Ik heb op alle drie mijn camera's een 0-ME53... Niet (te) duur, en geeft net even een stukje gebruikersgemak en comfort...
Vanochtend om 9:00 moest mijn jongste zoon voetballen. Leuk en gezellig, behalve als het zoals vanochtend echt plenste van de regen!
Maar goed: je hebt een weather sealed PENTAX of niet en al is het niet conform de specs, ook de de SIGMA EX-lijn kan wel wat hebben...
Op een gegeven moment begon ik een beetje wazig te zien... Nou ja, gewoon doorschieten maar...
Thuis eerst alles even afgedroogd en een paar uur op tafel laten liggen (camera was ook NIET opgeborgen in tas...gewoon laten bijkomen).
Even checken: balen: nog steeds wazig. Lens controleren op de oude K7. Die is goed. Nieuw lens op de K5, wazig...
Kortom, het bleek de zoeker loupe te zijn... Ik hink op twee gedachten: 1) nergens staat dat ze ME53 weather sealed is, maar 2) als de camera ws is en dit een officieel accessoire is, had ik dan niet mogen aannemen dat....?
In ieder geval even een waarschuwing: pas op met ME53 in (heftige) regen.
Overigens, dit is de eerste keer dat ik dit probleem tref,terwijl ik veel vaker in de regen fotografeer. Het kan dus ook een exemplarische fout zijn!
Ik ga van de week even langs de fotozaak!