostdh

• Super Pentaxian
  • Beetje spelen
« Reactie #5 Gepost op: 11 juni 2012, 00:00:01 »
Heeft een kwast wel een ziel dan?  :D
Goede vraag. Een kwast is een verlengstuk van de kunstenaar. Een computer legt zijn eigen wil op in het proces. Dat was ongeveer wat hij vond.
Verliefd op de K-1

Offline ivotjuh

• Senior Member
  • **
  • Juggling with lenses
    • Ivo Vastré Photography
« Reactie #4 Gepost op: 8 juni 2012, 15:06:09 »
Wat een verhaal. Die eerste meneer heeft overduidelijk nooit wat van jouw foto's gezien anders had hij wel anders gepiept!

Ik moet ook denken aan een verhitte discussie die ik gehad heb met een Poolse 80+ kunstschilder. Zijn stelling:een computer kan niet een instrument zijn waar je echte kunst mee maakt omdat het een zielloos ding is. Tja.

Heeft een kwast wel een ziel dan?  :D

Offline joostdh

• Super Pentaxian
  • Beetje spelen
« Reactie #3 Gepost op: 7 juni 2012, 23:57:23 »
Wat een verhaal. Die eerste meneer heeft overduidelijk nooit wat van jouw foto's gezien anders had hij wel anders gepiept!

Ik moet ook denken aan een verhitte discussie die ik gehad heb met een Poolse 80+ kunstschilder. Zijn stelling:een computer kan niet een instrument zijn waar je echte kunst mee maakt omdat het een zielloos ding is. Tja.
« Laatst bewerkt op: 8 juni 2012, 00:00:55 door joostdh »
Verliefd op de K-1

RonHendriks

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 6 juni 2012, 17:38:40 »
Ik was nog te jong.. jonge mensen hadden het geduld niet om mooie foto`s te maken..

Die mag je in je zak steken :)

Tsja een scope met 900mm of zo is toch echt iets anders dan een 17-50mm .

Offline kristies

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Vrouw
  • Pentax rules!
bijzondere ontmoetingen
« Reactie #1 Gepost op: 6 juni 2012, 17:32:46 »
Vanmiddag besloten om eens te kijken of een rondje fietsen door de polder mijn hoofd wat leeg kon krijgen. Op het laatste moment mijn camera mee-gegrist onder het mom " je weet maar nooit wat je tegenkomt "  . Na een stuk fietsen was ik toch wel onder de indruk van de wolkenparij-en dus ik stond behoorlijk geconcentreerd foto`s te maken toen er ineens een oudere man naast me kwam staan. Of ik foto`s aan het maken was... ( nee joh ik sta gewoon wat door die lens te turen...   ::) ) Welk merk camera ik had. Toen ik hem liet zien reageerde hij dat Pentax toch echt hopeloos ouderwets was... Nikon Canon of Sony dat waren DE merken..  Heb nog gezegd dat ik anders behoorlijk tevreden was. Maar onverstoorbaar ging hij door dat hij ook foto`s maakte en er zat een vogeltje een stukje terug in het riet hij wist niet wat voor vogeltje, maar hij zat er bijna altijd.. heel mooi om op de foto te zetten.. .alhoewel... hoofdschuddend keek hij naar mijn camera .. ( daar zat een Tamron 17-50 mm op ) daar was mijn lens veeels te klein voor. Dat ging niet lukken. Tja.. en net toen ik dacht dat hij klaar was voegde hij er nog aan toe dat het eigenlijk allemaal niet uit maakte. Ik was nog te jong.. jonge mensen hadden het geduld niet om mooie foto`s te maken..  ;C Hierop ben ik maar weer weg-gefiets en heb meneer nog een hele prettige dag gewenst...

NIet veel verder kwam er een iet wat opgewonden man op me af gelopen die vroeg of ik " hem "  al gezien had. Gezegd dat tenzij hij het over oude ietwat rare mannetjes had ik dacht dat ik " hem "  niet had gezien. Bleek er een Lepelaar niet zo ver daar vandaan te zitten. Super mooie vogel ! Maar ja met mijn kleine lens werd dat natuurlijk niets, maar ik mocht van deze aardige man even door zijn wel heeeeel lange lens kijken. Hij had ook een maak van je lens een scope ding wat je op je objectief kon zetten en dan werd het een verrekijker. Werkte super. Het beestje dus even staan bewonderen. Er schijnt er nog 1 te zitten in de buurt dus binnenkort nog maar eens langs fietsen.

het was een enerverende middag, niet veel foto`s gemaakt, maar goed..  ;)
pentax k10D kitlenzen 18-55mm 50-200mm Tamron 90mm Pentax 17-59mm, Pentax 10-17 mm fisheye